آموزش صفر تا صد پینترست + تصویر

بیایید از ابتدا به بررسی این موضوع بپردازیم.

همه افراد زمانی از یک نقطه ابتدایی شروع کرده­ و با صبر و مرور زمان به افراد حرفه­ای تبدیل شده­اند.

برای تبدیل شدن به فردی حرفه­ای، همه ما باید مسیری را طی کنیم. در طی رانندگی نیز مسیرهای متعددی وجود دارند که ما را به مقصدی یکسان می­رسانند. برخی از مسیرها ممکن است پرپیچ و خم، برخی دیگر سریع و برخی دیگر ممکن است آرام باشند، اما در نهایت با استفاده از همه آنها به مقصد موردنظر می­رسیم.

همه آنها وجه مشترکی دارند. از هر مسیری که بروید، از نقطه آغازین شروع خواهید کرد. این موضوع در مورد استفاده از Pinterest نیز صادق است.

در این مقاله، شما را با اصول و سازوکار Pinterest آشنا خواهیم کرد. در این مقاله با اصطلاحات و کلمات رایج، نحوه ایجاد صفحه، تولید محتوای ارزشمند و غلبه بر پلت­فرم آشنا خواهید شد.

در این مقاله تمام اطلاعات موردنیاز در مورد Pinterest را فرا خواهید گرفت.

Pinterest چیست؟

Pinterest یک شبکه اجتماعی است که شما را به اشتراک، کشف و ذخیره­سازی مطالب خود یا دیگران در پروفایل خود و تبدیل آن به یک مجموعه قادر می­سازد.

نیازی به جملات زیادی برای تعریف Pinterest وجود ندارد. Pinterest خود را به این صورت معرفی می­کند:

Pinterest یک ابزار یادداشت تصویری است که به شما در زمینه کشف و ذخیره ایده­های خلاقانه کمک می­کند.

چرا Pinterest؟

افراد از Pinterest برای جستجو و ذخیره تصاویر لباس­های موردعلاقه، غذایی که قصد دارند تهیه کنند، مکان­هایی که می­خواهند بازدید کنند و یا لوازمی که قصد دارند در منزل خود داشته باشند، استفاده می­کنند.

  • Pinterest قدرتمند است
  • Pinterest در حال پیشرفت است
  • Pinterest بی همتاست
  • Pinterest رایگان است

Pinterest برای کسب­ و کارها و برندها

Pinterest را می­توان ویترین فروشگاه سایت­ شما قلمداد کرد. کسب­وکارهای کوچک از مزایای متعدد Pinterest بهره­مند می­شوند که از جمله آنها می­توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزایش بازدید و آگاهی در مورد برند
  • ایجاد بک لینک
  • افزایش فروش
  • تعامل اجتماعی
  • سئو
  • ترافیک

Pinterest را می­توان به منظور ایجاد آلبومی برای شرکت و نمایش محصولات و ایجاد ایده­هایی در مورد کسب­وکار خود استفاده کرد. موفقیت به ایجاد تصاویر قابل پین بستگی دارد تا سایرین آنها را ریپین کنند. سفر، غذا، مد، عروسی و طراحی داخلی از جمله مضامین پرطرفدار Pinterest هستند.

پین­ های تشویقی Pinterest

پین­های تشویقی Pinterest یک ماژول تبلیغاتی ساده ارائه می­دهند. کافی است وارد آنها شده و مسیر پیشرفت را آغاز کنید. برای شروع، یک پین را انتخاب کنید که قصد دارید با استفاده از آن برند خود را ترویج دهید. سپس، شما اهدافی تعیین کرده و در نهایت مخاطبین خود را انتخاب خواهید کرد. سپس یک CPC پیشنهادی برای کمپین و بودجه خود تعیین می­کنید.

ساخت حساب­ کاربری

شما می­توانید با مراجعه به آدرس Pinterest.com از طریق کامپیوتر دسکتاپ خود به این پلت­فرم دسترسی داشته باشید. دسکتاپ بهترین گزینه برای انجام فعالیت­های بازاریابی در Pinterest است.

اپلیکیشن Pinterest نیز وجود دارد. این اپلیکیشن برای هر دو سیستم عامل اندروید و iOS عرضه شده است. برای دریافت اپلیکیشن کافی است به Google Play و App Store مراجعه کنید.

همچنین بخوانید : آموزش صفر تا صد لینکدین 

دو نوع حساب کاربری می­توانید ایجاد کنید. شما می­توانید حساب کاربری عادی یا حساب کاربری تجاری در Pinterest داشته باشید. نوع حساب کاربری به اهداف شما بستگی دارد. اگر قصد دارید از این شبکه اجتماعی به عنوان یک منبع بازاریابی و روشی برای دسترسی به مخاطبین هدف خود استفاده کنید، ایجاد حساب کاربری تجاری گزینه مناسبی است. اگر صرفا برای تفریح و سرگرمی قصد دارید از Pinterest استفاده کنید، می­توانید یک حساب کاربری عادی افتتاح کنید.

ساخت حساب کاربری شخصی

Pinterest اعلام کرده است که ساخت حساب کاربری به 15 ثانیه زمان نیاز دارد. صحت این ادعا را شما باید ثابت کنید.

دو روش برای ساخت حساب کاربری در Pinterest وجود دارد. اولین روش، ایجاد حساب کاربری از طریق وب­سایت است. در ابتدا انتخاب کنید که قصد دارید حساب کاربری خود را از طریق فیسبوک، گوگل یا آدرس ایمیل ایجاد کنید.

روش دوم نیز ساخت حساب کاربری از طریق اپلیکیشن است. اپلیکیشن Pinterest را اجرا کنید. با صفحه زیر مواجه خواهد شد:

آموزش-پینترست
آموزش-پینترست

هر دو روش تقریبا یکسان هستند و تفاوت اصلی این است که شما نمی­توانید در اپلیکیشن از طریق گوگل حساب کاربری بسازید. همچنین امکان ساخت مستقیم حساب کاربری تجاری در حین ثبت­نام وجود ندارد. حساب کاربری تجاری باید در مراحل پایانی ثبت­نام ایجاد شود.

ساخت حساب کاربری تجاری

همانطور که پیشتر نیز اشاره شد، امکان ساخت حساب کاربری تجاری به طور مستقیم از طریق اپلیکیشن وجود ندارد. برای این کار باید از طریق وب­سایت Pinterest اقدام کنید.

برای ساخت حساب کاربری تجاری:

  1. به نسخه تجاری Pinterest مراجعه کنید.
  2. جزئیات را تکمیل کرده و مدیر صفحه را مشخص کنید.
  3. شرایط و ضوابط کسب­وکار را مطالعه کرده، پذیرفته و بررسی گزینه Create Account کلیک کنید.

تبدیل حساب کاربری شخصی به تجاری: اگر حساب کاربری عادی ساخته­اید اما قصد دارید آن را به حساب کاربری تجاری تبدیل کنید، مراحل زیر را انجام دهید:

  1. در صفحه Pinterest به قسمت Convert to business account مراجعه کنید.
  2. نام کسب­وکار و وب­سایت را وارد کنید (اختیاری)
  3. بر روی گزینه Convert کلیک کنید.

دلیل استفاده از حساب کاربری تجاری

حساب­های تجاری ویژگی­های بیشتری در مقایسه با حساب­های عادی دارند که از جمله آنها می­توان به Pinterest Analytics اشاره کرد که ابزاری برای ارزیابی نحوه عملکرد صفحه شما می­باشد. همچنین، برای ایجاد آگهی در Pinterest به حساب تجاری نیاز دارید.

واژگان و عبارات رایج

همانند سایر شبکه­های اجتماعی، Pinterest نیز کلمات و واژگان خاص خود را دارد که صرفا در این پلت­فرم به کار برده می­شوند.

این کلمات ممکن است برای افراد اندکی سردرگم­کننده بوده و در نتیجه استفاده از Pinterest را دشوار کنند. بنابراین، در ابتدا قصد داریم شما را با این عبارات آشنا کنیم.

پین

پین لینکی است که با کلیک بر روی آن به وب­سایت دیگری که اغلب منبع اصلی مطلب است، منتقل می­شود.

ریپین (Repin)

زمانی که پین ارسالی توسط فرد دیگری را به صفحه خود ذخیره می­کنید، به اصطلاح ریپین انجام داده­اید. این فرایند را ذخیره یا پین مجدد نیز می­نامند. Pinterest ممکن است شبکه اجتماعی جدیدی نباشد، اما به سرعت در حال پیشرفت بوده و تحقیقات نشان می­دهند که این وب­سایت ترافیک بیشتری در مقایسه با Twitter دارد.

برد (Board)

صفحه یا برد مکانی است که پین­ها را ذخیره می­کنید. شما می­توانید بردهای متعددی ایجاد نموده و پین­هایی که وجه مشترک دارند را در یک برد قرار داده و آنها را مدیریت کنید. بردها همانند پوشه­هایی هستند که پین­های شما را سازماندهی می­کنند.

پینر (Pinner)

زمانی که پینری را پیدا می­کنید که محتوای جالبی منتشر می­کند، می­توانید وی را دنبال کنید. بعد از دنبال کردن، تمام محتوای ارسالی وی در صفحه اصلی شما نشان داده خواهد شد.

لینک منبع

لینک منبع آدرس سایتی است که با کلیک بر روی پین به آن منتقل می­شوید.

لایک

همانند بسیاری از شبکه­های اجتماعی، لایک نشانگر پسندیدن یک محتوا است. شما می­توانید یک پین را لایک کرده و در موعد دیگری بدون اشتراک آن در پروفایل به آن دسترسی داشته باشید.

ساخت برد

قبل از آغاز ساخت پین یا ریپین کردن، شما به مکانی برای نگهداری آنها نیاز دارید. بنابراین، قبل از آغاز پین، شما باید یک یا چند برد ایجاد کنید.

برای ایجاد برد، پروفایل خود را باز کرده و بر روی دکمه + کلیک کنید. عنوانی را برای برد انتخاب کرده و عمومی یا پنهان بودن آن را انتخاب کنید. بعد از اتمام بر روی دکمه Create کلیک کنید.

آموزش-پینترست
آموزش-پینترست

اگر قصد دارید برد را ویرایش کنید کافی است بر روی آیکن قلم در گوشه سمت چپ کلیک کنید. شما می­توانید عنوان و توضیحی برای برد انتخاب کرده و همچنین افرادی را به برد دعوت نمایید.

آموزش-پینترست
آموزش-پینترست

هر بردی که ایجاد می­کنید باید مضمون مجزایی داشته باشد. همزمان با ایجاد بردها، شما باید زمانی را برای تعیین محتوای آن سپری کنید تا برند خود را از آن طریق معرفی نموده و هویت برند را نشان دهید.

ایجاد اولین پین

اکنون که برد را ایجاد کرده­اید، آماده ایجاد اولین پین هستید. تفاوتی در پین اصلی و ریپین یا پسندیدن محتوای دیگران وجود دارد.

اگر از وب­سایت بازدید می­کنید، شما می­توانید پین تصاویری که بر روی وب­سایت قرار دارند را به اشتراک بگذارید. بدین منظور، بر روی آیکن Pinterest کلیک کرده و پین خود را به اشتراک بگذارید.

شما همچنین می­توانید پین را به طور مستقیم از اپلیکیشن نیز ایجاد کنید. به پروفایل خود رفته و بر روی آیکن + در گوشه بالای صفحه کلیک کنید. گزینه Photo یا Web را انتخاب کنید.

با انتخاب Photo، شما می­توانید تصاویری موجود در گالری با تصاویر گرفته شده با دوربین خود را به اشتراک بگذارید.

با انتخاب Web، شما می­توانید آدرس وب­سایتی را نوشته و افراد را به آن وب­سایت هدایت کنید. سپس شما می­توانید در وب­سایت نیز تصویری که ارزش پین کردن دارد را پیدا کنید. برای پین کردن تصویر، بر روی آن ضربه بزنید تا گزینه­ها نمایان شده و از آنجا گزینه Share را انتخاب کنید.

نصب دکمه Pin It از وب­سایت Pinterest ساده­ترین روش است. بعد از نصب، دکمه­ای بر روی نوار ابزار مرورگر شما نشان داده خواهد شد. زمانی که تصویری را در یک وب­سایت مشاهده کردید، دکمه Pin را انتخاب کنید. Pinterest صفحه­ای مبنی بر تائید انتخاب نشان خواهد داد. با استفاده از این دکمه دیگر نیازی به وارد کردن آدرس وجود نخواهد داشت، زیرا Pinterest به طور خودکار افراد را به منبع اصلی منتقل خواهد کرد. پین جدید خود را به مربتط­ترین برد افزوده و عنوانی را به آن اختصاص دهید.

ویژگی­ها

پیغام خصوصی

در Pinterest، شما می­توانید پیام­های خصوصی را از سایر کاربران دریافت کرده و یا به آنها پیامی ارسال کنید. برای دستیابی به پیام­ها در داخل اپلیکیشن، روی آیکن حباب در پایین صفحه ضربه بزنید. گزینه Inbox را انتخاب نمایید تا پیام­ها را مشاهده کنید.

برای ارسال پیام، گزینه New Message را انتخاب کرده و کاربری که قصد دارید پیامی برای وی بفرستید را انتخاب کنید.

جستجوی تصویری

برخی افراد از این ویژگی مطلع نیستند، اما Pinterest ویژگی جستجوی تصویری دارد که به شما را به تشخیص و حتی خرید محصولات در یک پین قادر می­سازد. Pinterest محصولات مشابه به محصول موجود در پین را ارائه داده و موارد موجود در فروشگاه­های آنلاین را به شما پیشنهاد می­دهد تا بتوانید در سبد خرید خود قرار داده و بدون خروج از اپلیکیشن آنها را خریداری کنید.

برای دسترسی به این ویژگی، بر روی آیکن ذره­بین در گوشه بالای سمت راست پین ضربه زده و بعد از شناسایی محصول توسط Pinterest گزینه (…) را انتخاب کنید.

آموزش-پینترست
آموزش-پینترست

افزونه مرورگر Pinterest

Pinterest افزونه­ای را برای Chrome، Safari و Firefox ایجاد کرده است که شما را به ذخیره­سازی آدرس تصاویر موجود در وب­سایت­های مختلف قادر می­سازد.

بعد از فعالسازی افزونه، دکمه قرمز رنگ Save در گوشه عکس نمایان خواهد شد. با کلیک بر روی Save می­توانید یکی از بردها را انتخاب کرده و تصویر را در حساب Pinterest خود به اشتراک بگذارید.

­ایده­های لحظه­ای

در گوشه پایین سمت راست هر پین، دایره کوچکی وجود دارد. اگر بر روی آن ضربه بزنید، Pinterest پین­های مشابه بیشتری به شما نشان خواهد داد و نیازی نیست به صفحه جدیدی منتقل شوید.

فیلتر جستجوها

برای دستیابی به نتایج دقیق­تر، شما می­توانید نتایج جستجو را با کلیک بر روی آیکن قیف در سمت راست نوار جستجو فیلتر کنید.

جستجوی خود را با معیارهای زیر فیلتر کنید:

 

آموزش-پینترست
آموزش-پینترست

Pinterest برای کسب­وکار شما

Pinterest در کسب­وکارهای مختلفی به کار برده می­شود، اما بسیاری از کسب­وکارها نیز از آن غافل هستند. با عدم استفاده از این شبکه، شما فرصت­های بسیاری را از دست می­دهید.

از آنجایی که بازاریابان همواره به دنبال تاثیرگذاری بر بیشترین تعداد افراد هستند، آنها اغلب به سراغ شبکه­هایی می­روند که بیشترین تعداد کاربر را دارد.

Pinterest شما را قادر می­سازد تا پین­ها را بهینه­سازی کرده و برچسب­هایی را به تصاویر اضافه کرده و با استفاده از کلیدواژه­ها توجه کاربران را جلب کنید. شما می­توانید میزان ترافیک Pinterest را در Google Analytics بررسی کنید.

روش­های متعددی وجود دارند که Pinterest می­تواند برای کسب­وکار شما مفید واقع شود.

افزایش ترافیک سایت

Pinterest روشی عالی برای افزایش ترافیک وب­سایت شما می­باشد. در صورتی که سایت شما حاوی تصاویر باکیفیت و جذاب باشد، تمایل افراد به پین کردن آن افزایش خواهد یافت. پین­ها منجر به افزایش تعداد آمار بازدید وب­سایت شما می­شود.

تقویت استراتژی کلیدواژه

آیا با واژه­هایی که برای کسب­وکارتان اهمیت دارند، آشنا نیستید؟ بردها و پروفایل­های Pinterest در گوگل ثبت می­شوند و این بدین معناست که شما می­توانید بردهای خود را با کلیدواژه­های خاصی بهینه­سازی نمایید تا با شانس بیشتری در نتایج جستجوها ظاهر شوید.

شناسایی پین­های جذاب

Google Analytics به شما کمک می­کند تا پین­هایی که منجر به فروش محصولات و خدماتتان می­شوند را شناسایی کنید. با این مزیت، شما می­توانید تصاویری که برای مخاطبین جذاب هستند را شناسایی کرده و از این طریق میزان فروش خود را افزایش دهید.

ترغیب لینک­های طبیعیی

تولید محتوای جذاب بهترین روش برای افزایش بازدید سایت می­باشد. اگر افراد از محتوای شما مطلع نبوده و یا روش­های سنتی جستجو سایت شما را نشان نمی­دهند، می­توانید از اینفوگرافیک­هایی را بر روی Pinterest پین کنید. با این اقدام می­توانید توجه افراد را جلب کرده و در کوتاه­ترین زمان ترافیک سایت خود را افزایش دهید.

مقایسه شبکه­های اجتماعی بر اساس تعداد کاربر، همانند مقایسه لیوان نیمه خالی با لیوان نیمه پر است. زمانی که اینستاگرام و Pinterest را از نظر تعداد کاربر مقایسه می­کنید، می­توانید دلیل استفاده برخی از بازاریابان از اینستاگرام به جای Pinterest را متوجه خواهید شد.

اینستاگرام بیش از 700 میلیون کاربر فعال دارد، این در حالی است که تعداد کاربران Pinterest 200 میلیون نفر است. از سوی دیگر، 150 میلیون نفر از کاربران به طور مداوم از پلت­فرم Pinterest استفاده می­کنند. این میزان تقریبا نصف جمعیت ایالات متحده است.

نحوه عملکرد Pinterest: بایدها و نبایدهای بازاریابی

فرض کنیم شما یک وبلاگ­نویس در زمینه غذاها هستید و قصد دارید ترافیک وب­سایت خود را افزایش دهید. تصویری از یک کیک منتشر می­کنید. کیک شما بسیار خوشمزه به نظر رسیده و سایر افراد آن تصویر را به برد خود ریپین می­کنند. برخی افراد نیز می­خواهند همان کیک را خودشان تهیه کنند. فرد پین کننده دو بار بر روی عکس کلیک کرده و به سایت شما منتقل می­شود تا دستورپخت کیک را دریافت کند. پین­کننده ممکن است به محتوای وب­سایت شما علاقمند شده و شما را دنبال کند. Pinterest با موفقیت سایت شما را بازاریابی کرده است.

بنابراین کافی است تصاویر جذابی از محصول یا خدمات خود بر روی وب­سایت منتشر کرده، آن را در Pinterest پین کرده و اجازه دهید تصویر کاربران را به وب­سایت شما هدایت کند. به همین سادگی! در ادامه به برخی از ترفندهای بازاریابی موثر از طریق Pinterest اشاره خواهیم کرد.

بایدها و نبایدهای بازاریابی از طریق Pinterest

  • تصاویر را از کامپیوتر خود به Pinterest آپلود نکنید. در این صورت قادر به ایجاد لینک به وب­سایت خود نخواهید بود.
  • آنها را بر روی وب­سایت خود قرار داده و از طریق سایت پین کنید. این امر نه تنها افراد را به طور مستقیم به وب­سایت شما هدایت می­کند، بلکه رتبه شما در موتورهای جستجو را نیز افزایش می­دهد.
  • تصاویری که در وب­سایت شما محتوایی برای آنها وجود ندارد را پین نکنید، زیرا ممکن است فرد به منظور کسب اطلاعات بیشتر در مورد تصویر به وب­سایت شما مراجعه کند.
  • دکمه عضویت مشخصی در وب­سایت خود قرار دهید. اگر افراد به محتوای شما علاقه داشته باشند، آنها می­توانند در وب­سایت شما عضو شوند.
  • افراد را به صفحه فروش (افزودن به سبد خرید) فاقد اطلاعات محصول هدایت نکنید. صفحات فروش باید حاوی اطلاعاتی در مورد محصول، قیمت، نظرات کاربران و … باشند.
  • راهنمای خرید را در سایت خود قرار دهید. اگر روند خرید دشوار بوده و یا مشکلات فنی وجود داشته باشند، مشتریان ممکن است تمایلی به ادامه فرایند خرید نداشته باشند.

 

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی