الگوریتم های گوگل چیست ؟

الگوریتم های گوگل سیستم های پیچیده ای برای گرفتن داده ها از صفحه ی جستجو و ارسال فوری بهترین جواب ها برای یک جستجو است. موتور جستجو در صفحه های نتایج موتور جستجو (SERPs) از ترکیبی از الگوریتم ها و سیگنال های رتبه بندی بیشماری برای رتبه بندی سایت ها بر اساس مرتبط بودنشان استفاده میکند.

در سال های اولیه، گوگل به روز رسانی های انگشت شماری روی الگوریتم هایش انجام داد. حالا گوگل سالانه هزاران تغییر انجام میدهد.

اکثر این تغییرات خیلی محسوس هستند به طوری اصلا به چشم نمی آیند. اما موتور جستجو در فرصت مناسبی، به روز رسانی های عمده و اصلی الگوریتم ها که تاثیر بسزایی روی صفحه های نتایج موتور جستجو میگذارند را پخش میکند. مثل :

  • Fred
  • Intrusive Interstitials Update
  • Mobilegeddon
  • RankBrain
  • Panda
  • Penguin
  • Hummingbird
  • Pigeon
  • Payday
  • EMD (Exact Match Domain)
  • Page Layout Algorithm

در زیر لیستی از شروع به کار، به روز رسانی ها و تازه های الگوریتم گوگل مثل لینک به منابعی برای SEO کارهای حرفه ای که میخواهند متوجه این تغییرات شوند، جمع آوری شده است.

25 اکتبر 2019

 بروزرسانی BERT

الگوریتم-های-گوگل
الگوریتم-های-گوگل

گوگل الگوریتم BERT را به عنوان بزرگترین تحول در جستجوی گوگل در پنج سال اخیر معرفی کرد. گوگل از مدل های BERT برای بهتر فهمیدن جستجوها استفاده میکند. گوگل اعلام کرد که این تغییر روی رتبه بندی جستجوها و ویژگی های بارز، اثر زیادی میگذارد و BERT (که سرواژه ی Bidirectional Encoder Representations From Transformers است) در 10 درصد از جستجوهای ایالات متحده استفاده خواهد شد.

24 سپتامبر 2019

بروزرسانی گسترده ی الگوریتم هسته

Danny Sullivan کارمند گوگل طی توییتی اعلام کرد که یک به روز رسانی گسترده ی الگوریتم هسته ای در چند ساعت آینده پخش خواهد شد و معرفی کامل آن چند روز طول میکشد. راهنمای گوگل مشابه همه ی به روز رسانی های الگوریتم هسته ی قبلی است.

2 ژوئن 2019

بروزرسانی هسته گوکل ژوئن 2019

2 ژوئن، رابط گوگل سرچ، Danny Sullivan، در توییتی گفت که گوگل در 3 ژوئن به روز رسانی گسترده ی الگوریتم هسته جدیدی را معرفی و عرضه میکند. روز بعد، گوگل تایید کرد که به روزرسانی جدید در حال اجرا است و طی روزهای آتی روی مراکز داده های گوناگونش قرار میگیرد. مانند هر به روز رسانی الگوریتم هسته ای گسترده، گوگل اعلام کرد که چیز بخصوصی برای تعمیر وجود ندارد چون یک به روزرسانی هسته ای، تعداد گسترده ای از فاکتورها را در بر میگیرد.

12 مارس 2019

بروزرسانی هسته گوگل مارس 2019 (معروف به Florida 2)

Danny Sullivan، رابط گوگل سرچ، پخش و معرفی یک به روز رسانی گسترده ی الگوریتم هسته ای جهانی را در توییتر تایید کرد. SEJ تایید میکند که این به روز رسانی، به طور ویژه ای مهم و یکی از بزرگترین به روز رسانی های گوگل در سال های اخیر است. Sullivan مثل همیشه دنبال کردن دستورالعمل های راهنمایی که به همراه به روزرسانی 9 مارس 2019 ارائه شد را پیشنهاد کرد.

13 فوریه 2019

بروزرسانی روز ولنتاین

الگوریتم-گوگل
الگوریتم-گوگل

دنبال کنندگان الگوریتم و صحبت های پیرامون سئو از نوعی به روزرسانی تایید نشده قبل از این تاریخ خبر دادند. اما برخلاف به روزرسانی های دیگر، اغلب، تغییرات مثبت در رتبه بندی ها گزارش شد.

31 اکتبر 2018

بروزرسانی تایید نشده هالووین

بروزرسانی-های-گوگل
بروزرسانی-های-گوگل

برخی از مدیران وب درباره ی شروع تغییراتی در اطراف هالووین گزارش دادند که احتمالا نشانه ی یک به روزرسانی (تایید نشده) گوگل است. اما شواهد بسیار کمی از یک به روزرسانی قابل توجه وجود داشت. علت محتمل صحبت ها، از زمان به روزرسانی گسترده ی الگوریتم هسته ی آگوست و استفاده ی بیشتر گوگل از تطابق عصبی، افزایش یافت.

27 سپتامبر 2018

یک بروزرسانی جزئی

روز 27 سپتامبر (بیستمین سالگرد تأسیس گوگل) بسیاری از افراد جامعه SEO متوجه رشد کوتاه و افت چشمگیری در ترافیک شدند که خبر از نوعی به روزرسانی میداد. طبق گزارش ها برخی سایت هایی که تحت تاثیر به روزرسانی گسترده ی الگوریتم هسته ی آگوست قرار گرفته بودند، بهبودی و اصلاحاتی انجام دادند. Danny Sullivan، رابط گوگل سرچ، روز 29 سپتامبر، وقوع نوعی به روزرسانی جزئی را در توییترش تایید کرد (ولی این یک به روزرسانی گسترده ی الگوریتم هسته ای نبود).

1 آگوست 2018

به روزرسانی گسترده  هسته گوگل 

گوگل برای سومین بار در این سال خبر عرضه ی به روزرسانی گسترده ی هسته خود را تایید میکند. در این باره، Danny Sullivan، رابط گوگل سرچ، دنبال کردن دستورالعمل های راهنمایی که به همراه به روزرسانی 9 مارس 2018 ارائه شد را پیشنهاد کرد. برخی افراد حاضر در این صنعت به عنوان یک به روز رسانی «پزشکی» از آن یاد میکنند، هرچند گوگل اعلام کرد که این به روزرسانی یک به روزرسانی عمومی رتبه بندی بوده و صرفاً سایت های حوزه ی پزشکی را هدف نگرفته است.

16 آوریل 2018

بروزرسانی گسترده ی الگوریتم هسته

گوگل در توییتر عرضه ی یک بروزرسانی گسترده ی الگوریتم هسته ی دیگری را تایید کرد و اعلام کرد که این بروزرسانی مشابه به روزرسانی 9 مارس 2018 که درباره ی یکپارچگی محتوا بود، است.

9 مارس 2018

بروزرسانی گسترده ی الگوریتم هسته

در روز 12 ام مارس، گوگل عرضه ی بروزرسانی گسترده ی الگوریتم هسته را در هفته ی آینده، در توییتر تایید کرد. درحالیکه گوگل جزئیات کمی ارائه داده بود، اعلام کرد که این تغییرات به منظور سود بردن صفحه هایی است که در به روزرسانی های قبلی، بی بهره بودند و به همه پیشنهاد کرد که به تولید محتوای عالی ادامه بدهند.

12 دسامبر 2017

بروزرسانی ماکابین

الگوریتم-گوگل
الگوریتم-گوگل

بعضی از افراد جامعه ی جستجو گزارش کردند که وب سایتشان توسط به روزرسانی بین 12 تا 14 دسامبر ضربه دید. گوگل تعدادی تغییر کوچک در الگوریتم هسته را در آن بازه ی زمان تایید کرد اما تاثیر دوره ی ناپایداری را کمتر کرد.

8 سپتامبر 2017

تغییرات پی در پی پاییزی

صحبت های حول صنعت و ابزارهای ردیابی سئو نشان میدادند که یک سری بروزرسانی گوگل در این تاریخ اتفاق افتاده است (هنوز تایید نشده). Glenn Gabe، رئیس شرکت G-Squared Interactive، هم تغییرات قابل توجهی را که از 8 سپتامبر شروع شده و روی ترافیک و قابل رویت بودن در جستجو تاثیرگذار بوده است، در گوگل شناسایی کرد. نوسانات و بی ثباتی های بیشتری در پی این تغییرات در 18،25، 29 سپتامبر و همچنین 4، 8، 12 اکتبر اتفاق افتاد.

19 آگوست 2017

بروزرسانی کیفیت

مدیران وب و ابزارهای رتبه بندی سئو تعداد اندکی نوسان با علائمی که احتمالا نشاند هنده یک به روزرسانی کیفی دیگر گوگل بود، در 19-20 آگوست شناسایی کردند. در میان آسیب زنندگان به رتبه بندی، بر اساس تجزیه و تحلیل های گلن گیب، رئیس شرکت GSQi: صفحه های فهرست، صفحه های دارای تبلیغات زیاد، کم کیفیت/بی محتوا و عناصر تجربه ی کاربری (UX) منفی دیگر. درباره ی اینکه گوگل آزمایش کردن این الگوریتم را در 14 آگوست شروع کرده بود، حدس و گمان هایی وجود داشت چون صفحه هایی که در این روز تحت تاثیر قرار گرفتند (چه تاثیر مثبت و چه منفی)، جلوتر در 19 آگوست نیز تحت تاثیر قرار گرفتند.

9 ژوئیه 2017

بروزرسانی کیفیت

ابزار های سئو تعدادی نوسان کوچک در 9 ژوئیه کشف کردند که احتمالا یک به روزرسانی کیفی دیگر (تایید نشده) گوگل بود.

25 ژوئن 2017

بروزرسانی 25 ژوئن

ابزارهای ردیابی سئوی مختلفی متوجه یک به روزرسانی چشم گیر، اگرچه تایید نشده، در این تاریخ شدند. یک تجزیه و تحلیل نشان داد که این به روزرسانی، بزرگترین نوسانات را برای صفحه های در رتبه ی 6 تا 10 بوجود آورد. درحالی که اکثر جایگاه ها را تحت تاثیر قرار داد، طبق گزارش ها، روی صنعت نوشیدنی بیشترین تاثیر را داشت.

17 می 2017

بروزرسانی کیفیت

از 17 می تا حدود یک هفته، ابزارهای ردیابی سئو، نوسانات زیادی در صفحه های نتایج موتور جستجو (SERP) گزارش دادند. درحالی که تاثیر آن به نظر محدود می آمد، سایت هایی که تحت تاثیر این به روزرسانی قرار گرفتند، مسائلی مانند تبلیغات زیاد/فریبنده، مسائل تجربه ی کاربری و محتوای کم و بی ارزش داشتند.

7 مارس 2017

Fred

الگوریتم-های-گوگل
الگوریتم-های-گوگل

Gary Illyes از گوگل، به شوخی به اسم “Fred” به این به روزرسانی اشاره کرد و این نام روی آن باقی ماند. اما این الگوریتم برای آن هایی که تحت تاثیر قرار گرفتند، شوخی بردار نبود. به نظر می رسید این به روزرسانی مهم الگوریتم، محتواهای کم ارزش را مورد هدف قرار داده است. در 24 مارس، Illyes به طور رسمی این به روزرسانی را تایید کرد. اما گوگل اطلاعات خاص دیگری به اشتراک نگذاشت و به جای آن گفت که جواب همه ی سوال ها درباره ی Fred در راهنمای کیفیت مدیریت وب گوگل پیدا میشود.

7 فوریه 2017

بروزرسانی 7 فوریه

این بروزرسانی بزرگ تایید نشده، باعث تغییر و تحولات زیادی در صفحه های نتایج موتور جستجوی گوگل شد که همچنین برای برخی وبسایت ها به معنی صعود و سقوط های زیادی بود. در مجموع، به نظر می رسد وبسایت های با کیفیت و مناسب تر بیشترین قابلیت دیده شدن را بدست آوردند.

 

1 فوریه 2017

بروزرسانی 1 فوریه

این یک بروزرسانی کوچک و تایید نشده ی گوگل بود. اگرچه همه ی اطلاعات درباره ی این بروزرسانی بیشتر گمانه زنی است تا واقعیت، به نظر می رسید که شبکه های وبلاگ خصوصی و آن هایی که لینک های هرز میساختند را هدف قرار داده است.

10 ژانویه 2017

بروزرسانی پاپ آپ های مزاحم

در 23 آگوست 2016، گوگل خبر داد که به زودی تغییری انجام خواهد شد که پاپ آپ های مزاحم را که باعث آسیب به تجربه ی جستجو روی تلفن های همراه میشد، هدف قرار میدهد. همانطور که قول داده شده بود، این بروزرسانی 10 ژانویه 2017 بیرون آمد. این بروزرسانی تاثیر کمی روی رتبه بندی ها داشت.

10 نوامبر 2016

بروزرسانی بی نام

صحبت های پیرامون صنعت جستجو و داده های ابزارهای ردیابی سئو حاکی از بروزرسانی تایید نشده گوگل در 10 نوامبر است.

23 سپتامبر 2016

بروزرسانی Penguin 4.0 و و ادغام الگوریتم هسته

الگوریتم-های-گوگل
الگوریتم-های-گوگل

آخرین بروزرسانی الگوریتم Penguin با الگوریتم هسته ی گوگل ترکیب شد، به این معنی که الگوریتم Penguin وبسایت ها و لینک ها را در لحظه ارزیابی میکند. تغییر بزرگ دیگر این بود که Penguin بجای پایین آوردن رتبه ی صفحه ها، لینک ها را کم ارزش میکرد.

1 ژوئن 2016

بروزرسانی کیفیت

هرچند که توسط گوگل تایید نشد، داده ها یک به روزرسانی کیفیت مربوط به محتوا در الگوریتم گوگل اطراف 1 ژوئن نشان میدادند و همچنین نوسانات رتبه بندی جستجو در 8، 21 و 26 ژوئن دیده شد.

 

12 می 2016

بروزرسانی موبایل فرندلی (شماره ی 2)

دومین بروزرسانی موبایل فرندلی (یا Mobilegeddon 2) یک بروزرسانی از اولین بروزرسانی موبایل پسند بود؛ به معنی افزایش تاثیر سیگنال های رتبه بندی

11 ژانویه 2016

یکی سازی ترکیب الگوریتم هسته ی Panda

الگوریتم-پاندا
الگوریتم-پاندا

گوگل تایید کرد که Panda ظاهرا همراه با عرضه ی Panda 4.2، با الگوریتم هسته ی گوگل ترکیب شده است. به عبارت دیگر، Panda دیگر یک فیلتر به کار رفته بعد از انجام کار الگوریتم گوگل نبود بلکه به عنوان یک سیگنال رتبه بندی هسته ی دیگر با آن ترکیب شده بود. هرچند مشخص شده بود که این به معنی عمل آنی طبقه بندی کننده ی Panda نیست.

26 اکتبر 2016

RankBrain

الگوریتم-رنک-برین
الگوریتم-رنک-برین

اگرچه از آوریل 2015 در حال تست شدن بود، گوگل در این تاریخ به طور رسمی RankBrain را معرفی کرد. RankBrain یک الگوریتم یادگیری ماشین است که نتایج جستجو را برای یافتن بهترین پاسخ به جستجوی کاربران، فیلتر میکند. در ابتدا، RankBrain برای 15 درصد جستجوها استفاده شد (بیشتر برای جستجوهایی که گوگل قبلا مشاهده نکرده)، اما حالا در تقریبا همه ی جتسجوهایی که در گوگل انجام میشود، دخیل است. RankBrain به عنوان سومین سیگنال رتبه بندی مهم شناخته میشود.

17 جولای 2015

بروزرسانی Panda 4.2 (شماره ی 28)

گوگل یک تقویت در الگوریتم Panda را که عرضه ی آن چند ماه طول میکشد و روی 2 تا 3 درصد جستجوهای انگلیسی تاثیر میگذارد، اعلام کرد. با توجه به آهسته بودن سرعت عرضه، معلوم نیست تاثیر آن چه قدر و دقیقا چه زمانی رخ داده است. این آخرین بروزرسانی تایید شده ی Panda بود.

 

3 می 2015

بروزرسانی کیفیت

بروزرسانی کیفیت (یا به روزرسانی فانتوم) یک تغییر تایید شده در الگوریتم رتبه بندی هسته ی گوگل بود – مخصوصا اینکه گوگل چگونه سیگنال های کیفیت را ارزیابی میکند. به نظر می رسید که وبسایت هایی که دارای مشکلات کیفیت محتوا بودند، مثل داشتن تبلیغات زیاد، بیشترین تاثیر را از این بروزرسانی گرفته اند.

 

21 آوریل 2015

بروزرسانی موبایل پسند

بروزرسانی موبایل پسند (یا Mobilegeddon) یک بروزرسانی به هدف بالا بردن رتبه ی وبسایت های موبایل پسند و فراهم کردن نتایج بهتر برای جستجوهای روی موبایل بود. این بروزرسانی همه ی زبان ها را تحت تاثیر قرار داد.

17 اکتبر 2014

بروزرسانی Penguin 3.0

هرچند که مثل یک بزوررسانی بزرگ اسم گذاری شده، اما در واقع یک تازه سازی دیگر در الگوریتم Penguin گوگل بود.Penguin 3.0 به آنهایی که تحت تاثیر بروزرسانی های قبلی قرار گرفتند اجازه داد که ظاهر و بازیابی شوند، درحالی که اکثر آنهایی که به بکار بردن لینک های هرز ادامه داده بودند و آنهایی که از رادار بروزرسانی های قبلی فرار کرده بودند، متوجه تاثیراتی شدند. عرضه ی کامل این بروزرسانی تقریبا 3 روز طول کشید و روی کمتر از 1 درصد از جستجوهای انگلیسی تاثیر گذاشت.

23 سپتامبر 2014

بروزرسانی Panda 4.1 (شماره ی 27)

Pierre Far، کارمند گوگل، اعلام کرد که این بروزرسانی چند سیگنال برای کمک به الگوریتم Panda برای شناساسی دقیق تر محتوای کم ارزش اضافه کرد. این بروزرسانی 3 تا 5 درصد جستجوها را تحت تاثیر قرار داد.

24 جولای 2014

بروزرسانی Pigeon

Pigeon یک بروزرسانی قابل توجه جستجوی محلی بود که گوگل شروع به استفاده از سیگنال های رتبه بندی سنتی تر برای تاثیرگذاری بر نتایج جستجوی محلی کرد. همچنین این بروزرسانی پارامترهای رتبه بندی مسافت و موقعیت گوگل را نیز ارتقا داد.

12 ژوئن 2014

بروزرسانی Payday Loan 3.0 (وام روزپرداخت)

بروزرسانی Payday Loan گوگل که به صورت گسترده روی هدف قرار دادن جستجوهای هرز تمرکز داشت، شامل محافظت بهتر در برابر سئوی منفی نیز بود.

20 می 2014

بروزرسانی Panda 4.0 (شماره ی 26)

Matt Cutts، کارمند گوگل اعلام کرد که Panda 4.0 که یک بروزرسانی مهم در این الگوریتم است، 7.5 درصد جستجوهای انگلیسی را تحت تاثیر قرار میدهد.

16 می 2014

بروزرسانی Payday Loan 2.0

این بروزرسانی که برای بهتر هدف قرار دادن سایت های هرز انجام شد، نسل بعدی الگوریتم Payday Loan گوگل بود.

6 فوریه 2014

تازه کردن چیدمان صفحه

Matt Cutts، کارمند گوگل، یک تازه سازی در الگوریتم چیدمان صفحه را اعلام کرد. تغییری در الگوریتم ذکر شده ایجاد نشد – به نظر می رسد گوگل تنها الگوریتم را دوباره مرتب و فهرست خود را به روز کرده است.

4 اکتبر 2013

بروزرسانی Penguin 2.1

Matt Cutts، کارمند گوگل، اولین (و تنها) تازه سازی داده های الگوریتم Penguin 2.0 که روی حدود 1 درصد جستجوها تاثیر گذاشت را اعلام کرد.

26 سپتامبر 2013

بروزرسانی Hummingbird

بروزرسانی Hummingbird یک تعمیر اساسی در تکنولوژی جستجوی هسته ی گوگل بود. در نتیجه ی رشد جستجوی محاوره ای، گوگل به روشی برای بهتر فهمیدن و دادن مرتبط ترین نتایج به جستجوهای پییچیده تر نیاز داشت (مثل جستجوی صوتی). گوگل گفت که این الگوریتم جدید، 90 جستجوها را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار داده است. هرچند این بروزرسانی در این تاریخ اعلام شد، در واقع از آگوست 2013 شروع به کار کرده بود.

11 ژوئن 2013

بروزرسانی Payday Loan

بروزرسانی الگوریتم Payday Loanهای گوگل جستجوهای اسپم را که عمدتا با صنایع مشکوک مرتبط است، مورد هدف قرار داد (شامل وام های با سود زیاد و وام روزپرداخت، پورن، کازینوها،  ادغام بدهی و داروسازی). حدود 1 تا 2 ماه طول کشید تا کامل عرضه شود و 0.3 درصد از جستجوهای ایالات متحده را تحت تاثیر قرار داد.

22 می 2013

بروزرسانی Penguin 2.0

همانطور که Matt Cutts، کارمند گوگل، در یک پست وبلاگ توضیح داد، این بروزرسانی، نسل بعدی الگوریتم Penguin بود. این نسخه، از صفحه ی اصلی و صفحه های طبقه بندی سطح بالا را برای پیدا کردن لینک های اسپم که به خود وبسایت هدایت میشدند، عمیق تر میرفت و آن ها را بررسی میکرد. Penguin 2.0 حدود 2.3 درصد از جستجوهای انگلیسی را تحت تاثیر قرار داد.

14 مارس 2013

بروزرسانی Panda (شماره ی 25)

این بروزرسانی توسط گوگل تایید نشده است اما ابزارها نشان میدهند که تقریبا امروز رخ داده است. به نظر میرسد مت کاتس، کارمند گوگل، نشان میدهد که این آخرین بروزرسانی قبل از اینکه Panda به طور مستقیم در الگوریتم اصلی گوگل قرار بگیرد، خواهد بود. با این حال، در عوض، تازه سازی داده های Panda ماهانه در طی یک دوره ی ده روزه، بدون تایید بیشتر از طرف گوگل، شروع به کار کرد.

22 ژانویه 2013

بروزرسانی Panda (شماره ی 24)

گوگل از تجدید داده های الگوریتم Panda خبر داد که 1.2 درصد از جستجوهای انگلیسی را تحت تاثیر قرار میدهد.

21 دسامبر 2012

بروزرسانی Panda (شماره ی 23)

گوگل از تجدید داده های Panda خبر داد که حدود 1.3% از جستجوهای انگلیسی را تحت تاثیر قرار میدهد.

21 نوامبر 2012

بروزرسانی Panda (شماره ی 22)

گوگل تجدید داده های Panda را که 0.8 از جستجوهای انگلیسی را تحت تاثیر قرار میدهد، تایید کرد.

5 نوامبر 2012

بروزرسانی Panda (شماره ی 21)

گوگل تجدید داده های Panda را که حدود 0.4 درصد از جستجوهای انگلیسی در سراسر جهان و حدود 1.1 درصد از جستجوهای ایالات متحده را تحت تاثیر قرار میدهد، تایید کرد.

9 اکتبر 2012

بروزرسانی چیدمان صفحه ی شماره دو

مت کاتس، کارمند گوگل، اعلام کرد که الگوریتم چیدمان صفحه که 0.7 درصد از جستجوهای انگلیسی را تحت تاثیر قرار میدهد، به روز شده است. این به روزرسانی فرصتی را برای وب سایت هایی که با اولین نسخه الگوریتم گوگل تحت تاثیر قرار گرفته اند را برای بازیابی بالقوه، فراهم کرده است.

5 اکتبر 2012

بروزرسانی Penguin 1.2

مت کاتس، کارمند گوگل، دومین تازه سازی داده های الگوریتم Penguin را اعلام کرد. این بروزرسانی 0.3 درصد از جستجوهای انگلیسی را تحت تاثیر قرار داد.

28 سپتامبر 2012

بروزرسانی دامنه تطبیق دقیق یا Exact Match Domain

بروزرسانی الگوریتم دامنه تطبیق دقیق یا Exact Match Domain (به اختصار EMD) گوگل روی پاک کردن صفحه های نتایج موتور جستجو (SERPs) از دامنه های اسپمی یا بی کیفیت متمرکز بود.

27 سپتامبر 2012

بروزرسانی Panda (شماره ی 20)

این بروزرسانی قابل توجهی از Panda بود که عرضه ی کامل آن بیشتر از یک هفته طول کشید و روی 2.4 درصد از جستجوهای انگلیسی تاثیر گذاشت.

 

18 سپتامبر 2012

بروزرسانی Panda 3.9.2 (شماره ی 19)

گوگل از تازه سازی داده های Panda که کمتر از 0.7 درصد از جستجوها را تحت تاثیر قرار میدهد، خبر داد و اضافه کرد «طی چند روز آینده انتظار داشته باشید که مقداری ریزش داشته باشید.»

20 آگوست 2012

بروزرسانی Panda 3.9.1 (شماره ی 18)

گوگل تازه سازی داده های Panda را که حدود 1 درصد جستجوها را تحت تاثیر قرار میدهد، تایید کرد.

24 ژوئیه 2012

بروزرسانی Panda 3.9 (شماره ی 17)

گوگل تازه سازی Panda را که حدود 1 درصد نتیجه ها را تحت تاثیر قرار میدهد، تایید کرد.

25 ژوئن 2012

بروزرسانی Panda 3.8 (شماره ی 16)

گوگل تازه سازی داده های Panda را که حدود 1 درصد جستجوها را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار میدهد، تایید کرد.

8 ژوئن 2012

بروزرسانی Panda 3.7 (شماره ی 15)

گوگل تازه سازی الگوریتم Panda را که در این روز عرضه شد، روی کمتر از 1 درصد از جستجوهای ایالات متحده و حدود 1 درصد از جستجوهای سراسر جهان تاثیر گذاشت، تایید کرد.

26 می 2012

بروزرسانی Penguin 1.1

مت کاتس، کارمند گوگل، یک تازه سازی در الگوریتم Penguin را که کمتر از 0.1 از جستجوهای انگلیسی را تحت تاثیر قرار میدهد، اعلام کرد. وبسایت هایی که رتبه ی آنها با راه اندازی اولیه ی Penguin، کاهش یافت و در پاکسازی پروفایل های لینکشان فعال بودند، کمی بهبود یافتند. بقیه ی وبسایت هایی که Penguin بار اول روی آنها اثری نگذاشت، تحت تاثیر قرار گرفتند.

27 آوریل 2012

بروزرسانی Panda 3.6 (شماره ی 14)

گوگل یک تازه سازی در الگوریتم Panda را که در این تاریخ اتفاق افتاد، تایید کرد.

24 آوریل 2012

بروزرسانی Penguin

یک مجازات «بهینه سازی بیش از حد» که مدتها پیش بینی شده بود، سرانجام در این روز اتفاق افتاد. گوگل خبر داد که تغییری در الگوریتم (بی نام) به منظور پایین بردن رتبه ی وب سایت هایی که وب اسپم های زیاد دارند (مثل بمباران کلیدواژه، لینک کردن های غیرطبیعی) و راهنمای مدیریت وب گوگل را نقض میکنند، انجام خواهد شد. گوگل گفت که این به روزرسانی 3.1 درصد از جستجوهای انگلیسی را تحت تاثیر قرار میدهد. دو روز بعد نام الگوریتم را فهمیدیم : Penguin.

19 آوریل 2012

بروزرسانی Panda 3.5 (شماره ی 13)

مت کاتس، کارمند گوگل، تازه سازی ای در داده های Panda را که در این روز اتفاق افتاد، تایید کرد.

23 مارس 2012

بروزرسانی Panda 3.4 (شماره ی 12)

گوگل تازه سازی ای در Panda را که روی حدود 1.6 درصد از جستجوها تاثیر میگذارد، اعلام کرد.

27 فوریه 2012

بروزرسانی Panda 3.3 (شماره ی 11)

گوگل از تازه سازی ای در داده های Panda که آن را به تغییرات اخیر وب دقیق تر و حساسی تر می کند، خبر داد.

27 فوریه 2012

بروزرسانی Venice

بعد از بروزرسانی Venice گوگل نتیجه ی جستجو بر اساس موقعیت فیزیکی یا IP جستجوکننده را اضافه کرد. همچنین گوگل میتوانست بهتر تشخیص دهد که یک جستجو یا صفحه ی وب آیا اهمیت محلی یا یکپارچگی دارد یا خیر.

19 ژانویه 2012

بروزرسانی چیدمان صفحه

بروزرسانی الگوریتم چیدمان صفحه (یا Above the Fold) وب سایت هایی را که تبلیغات بیش از حد داشتند، هدف قرار داد. به عبارت دیگر، کاربر برای دیدن محتوای واقعی باید به پایین صفحه می رفت. گوگل گفت که این الگوریتم کمتراز 1 درصد وب سایت ها را تحت تاثیر قرار داد.

18 ژانویه 2012

بروزرسانی Panda 3.2 (شماره ی 10)

گوگل یک تازه سازی در داده های Panda را که در این روز اتفاق افتاد، تایید کرد.

18 نوامبر 2011

بروزرسانی Panda 3.1 (شماره ی 9)

گوگل تازه سازی کوچکی در Panda را که کمتر از 1 درصد جستجوها را تحت تاثیر قرار میدهد، اعلام کرد.

3 نوامبر 2011

بروزرسانی Freshness یا بروزرسانی نتایج تازه تر

با این بروزرسانی، گوگل الگوریتم رتبه بندی خود را تغییر داد تا بهتر تشخیص دهد چه موقع نتایج جستجوی جدید تری ارائه دهد تا به جستجوگران مربوط باشد. این بروزرسانی، 35 درصد جستجوها را تحت تاثیر قرار داد.

19 اکتبر 2011

بروزرسانی Panda (شماره ی 8)

گوگل سیگنال های جدیدی به الگوریتم Panda اضافه و همچنین تاثیر الگوریتم روی وبسایت ها را دوباره محاسبه کرد.

28 سپتامبر 2011

بروزرسانی Panda 2.5 (شماره ی 7)

تکرار دوباره ی الگوریتم Panda گوگل. سپس، در 5 اکتبر 2011، مت کاتس، کارمند گوگل، اعلام کرد که «در چند هفته ی آینده انتظار ریزش مربوط به الگوریتم Panda را داشته باشید.» تاریخ تایید ریزش ها، 3 و 13 اکتبر بود.

12 آگوست 2011

بروزرسانی Panda 2.4 (شماره ی 6)

بروزرسانی الگوریتم Panda گوگل برای همه ی کشورهای انگلیسی زبان و غیر انگلیسی زبان (به جز ژاپن، چین و کره) عرضه شد.

23 ژوئیه 2011

بروزرسانی Panda 2.3 (شماره ی 5)

یک بروزرسانی دیگر در الگوریتم Panda گوگل

21 ژوئن 2011

بروزرسانی Panda 2.2 (شماره ی 4)

یک بروزرسانی دیگر در الگوریتم Panda گوگل

9 می 2011

بروزرسانی Panda 2.1 (شماره 3)

صنایع مختلف ابتدا این بروزرسانی را Panda 3.0 نامیدند، اما گوگل تصریح کرد که این فقط یک تجدید داده است، همانطور که در مورد بروزرسانی های 2.x در آینده نیز صدق میکند.

11 آوریل 2011

بروزرسانی Panda 2.0 (شماره ی 2)

اولین بروزرسانی هسته ی الگوریتم Panda. این بروزرسانی شامل سیگنال های اضافی مثل سایت هایی که کاربران گوگل مسدود کرده بودند، بود.

23 فوریه 2011

بروزرسانی Panda

اولین بروزرسانی یک الگوریتم گوگل بی نام معرفی شد (12 درصد جستجوها تحت تاثیر قرار گرفتند)، صنعت سئو را شوکه کرد و همچنین به طور موقت، به مدل تجاری «مزرعه محتوا» که در آن زمان وجود داشت، پایان داد. در ابتدا این بروزرسانی در صنعت لقب Farmer گرفت اما گوگل بلافاصله پس راه اندازی آن گفت که این بروزرسانی به نام مهندسی که الگوریتم اولیه ی آن را توسعه داد، Panda نامگذاری شده است.

 

28 آوریل 2010

بروزرسانی MayDay

بروزرسانی MayDay یک تغییر الگوریتمی در نحوه ی ارزیابی گوگل در پیدا کردن بهترین سایت ها برای نتیجه ی جستجوهای بلند است. این بروزرسانی بین 28 آوریل و 3 می عرضه شد.

10 آگوست 2009

بروزرسانی Caffeine

بروزرسانی Caffeine گوگل یک سیستم جدید فهرست بندی وب بود که به گوگل اجازه داد تا داده ها را به راحتی ویرایش و ذخیره کند و به 50 درصد نتایج تازه تر منجر شد.

18 ژانویه 2009

بروزرسانی Vince

بروزرسانی Vince گوگل تغییر سریع و قابل توجهی در اصطلاحات کلیدی رقابتی برای دستیابی برندهای بزرگ به رتبه های صفحه اول در مقابل سایت های از قبل رتبه بندی شده (به طور معمول سایت های بی اعتبار، سایت های وابسته و سایت هایی که صرفا از طریق سئو موفق به دیده شدن شده بودند) بود.

15 دسامبر 2005

بروزرسانی Big Daddy

Big Daddy (یا Bigdaddy) بروزرسانی تدریجی زیرساخت های گوگل بود که از دسامبر 2005 شروع شد و در مارس 2006 به پایان رسید. این بروزرسانی چگونگی رسیدگی به مسائل فنی گوگل مانند استاندارد سازی URL و تغییر مسیرها را متحول کرد. برخی وبسایت ها بدلیل لینک کردن های غیرطبیعی، به مراکز داده جدید Big Daddy وارد نشدند (مسائلی مثل لینک کردن بیش از حد دوجانبه، لینک کردن به محله های اسپم، لینک های خریده شده).

1 سپتامبر 2005

بروزرسانی Jagger

Jagger یک بروزرسانی در سه فاز (Jagger 1، Jagger 2 و Jagger 3) بود که در اوایل ماه سپتامبر با تعدادی از بروزرسانی متمرکز به بک لینک، به منظور شکستن ساختمان لینک غیرطبیعی، لینک های خریده شده و سایر انواع اسپم، آغاز شد. فاز دوم Jagger قابل توجه ترین تاثیر را در اکتبر داشت. فاز آخر در اواخر ماه نوامبر کامل شد.

16 نوامبر 2003

بروزرسانی Florida

بروزرسانی Florida گوگل نشانگر دوره ی جدید سئو بود. وب سایت هایی (از جمله خرده فروشانی که برای دریافت ترافیک به شرکت های وابسته اعتماد کرده بودند) که از تکنیک های اسپم در دهه قبل ( به عنوان مثال، بمباران کلیدواژه، استفاده از سایت های متعدد تحت یک برند، متن نامرئی و لینک های پنهان)  برای کلیدواژه های تجاری استفاده کرده بودند، رتبه بندی خود را قبل از تعطیلات پرسود، حذف شده دیدند.