ساعت کاری 8:00-18:00

تبلیغات گوگل (Google Ads) چیست و چگونه کار می­کند؟

تبلیغات گوگل چیست ؟

اگر به تازگی وارد دنیای بازاریابی جستجو شده­اید و یا به دنبال آشنایی با برخی از اصطلاحات و عبارات دنیای دیجیتال هستید، مقاله خوبی را برای مطالعه انتخاب کرده­اید.

در این مقاله ما به بررسی تبلیغات گوگل خواهیم پرداخت که پیشتر با عنوان Google AdWords شناخته می­شد. این سرویس شما را قادر می­سازد تا با پرداخت هزینه، تبلیغات خود را در بخش نتایج موتور جستجو قرار دهید.

نیازی نیست منتظر باشید تا وب­سایت جدید شما به تدریج رتبه خود را افزایش دهد. با استفاده از جستجوی پولی، شما می­توانید به سرعت به هدف خود دست یابید و این روش به میزانی که تصور دارید دشوار یا پرهزینه است.

جستجوی پولی

تبلیغات-گوگل-چیست
تبلیغات-گوگل-چیست

جستجوی پولی عبارتی است که ما برای تبلیغ در بخش نتایج جستجوی موتور جستجو استفاده می­کنیم. این تبلیغات اغلب در بالای صفحه نتایج یا در کنار صفحه نمایش داده می­شوند و شباهت زیادی به نتایج محلی دارند. در حال حاضر، گوگل یک برچسب سبز رنگ کوچک با عنوان Ad در کنار آنها قرار می­دهد.

همچنین بخوانید : تاثیر آپدیت مرغ مگس خوار گوگل بر جستجو

گوگل تنها موتورجستجویی نیست که این ویژگی را در اختیار شما قرار می­دهد. Bing نیز شبکه تبلیغاتی خود را دارد که Bing Network نام دارد. در این مقاله قصد داریم به Google Ads و نحوه عملکرد آن بپردازیم.

اصول تبلیغات گوگل

شما چند کلیدواژه انتخاب می­کنید که فرد ممکن است در گوگل آنها را جستجو کند و سپس تبلیغاتی را با توجه به کلیدواژه ­ها ایجاد می­کنید تا در صفحه نتایج جستجو نشان داده شوند.

تبلیغات-گوگل-چیست
تبلیغات-گوگل-چیست

باید توجه داشته باشید که شما تنها شرکتی نیستید که قصد دارید تبلیغاتی را برای افراد نشان دهید. سایر شرکت­ ها نیز ممکن است تبلیغات مشابهی را برای همان کلیدواژه­ ها ایجاد کنند.

اگر قصد دارید آگهی شما نسبت به سایرین برجسته ­تر بوده و همواره نشان داده شود، شما باید به ازای هر کلیک بر روی آگهی، هزینه بیشتری به گوگل پرداخت کنید.

هر چه پرداختی شما به ازای هر کلیک بیشتر باشد، احتمال دیده­ شدن آگهی در صفحه نتایج جستجو افزایش خواهد یافت.

اما این بدین معنا نیست که پرداخت هزینه بیشتر در مقایسه با سایرین منجر به حذف آگهی آنها می­شود. گوگل به هر یک از تبلیغات امتیازی اختصاص می­دهد که Ad Rank نام دارد.

Ad Rank چیست؟

Ad Rank معیاری است که گوگل برای تعیین ترتیب نمایش آگهی­ ها در نتایج جستجوها استفاده می­کند.

هر چه رتبه یک آگهی بیشتر باشد، آگهی پیشتر از سایر آگهی­ ها نشان داده خواهد شد. پیشنهاد شما فقط یکی از پنج عاملی است که گوگل در محاسبه رتبه آگهی در نظر می­گیرد. سایر عوامل عبارتند از:

  • کیفیت آگهی ­ها و صفحه فرود
  • آستانه رتبه آگهی که مجموعه­ای از شرایط کیفی است که آگهی­ شما به منظور نمایش باید از آنها برخوردار باشد. از جمله این موارد می­توان به ماهیت جستجو، موقعیت، نوع دستگاه و … اشاره کرد.
  • زمینه جستجو نظیر عبارت، زمان جستجو، سایر آگهی­های موجود، مکان فرد جستجوکننده و نوع دستگاه
  • افزونه آگهی و سایر قالب­های آگهی: این­ موارد اطلاعات مازاد هستند که شما می­توانید به آگهی خود اضافه کنید که از جمله آنها می­توان به شماره تلفن یا لینک به سایر صفحات وب­سایت خود اشاره کرد.

پیشنهاد

شما به ازای هر کلیک بر روی آگهی خود هزینه­ای به گوگل پرداخت می­کنید. هزینه­ای که تمایل دارید به ازای هر کلیک پرداخت نمایید CPC (هزینه به ازای هر کلیک) نامیده می­شود.

شما می­توانید بیشترین مبلغ را انتخاب کنید و اگر گزینه خودکار را انتخاب کرده باشید، گوگل هزینه­ای بسته به بودجه شما دریافت خواهد کرد و در نتیجه بیشترین کلیک در محدوده بودجه شما را فراهم خواهد آورد.

گزینه دیگری به نام CMP نیز وجود دارد که طی آن شما هزینه­ای را به ازای 1000 بار نمایش آگهی شما در صفحه نتایج جستجو پرداخت می­کنید. در این گزینه، نیازی به پرداخت به ازای کلیک وجود ندارد.

شما می­توانید هر یک از روش­های فوق را انتخاب کنید.

زمان موردنیاز برای گوگل برای بررسی پیشنهاد تبلیغ­کنندگان مختلف، تصمیم­گیری در مورد آنها، ارزیابی بیشترین پیشنهاد و بررسی امتیاز وب­سایت ارائه­دهنده آگهی برابر با زمانی است که کاربر عبارتی را در موتور جستجو تایپ کرده و نتایج را بازیابی می­کند. این زمان به طور میانگین در حدود 0.26 ثانیه است.

جایگزین­های Google Ads

شبکه Bing: این شبکه که پیشتر با نام Yahoo Bing Network شناخته می­شد، به وب­سایت Bing وابسته بوده و یکی از رقبای اصلی گوگل به شمار می­رود. این شبکه با همکاری چند سازمان از جمله AOL، وال­ استریت ژورنال و Gumtree ایجاد شده است.

طبق آمار ارائه­شده از Bing Ads، شبکه Network در حال حاضر 33.9 درصد سهم بازار را در ایالات­متحده و 24.7% در انگلستان به خود اختصاص داده است و این بدین معناست که افراد می­توانند از این شبکه نیز برای نمایش آگهی­های خود به کاربران استفاده کنند.

بهینه­سازی موتور جستجو (سئو): این عبارت به تمام روش­ها، تاکتیک­ها و فرایندهایی اشاره دارد که شما می­توانید با استفاده از آنها احتمال ظاهر شدن وب­سایت خود در نتایج جستجو را افزایش دهید. اگر بتوانید به طور بهینه از این روش­ استفاده کنید، نیازی به پرداخت هزینه برای نمایش در نتایج جستجو نخواهید داشت. با این حال، بسیاری از بازاریابان توصیه می­کنند که استفاده از هر دو روش به طور همزمان ضروری است، زیرا آنها مکمل هم به شمار می­روند.

Google Shopping

شما می­توانید تصاویر، جزئیات محصول، قیمت آنها و نام فروشگاه خود را با ایجاد PLA در اختیار آگهی گوگل قرار دهید تا آگهی شما در وب­سایت­های مرتبط نمایش داده شود.

 

دیدگاه خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.