ادمین پیج اینستاگرام چه کسی است؟
کسی که مدیریت پیج اینستاگرام را بر عهده می گیرد. کلیه ی امور مربوط به پیج از جمله انتشار پست، لایک کردن و پاسخ دادن به کامنت ها و … به دست او میباشد. امروزه با گسترش شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام این شغل نیز رشد زیادی کرده است. به طوری که به یکی از مشاغل پر درآمد در دنیای اینترنت تبدیل شده است. اما این کار هم مانند سایر کارها نیاز به کسب مهارت دارد. در زیر به چند نمونه از پیش نیاز های یک ادمین پیج اینستاگرام خوب اشاره کرده ایم.
- داشتن اینترنت پر سرعت برای شروع کار الزامی است.
- در پاسخ دادن به کامنت ها صبور و با حوصله باشد.
- از اخبار روز دنیا عقب نماند و مطالب به روزتری را منتشر کند.
- با ترفندهای اینستاگرام آشنایی داشته باشد.
- زمان کافی را برای مدیریت پیج اینستاگرام بگذارد.
اینکه مدیریت پیج اینستاگرام خود را به متخصصان در این زمینه بسپارید کار بیهوده ای نیست زیرا آمار و ارقام روز دنیا حاکی از آن است که پس از نرم افزار اسنپ چت، پرطرفدارترین اپلیکیشن در میان سنین مختلف جامعه است. برای آگاهی بیشتر درباره ی آمار کاربران از دیدگاه های مختلف به موارد زیر توجه کنید.
- 51 درصد کاربران اینستاگرام بانوان هستند و 49 درصد دیگر را آقایان تشکیل می دهند.
- بیشتر از نصف جمعیت موجود در اینستاگرام کمتر از 34 سال سن دارند.
- کاربران جوان بیشتر در محدوده ی سنی 18-24 قرار دارند.
- از هر ده نفر کاربر اینستاگرام، شش نفر حداقل یک بار وارد اکانت خود میشود.
- هر کاربر به طور متوسط 53 دقیقه برای اینستاگرام گردی وقت میگذارد.
- طبق آخرین ارقام در سال 2018 تعداد کاربران فعال اینستاگرام از مرز یک میلیارد نیز گذشته است.
مدیریت صفحه اینستاگرام شغلی پر درآمد است.
بر اساس آمار ذکر شده میتوان به این نتیجه رسید که اینستاگرام بهترین مکان برای تبلیغ کالا و خرید و فروش اینترنتی میباشد. اینکه بستر مناسب برای رشد اقتصادی فراهم است کافی نیست. بلکه باید با مدیریت پیج اینستاگرام به طور صحیح نیز، قدم در راه پیشرفت اقتصادی بردارید.
توانایی های ادمین پیج اینستاگرام چیست؟
مدیریت پیج اینستاگرام صرفا وقت گذران در آن نیست بلکه نیاز به توانایی هایی دارد . ما قصد داریم هریک از این توانایی ها را بررسی کنیم با ما همراه باشید.
- مخاطبین هدف خود را شناسایی می کند. ابتدا به نوع پیجی که مدیریت می کند توجه دارد. اینکه مخاطبان پیج عموم افراد هستند. یا افراد خاصی پیج را دنبال میکنند. میانگین سنی دنبال کنندگان را در نظر میگیرد. و در حالت کلی بر اساس سلایق مخاطبین هدف خود پیش می رود.
- کیفیت محتوا هایی که ارسال می کند را بررسی میکند. کیفیت محتوا خصوصا در تبلیغات اینفلوئنسری نقش زیادی در جذب مخاطب دارد. بخش بزرگی از مدیریت صفحه اینستاگرام وقت خود را در انتشار محتوایی با کیفیت صرف میکند. منظور از کیفیت صرفا پیچیدگی و خاص بودن محتوا نیست بلکه محتوایی ساده و قابل درک برای عموم نیز میتواند نمونه ای از محتوای با کیفیت تلقی شود.
- در مدیریت پیج اینستاگرام برای جذب بیشتر مخاطبان از ترفندهای نظیر هشتگ و گذاشتن مسابقه در میان کاربران استفاده میشود. در حقیقت با گذاشتن هشتگ، محصولات و یا سایر خدمات را در میان کالاها و محصولات کلیدی دیگر قرار می دهند. اینکه از چه هشتگ هایی برای روانه ساختن مخاطبان به پیج را استفاده کنید یکی از قابلیت های مهم ادمین پیج اینستاگرام محسوب میشود. و البته همانطور که گفته شد برای جذاب کردن پیج مسابقاتی را در میان کاربران برگزار میکنند. تا حس خوشایند هدیه گرفتن و یا بهره برداری از تخفیفات را به کاربران القا کند. این امر موجب صمیمیت بیشتر در میان ادمین پیج اینستاگرام و مخاطبان می گردد.
توانایی مدیریت پیج اینستاگرام نوعی مهارت به شمار می آید
نکات لازم در مدیریت صفحه اینستاگرام
در مدیریت پیج اینستاگرام باید ریزبین و نکته سنج باشید. به طوری که آمارهای مربوط به پیج را هر روز آنالیز کنید. بدین ترتیب میتوانید به نقاط قوت و ضعف پیج اینستاگرامی که در دست دارید پی ببرید. اما آمار چه چیزهایی برایتان مهم باشد؟ در زیر به چند نمونه از آنها اشاره کرده ایم.
- آمار دنبال کنندگان، لایک ها و کامنت ها را استخراج کنید.
- پرطرفدارترین پست ها را شناسایی کنید.
- آمار کاربران فعال و غیرفعال را به صورت لیست وار تهیه کنید.
- به شناسایی پست های پرطرفدار بپردازید.
- پرچالش ترین پست ها را شناسایی کنید.
تکنیک های لازم در مدیریت پیج اینستاگرام
در مدیریت پیج اینستاگرام، ادمین باید از یک استراتژی قدرتمند پیروی کند. تا مدیریت صفحه اینستاگرام را به صورت حرفه ای پیش ببرد. اگر میخواهید از استراتژی های یک مدیر موفق آگاه شوید مطالب طبقه بندی شده ی زیر را از دست ندهید.
- گام اول برای دنبال کردن یک استراتژی قدرتمند، مشخص کردن هدف از ایجاد کسب و کار اینترنتی است. داشتن زمان بندی مناسب در رسیدن به اهداف نیز بسیار مهم است
- در مدیریت پیج اینستاگرام آشنایی با اهمیت محتوا و انتخاب صحیح آن در صفحه نیز نوعی تکنیک است. زیرا محتواها شامل متن،عکس، ویدیو و ترکیبی میباشد. اینکه در چه زمانی از کدام محتوا برای برقراری ارتباط با مخاطب استفاده کنیم نوعی مهارت به شمار می آید.
- تفکر خلاقانه نیز نوعی تکنیک در رهبری صفحه ی اینستاگرام به شمار می آید. اینکه مضمون محتوا چه چیزی باشد تا مخاطبان را به تعامل بیشتر با پیج تشویق سازد خود نوعی خلاقیت محسوب میشود. معمولا محتوای بصری با مضمون جذاب تاثیر گذاری بیشتری در مخاطبان دارد.
- برای مدیریت پیج اینستاگرام، مهمترین استراتژی آشنایی با گرایش های بازار دیجیتال می باشد. این کار به پیشرفت و رشد اقتصادی کسب و کار کمک شایانی می کند.
- مدیریت صفحه اینستاگرام خود شامل زیرگروه هایی متخصص میباشد. ادمین کاردان و موفق باید بتواند با اعضای تیم همکاری و ارتباط داشته باشد. تا از این طریق بتواند آنها را رهبری و مدیریت کند.
مدیریت صفحه اینستاگرام به روش صحیح موجب رونق کسب و کارتان خواهد شد.
افزایش فالوور در مدیریت صفحه ی اینستاگرام چگونه است؟
از تکنیک های مهم مدیریت پیج اینستاگرام، مسلط بودن به روش های افزایش فالوور میباشد. رشد دنبال کنندگان طبیعتا موجب پیشرفت کسب و کار اینترنتی شما نیز خواهد بود . در زیر به چند نمونه از روش های افزایش فالوور اشاره کرده ایم.
- فعالیت زیاد و مناسب در صفحه اینستاگرام، به طوری که روزانه حداقل سه محتوای یونیک و جذاب منتشر کنید.
- درج کامنت در زیر پست های سایرین کمک میکند تا دیده شوید. و از این طریق افراد زیادی پیج شما را دنبال کنند.در زمان مشخصی پست های خود را منتشر کنید. این کار باعث میشود مخاطبان شما پی به منظم بودن صفحه ی اینستاگرام شما ببرند. بنابراین در ساعاتی خاص منتظر تولید محتوا از سوی شما باشند.
- تشویق مخاطبین فعال صفحه به تگ کردن دوستان خود، روش دیگری در مدیریت پیج اینستاگرام برای افزایش فالوور به شمار می آید.