تبحر در بهینه سازی سئو ممکن است بسیار دشوار باشد و این دشواری در صورتی بیشتر است که شما به تازگی این مسیر را آغاز کرده باشید. خوشبختانه، پیدا کردن بهترین ابزارهای سئو آسان است و ما در این مقاله قصد داریم شما را با برخی از بهترین ابزارهای سئو آشنا کنیم. ما با بیش از 30 کارشناس سئو مشورت کرده و بهترین ابزار سئو را انتخاب کردهایم. نیازی نیست که از تمام این ابزارها استفاده کنید، بلکه کافی است مناسب ترین را انتخاب نمایید.
بهترین ابزارهای بهینه سازی موتور جستجو
1 – Ahrefs: ابزار کلیدواژه سئو
Ahrefs یکی از رایج ترین ابزارهای سئوی آنلاین است. این ابزار بعد از گوگل در رده دوم قرار گرفته و وبسا یتها را بررسی میکند. بسیاری از کارشناسان سئو از این ابزار استفاده میکنند. این ابزار تمام بخشهای وبسایت را ارزیابی کرده و زمینه هایی که به پیشرفت نیاز دارند را شناسایی میکند تا از این طریق رتبه سایت را افزایش دهد. از نقطه نظر یکی از رقبا، Ahrefs به شما کمک میکند تا بکلینک های رقبای خود را شناسایی کرده و از آنها به عنوان نقطه آغازی برای برند خود استفاده کنید. شما همچنین میتوانید از این ابزار سئو برای پیدا کردن مهمترین محتوای مربوط به زمینه فعالیت خود استفاده کنید.
سید عرفان اجمل یکی از مدیران بازاریابی رشد در شرکت Ridester است که علاقه زیادی به ابزار کلیدواژه سئوی Ahrefs دارد. وی میگوید: “Ahrefs بدون شک محبوبترین ابزار برای بررسی کلیدواژه ها، بررسی رتبه، تحقیق در مورد رقبا، بررسی سئو، تحقیقات محتوای ویروسی و … است. از این ابزار میتوان برای مقایسه دامنه نیز استفاده کرد. ما آدرس سایت خود را به همراه آدرس چهار سایت دیگر به آن اضافه میکنیم تا ابزار بکلینکهای دریافتی توسط رقبای ما را شناسایی کند. با این اقدام فرصتهای بسیار خوبی در اختیار ما قرار داده میشود. Ahrefs بزرگترین دیتابیس بکلینک ها را در اختیار دارد. Ahrefs به ما کمک کرده است تا در چند کلیدواژه به رتبه برتر رسیده و در حدود 350000 بازدید ماهیانه ما به لطف این ابزار حاصل شده است.
2 – کنسول جستجوی گوگل: برترین ابزار سئو
این سرویس که برای همه افراد دارای وبسایت ارائه شده است این امکان را فراهم میآورد تا وضعیت وبسایت خود در SERP گوگل را ارزیابی کنید. کافی است وبسایت خود را با افزودن یک کد مورد تائید قرار داده و در فهرست ایندکس قرار دهید. اگرچه شما به حساب کنسول جستجو نیازی ندارید تا در نتایج جستجوی گوگل نمایش داده شوید، با این حال، داشتن حساب کاربری به شما کمک میکند تا به آمار وبسایت خود دسترسی داشته باشید. به عنوان یک ابزار بررسی کننده سئو، کنسول جستجو به شما کمک میکند تا از نحوه مشاهده وبسایتتان توسط گوگل و کاربران مطلع شده و همچنین به شما در زمینه عملکرد بهتر کمک کنند.
3 – SEMRUsh: ابزارهای سئوی بازاریابی
ابزارهای سئوی بازاریابی نظیر SEMRush از جمله موارد محبوب کارشناسان سئو هستند. با استفاده از این ابزار میتوانید به آسانی به رتبه سایت خود دسترسی داشته و آن را تغییر دهید. از جمله ویژگی های محبوب این ابزار سئو میتوان به تحلیل دامنه اشاره کرد که با استفاده از آن میتوانید وبسایت خود را با وبسایت رقبای خود مقایسه کنید. اگر به دنبال گزارشات تحلیلی هستید تا داده های جستجوی وبسایت خود را درک کنید، شما میتوانید از این ابزار استفاده کرده و کلیدواژه ها و دامنه ها را مقایسه کنید.ابزار On-Page SEO Checker نیز شما را قادر میسازد تا رتبه خود را بررسی کرده و همچنین توصیههایی به منظور بهبود عملکرد وبسایت در اختیار شما قرار میدهد.
لیراز پوستان یکی از مدیران ارشد محتوا و کارشناسان سئوی شرکت Outbrain است و SEMRush را به عنوان بهترین ابزار سئو معرفی میکند. وی اعلام دارد: “به دلیل ارائه توصیه هایی برای افزایش ترافیک داخلی، SEMRush از جمله بهترین ابزارهای سئو به شمار میرود. این قابلیت به شما کمک میکند تا برترین مقالات را از طریق داشبورد بررسی کرده و کلیدواژه های پرتکرار را شناسایی نمود. من هر روز از SEMRush استفاده میکنم و با استفاده از آن توانستهایم وبسایتمان را 100 درصد ارتقا دهیم. همچنین شایان ذکر است که ما با استفاده از این ابزار توانستیم میزان نرخ تبدیل از صفحات محتوا را 15 درصد افزایش دهیم.
4 – KWFinder: ابزار کلیدواژه سئو
این ابزار به شما کمک میکند تا کلیدواژه های طولانی را پیدا کنید که رقابت کمتری دارند. کارشناسان از این ابزار برای پیدا کردن بهترین کلیدواژه ها و اجرای گزارشات تحلیلی در مورد بکلینکها و SERP استفاده میکنند. این ابزار رتبه شما را تعیین کرده و معیارهایی را در اختیار شما قرار میدهد تا با استفاده از آنها رتبه سایت خود را افزایش دهید. شما همچنین ایده های متعددی در مورد کلیدواژه ها دریافت کرده و میتوانید با استفاده از آنها اعتبار و رتبه سایت خود را افزایش دهید.
جرج پری یکی از کارشناسان SEM است که به طور روزمره از این ابزار استفاده میکند. وی میگوید: “من از این ابزار استفاده کرده و با استفاده از آن کلیدواژه های بسیار خوبی برای سایت پیدا کرده و با ایجاد مقالاتی در مورد این کلیدواژه ها رتبه سایت شما بیشتر میشود. با استفاده از این ابزار میتوانید محتوای متمرکزی تولید کرده و نیازهای کاربران را برآورده کنید.
5 – MOZ: نرم افزار سئو
Moz نیز یکی از ابزارهایی است که توسط کارشناسان سئو به عنوان بهترین ابزار سئو قلمداد میشود. برخی از کاربران نیز اعلام دارند که علیرغم به روز رسانی و تغییر الگوریتم گوگل، Moz همواره ثابت بوده است. برخی دیگر نیز این نرم افزار را به دلیل انجمن آن ترجیح میدهند، زیرا شما میتوانید از طریق انجمن با کاربران دیگر نیز در ارتباط بوده و از ایده های آنها استفاده کنید. شما میتوانید از وضعیت عملکرد وبسایت خود نیز مطلع شده و آن را بهبود بخشید. این نرم افزار نوار ابزاری را در اختیار شما قرار میدهد تا در طی بررسی هر صفحه بتوانید معیارهای ارزیابی و رتبهدهی آن صفحه را نیز مشاهده کنید. اگر قصد دارید اطلاعات خود در مورد سئو را افزایش دهید، شما میتوانید از ابزار MozCon نیز استفاده نمایید.
کری لیندن موث بر این باور است که Moz برترین ابزاری است که کارشناسان سئو میتوانند از آن استفاده کنند. وی میگوید: “بهینه سازی صفحه نیز بهترین ویژگی این ابزار است و تمام مراحل موردنیاز برای بهبود سئو ی تک تک صفحات وبسایت را به شما ارائه میدهد. از جمله توصیههای این ابزار میتوان به قرار دادن کلیدواژه در عنوان صفحه، افزودن عکس و … اشاره کرد.” این ابزار شفافیت افزایش رتبه سایت را بیشتر میکند. با استفاده از این ابزار میتوانید ترافیک سایت خود را با سایر سایت ها مقایسه کرده و از روشهای مورد استفاده توسط رقبا مطلع شده و آنها را در وبسایت خود اعمال کنید. شما میتوانید با استفاده از این ابزار صفحات رقبای خود را که عملکرد بهتری دارند را شناسایی کرده و با رقبای خود رقابت کنید. بدون ابزاری نظیر Moz، سئو به یک بازی تبدیل میشد.
6 – Ubersuggest: ابزار پیگیری کلیدواژه
این ابزار توسط نیل پاتل ارائه شده است و به پیدا کردن کلیدواژه کمک کرده و با استفاده از آنها میتوانید بهترین کلیدواژه ها را شناسایی کرده و با قراردادن آنها در وبسایت خود رتبه سایت را افزایش دهید. این ابزار هزاران کلیدواژه برای محتوای مدنظر شما ارائه میدهد. Ubersuggest ابزاری ارگانیک برای رقابت بهینه با سایر وبسایتها میباشد.
7 – SpyFu: ابزارهای رایگان سئو
این ابزار در دو نسخه رایگان و پولی عرضه میشود و بسیاری از کاربران از نسخه رایگان استفاده کرده و نتایج بسیار خوبی کسب کرده اند. شما با استفاده از این ابزار میتوانید تعداد دفعات جستجوی یک کلیدواژه را مشاهده کرده و سپس محتوایی مرتبط به آن کلیدواژه ها تولید کنید. شما میتوانید وبسایت خود و رقبای خود را بررسی کرده و میزان کلیدواژه های ارگانیک را ارزیابی کنید. SpyFu یکی از دقیقترین ابزارهای تحلیل سئو در بازار است.
ادل استوارت، مدیر ارشد پروژه Sparq Designs نیز SpyFu را به عنوان بهترین نرمافزار سئو معرفی کرده است. وی میگوید: “من در گذشته از SEMrush و Agency Analytics استفاده میکردم و یکبی از رقبای ما از SpyFu استفاده میکرد. تمام ویژگیهای SpyFu فوق العاده هستند، اما من به قابلیت تحقیق در زمینه سئوی این نرم افزار علاقه دارم. شما میتوانید دامنه رقیب را بررسی کرده و اطلاعاتی را در مورد استراتژی سئوی آنها دریافت کنید. شما میتوانید کلیدواژه هایی که آنها انتخاب کرده اند را بررسی کرده و از این طریق کلیدواژه های مناسبی را برای خود انتخاب نمایید. استفاده از SpyFu یکی از مواردی است که منجر به موفقیت ما شده است. SpyFu اطلاعات موردنیاز را جمع آوری کرده و آنها را به گونهای سازماندهی میکند تا افراد به راحتی آنها را تفسیر کنند. من افزایش ایندکس و رتبه کلیدواژه ها با استفاده از این ابزار را مشاهده کردهام.
8 – Woorank: ابزار رتبه دهی سئو
به عنوان یک ابزار تحلیل سئو، Woorank گزینههای رایگان و پولی متعددی ارائه داده و دادههای بازاریابی شما را گزارش میکند. شما میتوانید با استفاده از این ابزار کلیدواژههای به کار برده شده توسط رقبای خود را نیز ارزیابی کرده و نحوه عملکرد آنها را بررسی نمایید. مهمتر از همه، شما میتوانید کاستیهای وبسایت خود از نظر محتوا و از نظر فنی را بررسی نموده و مشکلات را برطرف کنید.
9 – Majestic: ابزارهای سئوی بازاریابی
Majestic یکی از برترین ابزارهای بازاریابی سئو است. این نرم افزار امکانات متعددی داشته و رتبه میلیون ها وبسایت برتر را تحت نظر قرار میدهد. آیا رتبه وبسایت شما کاهش یافته است؟ از این نرم افزار برای بررسی بکلینک های خود استفاده کنید. این ابزار به عنوان یک ابزار کلیدواژه سئو نیز عمل کرده و به شما اجازه میدهد بهترین کلیدواژه ها را بررسی نموده و با استفاده از آنها رتبه وبسایت خود را ارتقا دهید.
رایان اسکولون یکی از مشاورین سئو در وبسایت RyanScollon.co.uk است که استفاده از Majestic را توصیه میکند. وی میگوید: “Majestic ابزار موردعلاقه من است و به شما اجازه میدهد تا بکلینک های وبسایت های مختلف را ارزیابی نمایید. این ابزار همچنین امکان بررسی معیارهای سئوی چندین سایت را فراهم میآورد و با استفاده از آن میتوانید بکلینک های رقیب را بررسی نموده و فرصت های خوبی برای شکست آنها پیدا کنید.
10 – Google Trends: ابزار بررسی سئو
Google Trends چندین سال است که عرضه شده است، اما کاربران کمی دارد. این سیستم نه تنها اطلاعاتی در مورد کلیدواژه ها ارائه میدهد، بلکه موضوعاتی را پیشنهاد میکند که ارزش بسیار بالایی داشته و به رشد کسب و کار شما کمک میکنند. به دنبال کلیدواژه های برتر در منطقه جغرافیایی خود بوده و از آنها برای رشد کسب و کار خود استفاده نمایید. اگر در پیدا کردن کلیدواژهها با مشکل مواجه هستید، این ابزار بهترین گزینهای است که در اختیار دارید.
11 – SEOQuake: ابزارهای رایگان سئو
SEOQuake یکی از بهترین ابزارهای رایگان سئو است. این افزونه که بر روی Chrome نصب میشود، به عنوان یک ارزیاب سئو عمل کرده و لینکهای داخلی و خارجی را ارزیابی میکند. از جمله سایر ویژگیهای این ابزار تحلیل سئو میتوان به تحلیل کلیدواژه، بررسی داشبورد سئو و … اشاره کرد.
برین چارتیر یکی از کارشناسان بازاریابی دیجیتال و ایجادکننده محتوای سئو است و به استفاده از این ابزار رایگان علاقه دارد. وی میگوید: “من با استفاده از این ابزار رایگان به راحتی سئوی صفحات را ارزیابی میکنم. این ابزار در استفاده از زمان صرفهجویی نموده و عملکرد بسیار دقیقی دارد.
12 – Siteliner: ابزار تحلیل سئو
Siteliner یک ابزار بررسی سئو است که به شما در پیدا کردن محتوای تکرار وبسایت شما کمک میکند. اما محتوای تکراری به چه معناست؟ محتوای تکراری به محتوایی اشاره دارد که در سایر سایتها نیز وجود دارد. گوگل وبسایت های دارای محتوای تکراری را جریمه میکند. با استفاده از این ابزار، شما میتوانید محتوای تکراری، لینک های معیوب، مشکلات سرعت اجرای سایت و … را رفع کنید. با استفاده از این ابزار شما همچنین میتوانید وبسایت خود را با سایر وبسایت ها مقایسه کنید.
تیس گوردون، یکی از کارشناسان بازاریابی موتور جستجو است که استفاده از این ابزار را توصیه میکند. وی بر این باور است که SiteLiner بهترین ابزار سئوی موجود برای ارزیابی سایتهای جدید است. شناسایی و رفع مشکلات وبسایت منجر به بهبود کیفیت و ارزش وبسایت گردیده و این امر دلیل اصلی استفاده از این ابزار است. این ابزار را میتوان ترکیبی از چند ابزار مختلف قلمداد نمود که ویژگیهای برتر همه آنها را یک جا در اختیار کاربر قرار میدهد.
13 – Fat Rank: ابزارهای سئو
این افزونه Chrome نیز امکان ارزیابی عملکرد وبسایت را فراهم میآورد. این ابزار به شما این امکان را فراهم میآورد تا رتبه هر یک از کلیدواژه ها را مشاهده کنید. شما میتوانید کلیدواژه هایی را به جستجوی خود اضافه کرده و رتبه صفحات خود نسبت به آن کلیدواژه را بررسی نمایید. اگر در بین 100 رتبه برتر نباشید، این افزونه توصیه هایی به شما ارائه میدهد تا با استفاده از آنها رتبه خود را ارتقا دهید.
بلیک ایلوت یکی از کارشناسان سئو در شرکت Project Build Construction است و Fat Rank را به عنوان محبوبترین ابزار سئو معرفی میکند. وی میگوید: “این افزونه Chrome قادر است رتبه تمام جستجوها را بررسی کند. اگر بخواهم وضعیت یک کلیدواژه را ارزیابی کنم، من از این افزونه استفاده میکنم. میتوانم به جرات دقت این افزونه را 100 درصد اعلام کنم. این نرم افزار رایگان بوده و باید بخشی از مجموعه سئوی تمام کاربران باشد.”
15 – Keywords Everywhere: ابزار کلیدواژه سئو
Keywords Everywhere نیز یکی دیگر از افزونههای Chrome است که داده ها را از ابزارهای دیگری نظیر Google Analytics، Search Console، Google Trends و … دریافت کرده و بهترین کلیدواژه را پیدا میکند. آنها ترکیبی از ابزارهای سئوی رایگان را استفاده کرده و فرایند تعیین بهترین کلیدواژه برای وبسایت را تسهیل میکند. بنابراین، به جای استفاده از چندین ابزار، شما میتوانید از یک ابزار استفاده کرده و در زمان خود صرفه جویی کنید.
ایگن هیث یکی از طرفداران اصلی این افزونه است. وی میگوید: “این ابزار من و مشتریانم را قادر میسازد تا میزان جستجوی هر یک از کلیدواژه ها در طول ماه در ایالات متحده را مشاهده کرده و ایدهای در مورد کلیدواژه های محبوب داشته باشند. این اپلیکیشن شما را قادر میسازد تا فهرستی از کلیدواژهها را وارد کرده و دادهها را مشاهده کنید. بدون استفاده از این نرم افزار مجبور هستید هزینهای را برای Google Adwords پرداخت نمایید تا این اطلاعات را در اختیار شما قرار دهد.”
15 – Screaming Frog: ابزارهای آنلاین سئو
Screaming Frog یکی از بهترین ابزارهای سئو است که توسط کارشناسان سئو مورد استفاده قرار میگیرد. این ابزار در صرفهجویی زمانی به آنها کمک کرده و میتوانند به سرعت وضعیت وبسایت را ارزیابی کنند. این ابزار اطلاعاتی در مورد محتوای تکراری، خطاهای سایت، زمینههای نیازمند بهبود و … ارائه میدهد. ویژگی SEO Spider این ابزار از جمله بهترین ها بوده و برترین کارشناسان سئو از این ابزار استفاده میکنند.
جان هافر مدیر محتوای Fractl نیز به این ابزار علاقه دارد. وی میگوید: “من بدون این ابزار نمیتوانم کارهایم را انجام دهم. با استفاده این ابزار من سایتهای مشتریان و رقبا را بررسی کرده و از روند موجود در صنعت سئو اطلاعاتی کسب میکنم. این ابزار خطاهای 404 سایت را پیدا کرده، تعداد کلمات مقالات را محاسبه کرده و عناوین مناسبی پیشنهاد میدهد. با یک نگاه به این ابزار شما میتوانید مشکلات را به سرعت شناسایی کرده و راه حلی برای آنها پیدا کنید. این ابزار همچنین قادر است دادههایی را از صفحات استخراج کند. این اطلاعات را میتوانید در کنار اطلاعات حاصل از سایر ابزارها قرار داده و نتایج را تحلیل کنید. این ابزار به شما کمک میکند تا درکی کلی از شرایط وبسایت خود و رقبای خود داشته باشید. با استفاده از این ابزار من اقداماتی که باید برای بهبود رتبه سایت انجام دهم را اولویت بندی میکنم.”
16 – CORA: ابزارهای پیشرفته سئو
اگر به دنبال ابزارهای پیشرفته سئو هستید، CORA را بررسی کنید. این ابزار رایگان نیست، اما امکانات جامعی را در اختیار شما قرار میدهد. اگر شما کسبوکاری با اندازه متوسط یا بزرگ هستید، این ابزار سئو به شما کمک میکنید تا نقاط ضعف وبسایت را شناسایی کرده و از فرصت های موجود بهره مند شوید.
بردلی شاو یکی از کارشناسان برتر سئو در ایالات متحده است و استفاده از این ابزار را توصیه میکند. وی میگوید: “من از ابزارهای متعددی برای ارائه خدمات به مشتریانم استفاده میکنم و همواره به دنبال ابزارهای جدیدی هستم تا از مزایای آنها بهرهمند شوم. در حال حاضر، CORA بهترین ابزاری است که من پیدا کرده ام. استفاده از این ابزار به مهارت کافی در زمینه اصول سئو دارد. Cora داده هایی را در مورد سایت جمع آوری کرده و سپس روش های را برای بهبود سایت ارائه میدهد. تحلیل توسط این نرم افزار به چند دقیقه زمان نیاز داشته و سپس تحلیل ها به صورت جداولی در اختیار شما قرار میگیرند. من این نرم افزار را در هر دو سایت خودم استفاده کرده و رتبه سایت ها به طور چشمگیری افزایش یافت.
17 – Serpstat: پلتفرم چندمنظوره سئو
Serpstat یک پلتفرم هک رشد برای سئو، پرداخت به ازای هر کلیک و اهداف بازاریابی است. اگر به دنبال ابزاری چندمنظوره برای رفع تمام نیازهای مربوط به سئو هستید و قصد دارید با استفاده از آن تیم خود را مدیریت کنید، Serpstat بهترین گزینه خواهد بود. بسیاری از کارشناسان سئو از این ابزار استفاده میکنند و این پلتفرم داده هایی را از مناطق مختلف جهان جمع آوری کرده است. علاوه بر این، Serpstat به دلیل ویژگی های متمایزی که دارد شناخته شده است. از جمله مهمترین آنها میتوان به کلیدواژه های فراموش شده اشاره کرد. این بخش کلیدواژه هایی را در اختیار شما قرار میدهد که رقبای شما در حال حاضر از آنها استفاده میکنند، اما شما از آنها غافل هستید.
دان تیلور بعد از استفاده از چندین ابزار مختلف برای سئو به استفاده از Serpstat روی آورده است. وی میگوید: “من از ابزارهای تحلیل و تحقیق در مورد کلیدواژه متعددی استفاده کرده ام و بسیاری از آنها مشکلات زیادی دارند. Serpstat ابزار فوقالعاده ای برای تحقیق، بررسی عملکرد و بررسی دادههای متفاوت میباشد. Serpstat را به مجموعه ابزارهای خود افزوده و با کمترین هزینه از امکانات متعددی بهرهمند شوید.
ابزارهای دیگر: Incognito
استفاده از حالت Incognito شما را قادر میسازد تا بدون هیچگونه تعصبی جستجوها را بررسی کنید. با استفاده از گزینههای موجود در این پلتفرم شما میتوانید کلیدواژهها را ارزیابی کنید. به عنوان یکی از ابزارهای رایگان و برتر سئو، جستجو در Incognito به شما در زمینه تعیین رتبه سایت خود برای جستجویی خاص کمک میکند.
کارشناسان برتر سئو
در طی 10 سال اخیر، سئو به یکی از اصول بسیار مهم تبدیل شده است و بدون وجود کارشناسان سئو هیچگونه پیشرفتی در این عرصه حاصل نمیشد. ما قصد داریم شما را با برخی از این افراد آشنا کنیم:
اریک انگه
اریک انگه موسس و مدیرعامل آژانس بازاریابی دیجیتال Stone Temple است که در ماه ژوئیه سال 2018 توسط Perficient خریداری شد. اکنون وی به حرفههای نویسندگی، تحقیق، تدریس و سخنرانی مشغول است. وی در سال 2016 جایزه بهترین آژانس سئوی سال را دریافت کرد.
رند فیشکین
به عنوان شناختهشده ترین کارشناس سئو در این صنعت، رند فیشکین موسس Moz و Sparktoro است. وی با ویدئوهای Whiteboard Friday به شهرت رسید و سخنرانیهای متعددی در مورد سئو و انواع متعدد محتوا برای بهبود رتبه وبسایت دارد. در بخشهای ابتدایی این مقاله به بررسی ابزار Moz اشاره کردیم که توسط رند فیشکین طراحی شده است.
بری شوارتز
بری شوارتز مدیر اشتراک محتوای مربوط به سئو است. وی اولین فردی است که در مورد بروزرسانی الگوریتمهای گوگل مطالبی منتظر کرده است و ویراستار مجله Search Engine Land است. بری شرکت مشاورهای به نام RustyBrick را نیز تاسیس کرده است.
وانسا فاکس
وانسا فاکس از جمله افرادی است که در بسیاری از وبلاگهای مربوط به سئو مطالبی منتشر کرده است. حرفه وی در گوگل آغاز نشد، اما بدون شک فعالیتهای وی بر گوگل نیز تاثیر داشت. وانسا یک نویسنده و سخنران است و پادکستهایی در مورد موضوعاتی از جمله جستجو تهیه کرده است. وی به تعامل افراد در محیط آنلاین علاقه داشته و از جمله افراد بسیار فعال در عرصه سئو است.
آلیدا سولیس
وی یکی از سخنرانان، نویسندگان و کارشناسان سئو است. وی شرکت Orainti را به عنوان یک سازمان مشاوره سئو تاسیس کرده است که به مشتریان بینالمللی در زمینه ارتقا جستجوی داخلی کمک میکند. وی در سال 2018 به عنوان یک شخصیت جهانی شناخته شد و در رده 50 فرد تاثیرگذار در زمینه بازاریابی آنلاین قرار دارد.
نتایج
دسترسی به بهترین ابزارهای سئو کافی نیست. منظور من این است که ابزارهای سئو به تنهایی نمیتوانند وبسایت شما را بهینهسازی کنند. شما نیز باید تلاش کنید تا بتوانید به هدف موردنظر دست یابید. این امر به معنای تولید محتوای بهینهسازی شده و مناسب است تا با زمینه فعالیت شما سازگاری داشته باشد. اگر قصد ندارید هزینه زیادی سپری کنید، به این موضوع توجه کنید که بسیاری از این ابزارها رایگان بوده یا حالت آزمایشی دارند و در نتیجه میتوانید آنها را بدون پرداخت هزینه استفاده کنید. ابزارهای سئو را به عنوان مربی قلمداد کنید که با استفاده از راهنماییهای آنها میتوانید پیشرفت کنید. موفقیت به شما بستگی دارد. گام بعدی را بردارید.
مرسی از مطلب مفیدتون… می خواستم بدونم علاوه بر این ابزارهایی که در زمینه سئو و آنالیز سایت معرفی کردید، برای آنالیز سئو سایت های ایرانی، سایت جت سئو رو پیشنهاد می کنید؟
سلام روزتون خوش میتونید استفاده کنید