آموزش صفر تا صد پینترست + تصویر
بیایید از ابتدا به بررسی این موضوع بپردازیم.
همه افراد زمانی از یک نقطه ابتدایی شروع کرده و با صبر و مرور زمان به افراد حرفهای تبدیل شدهاند.
برای تبدیل شدن به فردی حرفهای، همه ما باید مسیری را طی کنیم. در طی رانندگی نیز مسیرهای متعددی وجود دارند که ما را به مقصدی یکسان میرسانند. برخی از مسیرها ممکن است پرپیچ و خم، برخی دیگر سریع و برخی دیگر ممکن است آرام باشند، اما در نهایت با استفاده از همه آنها به مقصد موردنظر میرسیم.
همه آنها وجه مشترکی دارند. از هر مسیری که بروید، از نقطه آغازین شروع خواهید کرد. این موضوع در مورد استفاده از Pinterest نیز صادق است.
در این مقاله، شما را با اصول و سازوکار Pinterest آشنا خواهیم کرد. در این مقاله با اصطلاحات و کلمات رایج، نحوه ایجاد صفحه، تولید محتوای ارزشمند و غلبه بر پلتفرم آشنا خواهید شد.
در این مقاله تمام اطلاعات موردنیاز در مورد Pinterest را فرا خواهید گرفت.
Pinterest چیست؟
Pinterest یک شبکه اجتماعی است که شما را به اشتراک، کشف و ذخیرهسازی مطالب خود یا دیگران در پروفایل خود و تبدیل آن به یک مجموعه قادر میسازد.
نیازی به جملات زیادی برای تعریف Pinterest وجود ندارد. Pinterest خود را به این صورت معرفی میکند:
Pinterest یک ابزار یادداشت تصویری است که به شما در زمینه کشف و ذخیره ایدههای خلاقانه کمک میکند.
چرا Pinterest؟
افراد از Pinterest برای جستجو و ذخیره تصاویر لباسهای موردعلاقه، غذایی که قصد دارند تهیه کنند، مکانهایی که میخواهند بازدید کنند و یا لوازمی که قصد دارند در منزل خود داشته باشند، استفاده میکنند.
- Pinterest قدرتمند است
- Pinterest در حال پیشرفت است
- Pinterest بی همتاست
- Pinterest رایگان است
Pinterest برای کسب و کارها و برندها
Pinterest را میتوان ویترین فروشگاه سایت شما قلمداد کرد. کسبوکارهای کوچک از مزایای متعدد Pinterest بهرهمند میشوند که از جمله آنها میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
- افزایش بازدید و آگاهی در مورد برند
- ایجاد بک لینک
- افزایش فروش
- تعامل اجتماعی
- سئو
- ترافیک
Pinterest را میتوان به منظور ایجاد آلبومی برای شرکت و نمایش محصولات و ایجاد ایدههایی در مورد کسبوکار خود استفاده کرد. موفقیت به ایجاد تصاویر قابل پین بستگی دارد تا سایرین آنها را ریپین کنند. سفر، غذا، مد، عروسی و طراحی داخلی از جمله مضامین پرطرفدار Pinterest هستند.
پین های تشویقی Pinterest
پینهای تشویقی Pinterest یک ماژول تبلیغاتی ساده ارائه میدهند. کافی است وارد آنها شده و مسیر پیشرفت را آغاز کنید. برای شروع، یک پین را انتخاب کنید که قصد دارید با استفاده از آن برند خود را ترویج دهید. سپس، شما اهدافی تعیین کرده و در نهایت مخاطبین خود را انتخاب خواهید کرد. سپس یک CPC پیشنهادی برای کمپین و بودجه خود تعیین میکنید.
ساخت حساب کاربری
شما میتوانید با مراجعه به آدرس Pinterest.com از طریق کامپیوتر دسکتاپ خود به این پلتفرم دسترسی داشته باشید. دسکتاپ بهترین گزینه برای انجام فعالیتهای بازاریابی در Pinterest است.
اپلیکیشن Pinterest نیز وجود دارد. این اپلیکیشن برای هر دو سیستم عامل اندروید و iOS عرضه شده است. برای دریافت اپلیکیشن کافی است به Google Play و App Store مراجعه کنید.
همچنین بخوانید : آموزش صفر تا صد لینکدین
دو نوع حساب کاربری میتوانید ایجاد کنید. شما میتوانید حساب کاربری عادی یا حساب کاربری تجاری در Pinterest داشته باشید. نوع حساب کاربری به اهداف شما بستگی دارد. اگر قصد دارید از این شبکه اجتماعی به عنوان یک منبع بازاریابی و روشی برای دسترسی به مخاطبین هدف خود استفاده کنید، ایجاد حساب کاربری تجاری گزینه مناسبی است. اگر صرفا برای تفریح و سرگرمی قصد دارید از Pinterest استفاده کنید، میتوانید یک حساب کاربری عادی افتتاح کنید.
ساخت حساب کاربری شخصی
Pinterest اعلام کرده است که ساخت حساب کاربری به 15 ثانیه زمان نیاز دارد. صحت این ادعا را شما باید ثابت کنید.
دو روش برای ساخت حساب کاربری در Pinterest وجود دارد. اولین روش، ایجاد حساب کاربری از طریق وبسایت است. در ابتدا انتخاب کنید که قصد دارید حساب کاربری خود را از طریق فیسبوک، گوگل یا آدرس ایمیل ایجاد کنید.
روش دوم نیز ساخت حساب کاربری از طریق اپلیکیشن است. اپلیکیشن Pinterest را اجرا کنید. با صفحه زیر مواجه خواهد شد:
هر دو روش تقریبا یکسان هستند و تفاوت اصلی این است که شما نمیتوانید در اپلیکیشن از طریق گوگل حساب کاربری بسازید. همچنین امکان ساخت مستقیم حساب کاربری تجاری در حین ثبتنام وجود ندارد. حساب کاربری تجاری باید در مراحل پایانی ثبتنام ایجاد شود.
ساخت حساب کاربری تجاری
همانطور که پیشتر نیز اشاره شد، امکان ساخت حساب کاربری تجاری به طور مستقیم از طریق اپلیکیشن وجود ندارد. برای این کار باید از طریق وبسایت Pinterest اقدام کنید.
برای ساخت حساب کاربری تجاری:
- به نسخه تجاری Pinterest مراجعه کنید.
- جزئیات را تکمیل کرده و مدیر صفحه را مشخص کنید.
- شرایط و ضوابط کسبوکار را مطالعه کرده، پذیرفته و بررسی گزینه Create Account کلیک کنید.
تبدیل حساب کاربری شخصی به تجاری: اگر حساب کاربری عادی ساختهاید اما قصد دارید آن را به حساب کاربری تجاری تبدیل کنید، مراحل زیر را انجام دهید:
- در صفحه Pinterest به قسمت Convert to business account مراجعه کنید.
- نام کسبوکار و وبسایت را وارد کنید (اختیاری)
- بر روی گزینه Convert کلیک کنید.
دلیل استفاده از حساب کاربری تجاری
حسابهای تجاری ویژگیهای بیشتری در مقایسه با حسابهای عادی دارند که از جمله آنها میتوان به Pinterest Analytics اشاره کرد که ابزاری برای ارزیابی نحوه عملکرد صفحه شما میباشد. همچنین، برای ایجاد آگهی در Pinterest به حساب تجاری نیاز دارید.
واژگان و عبارات رایج
همانند سایر شبکههای اجتماعی، Pinterest نیز کلمات و واژگان خاص خود را دارد که صرفا در این پلتفرم به کار برده میشوند.
این کلمات ممکن است برای افراد اندکی سردرگمکننده بوده و در نتیجه استفاده از Pinterest را دشوار کنند. بنابراین، در ابتدا قصد داریم شما را با این عبارات آشنا کنیم.
پین
پین لینکی است که با کلیک بر روی آن به وبسایت دیگری که اغلب منبع اصلی مطلب است، منتقل میشود.
ریپین (Repin)
زمانی که پین ارسالی توسط فرد دیگری را به صفحه خود ذخیره میکنید، به اصطلاح ریپین انجام دادهاید. این فرایند را ذخیره یا پین مجدد نیز مینامند. Pinterest ممکن است شبکه اجتماعی جدیدی نباشد، اما به سرعت در حال پیشرفت بوده و تحقیقات نشان میدهند که این وبسایت ترافیک بیشتری در مقایسه با Twitter دارد.
برد (Board)
صفحه یا برد مکانی است که پینها را ذخیره میکنید. شما میتوانید بردهای متعددی ایجاد نموده و پینهایی که وجه مشترک دارند را در یک برد قرار داده و آنها را مدیریت کنید. بردها همانند پوشههایی هستند که پینهای شما را سازماندهی میکنند.
پینر (Pinner)
زمانی که پینری را پیدا میکنید که محتوای جالبی منتشر میکند، میتوانید وی را دنبال کنید. بعد از دنبال کردن، تمام محتوای ارسالی وی در صفحه اصلی شما نشان داده خواهد شد.
لینک منبع
لینک منبع آدرس سایتی است که با کلیک بر روی پین به آن منتقل میشوید.
لایک
همانند بسیاری از شبکههای اجتماعی، لایک نشانگر پسندیدن یک محتوا است. شما میتوانید یک پین را لایک کرده و در موعد دیگری بدون اشتراک آن در پروفایل به آن دسترسی داشته باشید.
ساخت برد
قبل از آغاز ساخت پین یا ریپین کردن، شما به مکانی برای نگهداری آنها نیاز دارید. بنابراین، قبل از آغاز پین، شما باید یک یا چند برد ایجاد کنید.
برای ایجاد برد، پروفایل خود را باز کرده و بر روی دکمه + کلیک کنید. عنوانی را برای برد انتخاب کرده و عمومی یا پنهان بودن آن را انتخاب کنید. بعد از اتمام بر روی دکمه Create کلیک کنید.
اگر قصد دارید برد را ویرایش کنید کافی است بر روی آیکن قلم در گوشه سمت چپ کلیک کنید. شما میتوانید عنوان و توضیحی برای برد انتخاب کرده و همچنین افرادی را به برد دعوت نمایید.
هر بردی که ایجاد میکنید باید مضمون مجزایی داشته باشد. همزمان با ایجاد بردها، شما باید زمانی را برای تعیین محتوای آن سپری کنید تا برند خود را از آن طریق معرفی نموده و هویت برند را نشان دهید.
ایجاد اولین پین
اکنون که برد را ایجاد کردهاید، آماده ایجاد اولین پین هستید. تفاوتی در پین اصلی و ریپین یا پسندیدن محتوای دیگران وجود دارد.
اگر از وبسایت بازدید میکنید، شما میتوانید پین تصاویری که بر روی وبسایت قرار دارند را به اشتراک بگذارید. بدین منظور، بر روی آیکن Pinterest کلیک کرده و پین خود را به اشتراک بگذارید.
شما همچنین میتوانید پین را به طور مستقیم از اپلیکیشن نیز ایجاد کنید. به پروفایل خود رفته و بر روی آیکن + در گوشه بالای صفحه کلیک کنید. گزینه Photo یا Web را انتخاب کنید.
با انتخاب Photo، شما میتوانید تصاویری موجود در گالری با تصاویر گرفته شده با دوربین خود را به اشتراک بگذارید.
با انتخاب Web، شما میتوانید آدرس وبسایتی را نوشته و افراد را به آن وبسایت هدایت کنید. سپس شما میتوانید در وبسایت نیز تصویری که ارزش پین کردن دارد را پیدا کنید. برای پین کردن تصویر، بر روی آن ضربه بزنید تا گزینهها نمایان شده و از آنجا گزینه Share را انتخاب کنید.
نصب دکمه Pin It از وبسایت Pinterest سادهترین روش است. بعد از نصب، دکمهای بر روی نوار ابزار مرورگر شما نشان داده خواهد شد. زمانی که تصویری را در یک وبسایت مشاهده کردید، دکمه Pin را انتخاب کنید. Pinterest صفحهای مبنی بر تائید انتخاب نشان خواهد داد. با استفاده از این دکمه دیگر نیازی به وارد کردن آدرس وجود نخواهد داشت، زیرا Pinterest به طور خودکار افراد را به منبع اصلی منتقل خواهد کرد. پین جدید خود را به مربتطترین برد افزوده و عنوانی را به آن اختصاص دهید.
ویژگیها
پیغام خصوصی
در Pinterest، شما میتوانید پیامهای خصوصی را از سایر کاربران دریافت کرده و یا به آنها پیامی ارسال کنید. برای دستیابی به پیامها در داخل اپلیکیشن، روی آیکن حباب در پایین صفحه ضربه بزنید. گزینه Inbox را انتخاب نمایید تا پیامها را مشاهده کنید.
برای ارسال پیام، گزینه New Message را انتخاب کرده و کاربری که قصد دارید پیامی برای وی بفرستید را انتخاب کنید.
جستجوی تصویری
برخی افراد از این ویژگی مطلع نیستند، اما Pinterest ویژگی جستجوی تصویری دارد که به شما را به تشخیص و حتی خرید محصولات در یک پین قادر میسازد. Pinterest محصولات مشابه به محصول موجود در پین را ارائه داده و موارد موجود در فروشگاههای آنلاین را به شما پیشنهاد میدهد تا بتوانید در سبد خرید خود قرار داده و بدون خروج از اپلیکیشن آنها را خریداری کنید.
برای دسترسی به این ویژگی، بر روی آیکن ذرهبین در گوشه بالای سمت راست پین ضربه زده و بعد از شناسایی محصول توسط Pinterest گزینه (…) را انتخاب کنید.
افزونه مرورگر Pinterest
Pinterest افزونهای را برای Chrome، Safari و Firefox ایجاد کرده است که شما را به ذخیرهسازی آدرس تصاویر موجود در وبسایتهای مختلف قادر میسازد.
بعد از فعالسازی افزونه، دکمه قرمز رنگ Save در گوشه عکس نمایان خواهد شد. با کلیک بر روی Save میتوانید یکی از بردها را انتخاب کرده و تصویر را در حساب Pinterest خود به اشتراک بگذارید.
ایدههای لحظهای
در گوشه پایین سمت راست هر پین، دایره کوچکی وجود دارد. اگر بر روی آن ضربه بزنید، Pinterest پینهای مشابه بیشتری به شما نشان خواهد داد و نیازی نیست به صفحه جدیدی منتقل شوید.
فیلتر جستجوها
برای دستیابی به نتایج دقیقتر، شما میتوانید نتایج جستجو را با کلیک بر روی آیکن قیف در سمت راست نوار جستجو فیلتر کنید.
جستجوی خود را با معیارهای زیر فیلتر کنید:
Pinterest برای کسبوکار شما
Pinterest در کسبوکارهای مختلفی به کار برده میشود، اما بسیاری از کسبوکارها نیز از آن غافل هستند. با عدم استفاده از این شبکه، شما فرصتهای بسیاری را از دست میدهید.
از آنجایی که بازاریابان همواره به دنبال تاثیرگذاری بر بیشترین تعداد افراد هستند، آنها اغلب به سراغ شبکههایی میروند که بیشترین تعداد کاربر را دارد.
Pinterest شما را قادر میسازد تا پینها را بهینهسازی کرده و برچسبهایی را به تصاویر اضافه کرده و با استفاده از کلیدواژهها توجه کاربران را جلب کنید. شما میتوانید میزان ترافیک Pinterest را در Google Analytics بررسی کنید.
روشهای متعددی وجود دارند که Pinterest میتواند برای کسبوکار شما مفید واقع شود.
افزایش ترافیک سایت
Pinterest روشی عالی برای افزایش ترافیک وبسایت شما میباشد. در صورتی که سایت شما حاوی تصاویر باکیفیت و جذاب باشد، تمایل افراد به پین کردن آن افزایش خواهد یافت. پینها منجر به افزایش تعداد آمار بازدید وبسایت شما میشود.
تقویت استراتژی کلیدواژه
آیا با واژههایی که برای کسبوکارتان اهمیت دارند، آشنا نیستید؟ بردها و پروفایلهای Pinterest در گوگل ثبت میشوند و این بدین معناست که شما میتوانید بردهای خود را با کلیدواژههای خاصی بهینهسازی نمایید تا با شانس بیشتری در نتایج جستجوها ظاهر شوید.
شناسایی پینهای جذاب
Google Analytics به شما کمک میکند تا پینهایی که منجر به فروش محصولات و خدماتتان میشوند را شناسایی کنید. با این مزیت، شما میتوانید تصاویری که برای مخاطبین جذاب هستند را شناسایی کرده و از این طریق میزان فروش خود را افزایش دهید.
ترغیب لینکهای طبیعیی
تولید محتوای جذاب بهترین روش برای افزایش بازدید سایت میباشد. اگر افراد از محتوای شما مطلع نبوده و یا روشهای سنتی جستجو سایت شما را نشان نمیدهند، میتوانید از اینفوگرافیکهایی را بر روی Pinterest پین کنید. با این اقدام میتوانید توجه افراد را جلب کرده و در کوتاهترین زمان ترافیک سایت خود را افزایش دهید.
مقایسه شبکههای اجتماعی بر اساس تعداد کاربر، همانند مقایسه لیوان نیمه خالی با لیوان نیمه پر است. زمانی که اینستاگرام و Pinterest را از نظر تعداد کاربر مقایسه میکنید، میتوانید دلیل استفاده برخی از بازاریابان از اینستاگرام به جای Pinterest را متوجه خواهید شد.
اینستاگرام بیش از 700 میلیون کاربر فعال دارد، این در حالی است که تعداد کاربران Pinterest 200 میلیون نفر است. از سوی دیگر، 150 میلیون نفر از کاربران به طور مداوم از پلتفرم Pinterest استفاده میکنند. این میزان تقریبا نصف جمعیت ایالات متحده است.
نحوه عملکرد Pinterest: بایدها و نبایدهای بازاریابی
فرض کنیم شما یک وبلاگنویس در زمینه غذاها هستید و قصد دارید ترافیک وبسایت خود را افزایش دهید. تصویری از یک کیک منتشر میکنید. کیک شما بسیار خوشمزه به نظر رسیده و سایر افراد آن تصویر را به برد خود ریپین میکنند. برخی افراد نیز میخواهند همان کیک را خودشان تهیه کنند. فرد پین کننده دو بار بر روی عکس کلیک کرده و به سایت شما منتقل میشود تا دستورپخت کیک را دریافت کند. پینکننده ممکن است به محتوای وبسایت شما علاقمند شده و شما را دنبال کند. Pinterest با موفقیت سایت شما را بازاریابی کرده است.
بنابراین کافی است تصاویر جذابی از محصول یا خدمات خود بر روی وبسایت منتشر کرده، آن را در Pinterest پین کرده و اجازه دهید تصویر کاربران را به وبسایت شما هدایت کند. به همین سادگی! در ادامه به برخی از ترفندهای بازاریابی موثر از طریق Pinterest اشاره خواهیم کرد.
بایدها و نبایدهای بازاریابی از طریق Pinterest
- تصاویر را از کامپیوتر خود به Pinterest آپلود نکنید. در این صورت قادر به ایجاد لینک به وبسایت خود نخواهید بود.
- آنها را بر روی وبسایت خود قرار داده و از طریق سایت پین کنید. این امر نه تنها افراد را به طور مستقیم به وبسایت شما هدایت میکند، بلکه رتبه شما در موتورهای جستجو را نیز افزایش میدهد.
- تصاویری که در وبسایت شما محتوایی برای آنها وجود ندارد را پین نکنید، زیرا ممکن است فرد به منظور کسب اطلاعات بیشتر در مورد تصویر به وبسایت شما مراجعه کند.
- دکمه عضویت مشخصی در وبسایت خود قرار دهید. اگر افراد به محتوای شما علاقه داشته باشند، آنها میتوانند در وبسایت شما عضو شوند.
- افراد را به صفحه فروش (افزودن به سبد خرید) فاقد اطلاعات محصول هدایت نکنید. صفحات فروش باید حاوی اطلاعاتی در مورد محصول، قیمت، نظرات کاربران و … باشند.
- راهنمای خرید را در سایت خود قرار دهید. اگر روند خرید دشوار بوده و یا مشکلات فنی وجود داشته باشند، مشتریان ممکن است تمایلی به ادامه فرایند خرید نداشته باشند.