تبحر در بهینه ­سازی سئو ممکن است بسیار دشوار باشد و این دشواری در صورتی بیشتر است که شما به تازگی این مسیر را آغاز کرده باشید. خوشبختانه، پیدا کردن بهترین ابزارهای سئو آسان است و ما در این مقاله قصد داریم شما را با برخی از بهترین ابزارهای سئو آشنا کنیم. ما با بیش از 30 کارشناس سئو مشورت کرده و بهترین ابزار سئو را انتخاب کرده­ایم. نیازی نیست که از تمام این ابزارها استفاده کنید، بلکه کافی است مناسب ­ترین را انتخاب نمایید.

بهترین ابزارهای بهینه ­سازی موتور جستجو

1 – Ahrefs: ابزار کلیدواژه سئو

بهترین-ابزار-های-سئو
بهترین-ابزار-های-سئو

Ahrefs یکی از رایج ­ترین ابزارهای سئوی آنلاین است. این ابزار بعد از گوگل در رده دوم قرار گرفته و وب­سا یت­ها را بررسی می­کند. بسیاری از کارشناسان سئو از این ابزار استفاده می­کنند. این ابزار تمام بخش­های وب­سایت را ارزیابی کرده و زمینه­ هایی که به پیشرفت نیاز دارند را شناسایی می­کند تا از این طریق رتبه سایت را افزایش دهد. از نقطه­ نظر یکی از رقبا، Ahrefs به شما کمک می­کند تا بک­لینک ­های رقبای خود را شناسایی کرده و از آنها به عنوان نقطه آغازی برای برند خود استفاده کنید. شما همچنین می­توانید از این ابزار سئو برای پیدا کردن مهم­ترین محتوای مربوط به زمینه فعالیت خود استفاده کنید.

سید عرفان اجمل یکی از مدیران بازاریابی رشد در شرکت Ridester است که علاقه زیادی به ابزار کلیدواژه سئوی Ahrefs دارد. وی می­گوید: “Ahrefs بدون شک محبوب­ترین ابزار برای بررسی کلیدواژه ­ها، بررسی رتبه، تحقیق در مورد رقبا، بررسی سئو، تحقیقات محتوای ویروسی و … است. از این ابزار می­توان برای مقایسه دامنه نیز استفاده کرد. ما آدرس سایت خود را به همراه آدرس چهار سایت دیگر به آن اضافه می­کنیم تا ابزار بک­لینک­های دریافتی توسط رقبای ما را شناسایی کند. با این اقدام فرصت­های بسیار خوبی در اختیار ما قرار داده می­شود. Ahrefs بزرگترین دیتابیس بک­لینک ­ها را در اختیار دارد. Ahrefs به ما کمک کرده است تا در چند کلیدواژه به رتبه برتر رسیده و در حدود 350000 بازدید ماهیانه ما به لطف این ابزار حاصل شده است.

2 – کنسول جستجوی گوگل: برترین ابزار سئو

ابزار-های-سئو
ابزار-های-سئو

این سرویس که برای همه افراد دارای وب­سایت ارائه شده است این امکان را فراهم می­آورد تا وضعیت وب­سایت خود در SERP گوگل را ارزیابی کنید. کافی است وب­سایت خود را با افزودن یک کد مورد تائید قرار داده و در فهرست ایندکس قرار دهید. اگرچه شما به حساب کنسول جستجو نیازی ندارید تا در نتایج جستجوی گوگل نمایش داده شوید، با این حال، داشتن حساب کاربری به شما کمک می­کند تا به آمار وب­سایت خود دسترسی داشته باشید. به عنوان یک ابزار بررسی کننده سئو، کنسول جستجو به شما کمک می­کند تا از نحوه مشاهده وب­سایتتان توسط گوگل و کاربران مطلع شده و همچنین به شما در زمینه عملکرد بهتر کمک کنند.

3 – SEMRUsh: ابزارهای سئوی بازاریابی

ابزار-سئو
ابزار-سئو

ابزارهای سئوی بازاریابی نظیر SEMRush از جمله موارد محبوب کارشناسان سئو هستند. با استفاده از این ابزار می­توانید به آسانی به رتبه سایت خود دسترسی داشته و آن را تغییر دهید. از جمله ویژگی ­های محبوب این ابزار سئو می­توان به تحلیل دامنه اشاره کرد که با استفاده از آن می­توانید وب­سایت خود را با وب­سایت رقبای خود مقایسه کنید. اگر به دنبال گزارشات تحلیلی هستید تا داده­ های جستجوی وب­سایت خود را درک کنید، شما می­توانید از این ابزار استفاده کرده و کلیدواژه ­ها و دامنه­ ها را مقایسه کنید.ابزار On-Page SEO Checker نیز شما را قادر می­سازد تا رتبه خود را بررسی کرده و همچنین توصیه­هایی به منظور بهبود عملکرد وب­سایت در اختیار شما قرار می­دهد.

لیراز پوستان یکی از مدیران ارشد محتوا و کارشناسان سئوی شرکت Outbrain است و SEMRush را به عنوان بهترین ابزار سئو معرفی می­کند. وی اعلام دارد: “به دلیل ارائه توصیه­ هایی برای افزایش ترافیک داخلی، SEMRush از جمله بهترین ابزارهای سئو به شمار می­رود. این قابلیت به شما کمک می­کند تا برترین مقالات را از طریق داشبورد بررسی کرده و کلیدواژه ­های پرتکرار را شناسایی نمود. من هر روز از SEMRush استفاده می­کنم و با استفاده از آن توانسته­ایم وب­سایتمان را 100 درصد ارتقا دهیم. همچنین شایان ذکر است که ما با استفاده از این ابزار توانستیم میزان نرخ تبدیل از صفحات محتوا را 15 درصد افزایش دهیم.

4 – KWFinder: ابزار کلیدواژه سئو

ابزار-های-سئو
ابزار-های-سئو

این ابزار به شما کمک می­کند تا کلیدواژه ­های طولانی را پیدا کنید که رقابت کمتری دارند. کارشناسان از این ابزار برای پیدا کردن بهترین کلیدواژه ­ها و اجرای گزارشات تحلیلی در مورد بک­لینک­ها و SERP استفاده می­کنند. این ابزار رتبه شما را تعیین کرده و معیارهایی را در اختیار شما قرار می­دهد تا با استفاده از آنها رتبه سایت خود را افزایش دهید. شما همچنین ایده­ های متعددی در مورد کلیدواژه ­ها دریافت کرده و می­توانید با استفاده از آنها اعتبار و رتبه سایت خود را افزایش دهید.

جرج پری یکی از کارشناسان SEM است که به طور روزمره از این ابزار استفاده می­کند. وی می­گوید: “من از این ابزار استفاده کرده و با استفاده از آن کلیدواژه ­های بسیار خوبی برای سایت پیدا کرده و با ایجاد مقالاتی در مورد این کلیدواژه ­ها رتبه سایت شما بیشتر می­شود. با استفاده از این ابزار می­توانید محتوای متمرکزی تولید کرده و نیازهای کاربران را برآورده کنید.

5 – MOZ: نرم افزار سئو

Moz نیز یکی از ابزارهایی است که توسط کارشناسان سئو به عنوان بهترین ابزار سئو قلمداد می­شود. برخی از کاربران نیز اعلام دارند که علی­رغم به روز رسانی­ و تغییر الگوریتم گوگل، Moz همواره ثابت بوده است. برخی دیگر نیز این نرم افزار را به دلیل انجمن آن ترجیح می­دهند، زیرا شما می­توانید از طریق انجمن با کاربران دیگر نیز در ارتباط بوده و از ایده ­های آنها استفاده کنید. شما می­توانید از وضعیت عملکرد وب­سایت خود نیز مطلع شده و آن را بهبود بخشید. این نرم افزار نوار ابزاری را در اختیار شما قرار می­دهد تا در طی بررسی هر صفحه بتوانید معیارهای ارزیابی و رتبه­دهی آن صفحه را نیز مشاهده کنید. اگر قصد دارید اطلاعات خود در مورد سئو را افزایش دهید، شما می­توانید از ابزار MozCon نیز استفاده نمایید.

کری لیندن موث بر این باور است که Moz برترین ابزاری است که کارشناسان سئو می­توانند از آن استفاده کنند. وی می­گوید: “بهینه ­سازی صفحه نیز بهترین ویژگی این ابزار است و تمام مراحل موردنیاز برای بهبود سئو ی تک تک صفحات وب­سایت را به شما ارائه می­دهد. از جمله توصیه­­های این ابزار می­توان به قرار دادن کلیدواژه در عنوان صفحه، افزودن عکس و … اشاره کرد.” این ابزار شفافیت افزایش رتبه سایت را بیشتر می­کند. با استفاده از این ابزار می­توانید ترافیک سایت خود را با سایر سایت­ ها مقایسه کرده و از روش­های مورد استفاده توسط رقبا مطلع شده و آنها را در وب­سایت خود اعمال کنید. شما می­توانید با استفاده از این ابزار صفحات رقبای خود را که عملکرد بهتری دارند را شناسایی کرده و با رقبای خود رقابت کنید. بدون ابزاری نظیر Moz، سئو به یک بازی تبدیل می­شد.

6 – Ubersuggest: ابزار پیگیری کلیدواژه

ابزار-های-سئو
ابزار-های-سئو

این ابزار توسط نیل پاتل ارائه شده است و به پیدا کردن کلیدواژه کمک کرده و با استفاده از آنها می­توانید بهترین کلیدواژه­ ها را شناسایی کرده و با قراردادن آنها در وب­سایت خود رتبه سایت را افزایش دهید. این ابزار هزاران کلیدواژه برای محتوای مدنظر شما ارائه می­دهد. Ubersuggest ابزاری ارگانیک برای رقابت بهینه با سایر وب­سایت­ها می­باشد.

7 – SpyFu: ابزارهای رایگان سئو

ابزار-های-سئو
ابزار-های-سئو

این ابزار در دو نسخه رایگان و پولی عرضه می­شود و بسیاری از کاربران از نسخه رایگان استفاده کرده و نتایج بسیار خوبی کسب کرده ­اند. شما با استفاده از این ابزار می­توانید تعداد دفعات جستجوی یک کلیدواژه را مشاهده کرده و سپس محتوایی مرتبط به آن کلیدواژه ­ها تولید کنید. شما می­توانید وب­سایت خود و رقبای خود را بررسی کرده و میزان کلیدواژه ­های ارگانیک را ارزیابی کنید. SpyFu یکی از دقیق­ترین ابزارهای تحلیل سئو در بازار است.

ادل استوارت، مدیر ارشد پروژه Sparq Designs نیز SpyFu را به عنوان بهترین نرم­افزار سئو معرفی کرده است. وی می­گوید: “من در گذشته از SEMrush و Agency Analytics استفاده می­کردم و یکبی از رقبای ما از SpyFu استفاده می­کرد. تمام ویژگی­های SpyFu فوق­ العاده هستند، اما من به قابلیت تحقیق در زمینه سئوی این نرم افزار علاقه دارم. شما می­توانید دامنه رقیب را بررسی کرده و اطلاعاتی را در مورد استراتژی سئوی آنها دریافت کنید. شما می­توانید کلیدواژه ­هایی که آنها انتخاب کرده­ اند را بررسی کرده و از این طریق کلیدواژه­ های مناسبی را برای خود انتخاب نمایید. استفاده از SpyFu یکی از مواردی است که منجر به موفقیت ما شده است. SpyFu اطلاعات موردنیاز را جمع آوری کرده و آنها را به گونه­ای سازماندهی می­کند تا افراد به راحتی آنها را تفسیر کنند. من افزایش ایندکس و رتبه کلیدواژه ­ها با استفاده از این ابزار را مشاهده کرده­ام.

8 – Woorank: ابزار رتبه دهی سئو

ابزار-سئو
ابزار-سئو

به عنوان یک ابزار تحلیل سئو، Woorank گزینه­های رایگان و پولی متعددی ارائه داده و داده­های بازاریابی شما را گزارش می­کند. شما می­توانید با استفاده از این ابزار کلیدواژه­های به کار برده شده توسط رقبای خود را نیز ارزیابی کرده و نحوه عملکرد آنها را بررسی نمایید. مهم­تر از همه، شما می­توانید کاستی­های وب­سایت خود از نظر محتوا و از نظر فنی را بررسی نموده و مشکلات را برطرف کنید.

9 – Majestic: ابزارهای سئوی بازاریابی

ابزار-های-سئو
ابزار-های-سئو

Majestic یکی از برترین ابزارهای بازاریابی سئو است. این نرم افزار امکانات متعددی داشته و رتبه میلیون ها وب­سایت برتر را تحت نظر قرار می­دهد. آیا رتبه وب­سایت شما کاهش یافته است؟ از این نرم افزار برای بررسی بک­لینک­ های خود استفاده کنید. این ابزار به عنوان یک ابزار کلیدواژه سئو نیز عمل کرده و به شما اجازه می­دهد بهترین کلیدواژه ­ها را بررسی نموده و با استفاده از آنها رتبه وب­سایت خود را ارتقا دهید.

رایان اسکولون یکی از مشاورین سئو در وب­سایت RyanScollon.co.uk است که استفاده از Majestic را توصیه می­کند. وی می­گوید: “Majestic ابزار موردعلاقه من است و به شما اجازه می­دهد تا بک­لینک ­های وب­سایت­ های مختلف را ارزیابی نمایید. این ابزار همچنین امکان بررسی معیارهای سئوی چندین سایت را فراهم می­آورد و با استفاده از آن می­توانید بک­لینک­ های رقیب را بررسی نموده و فرصت­ های خوبی برای شکست آنها پیدا کنید.

10 – Google Trends: ابزار بررسی سئو

ابزار-سئو
ابزار-سئو

Google Trends چندین سال است که عرضه شده است، اما کاربران کمی دارد. این سیستم نه تنها اطلاعاتی در مورد کلیدواژه­ ها ارائه می­دهد، بلکه موضوعاتی را پیشنهاد می­کند که ارزش بسیار بالایی داشته و به رشد کسب و کار شما کمک می­کنند. به دنبال کلیدواژه ­های برتر در منطقه جغرافیایی خود بوده و از آنها برای رشد کسب و کار خود استفاده نمایید. اگر در پیدا کردن کلیدواژه­ها با مشکل مواجه هستید، این ابزار بهترین گزینه­ای است که در اختیار دارید.

11 – SEOQuake: ابزارهای رایگان سئو

SEOQuake یکی از بهترین ابزارهای رایگان سئو است. این افزونه که بر روی Chrome نصب می­شود، به عنوان یک ارزیاب سئو عمل کرده و لینک­های داخلی و خارجی را ارزیابی می­کند. از جمله سایر ویژگی­های این ابزار تحلیل سئو می­توان به تحلیل کلیدواژه، بررسی داشبورد سئو و … اشاره کرد.

برین چارتیر یکی از کارشناسان بازاریابی دیجیتال و ایجادکننده محتوای سئو است و به استفاده از این ابزار رایگان علاقه دارد. وی می­گوید: “من با استفاده از این ابزار رایگان به راحتی سئوی صفحات را ارزیابی می­کنم. این ابزار در استفاده از زمان صرفه­جویی نموده و عملکرد بسیار دقیقی دارد.

12 – Siteliner: ابزار تحلیل سئو

ابزار-های-سئو
ابزار-های-سئو

Siteliner یک ابزار بررسی سئو است که به شما در پیدا کردن محتوای تکرار وب­سایت شما کمک می­کند. اما محتوای تکراری به چه معناست؟ محتوای تکراری به محتوایی اشاره دارد که در سایر سایت­ها نیز وجود دارد. گوگل وب­سایت­ های دارای محتوای تکراری را جریمه می­کند. با استفاده از این ابزار، شما می­توانید محتوای تکراری، لینک­ های معیوب، مشکلات سرعت اجرای سایت و … را رفع کنید. با استفاده از این ابزار شما همچنین می­توانید وب­سایت خود را با سایر وب­سایت­ ها مقایسه کنید.

تیس گوردون، یکی از کارشناسان بازاریابی موتور جستجو است که استفاده از این ابزار را توصیه می­کند. وی بر این باور است که SiteLiner بهترین ابزار سئوی موجود برای ارزیابی سایت­های جدید است. شناسایی و رفع مشکلات وب­سایت منجر به بهبود کیفیت و ارزش وب­سایت گردیده و این امر دلیل اصلی استفاده از این ابزار است. این ابزار را می­توان ترکیبی از چند ابزار مختلف قلمداد نمود که ویژگی­های برتر همه آنها را یک جا در اختیار کاربر قرار می­دهد.

13 – Fat Rank: ابزارهای سئو

این افزونه Chrome نیز امکان ارزیابی عملکرد وب­سایت را فراهم می­آورد. این ابزار به شما این امکان را فراهم می­آورد تا رتبه هر یک از کلیدواژه ­ها را مشاهده کنید. شما می­توانید کلیدواژه ­هایی را به جستجوی خود اضافه کرده و رتبه صفحات خود نسبت به آن کلیدواژه را بررسی نمایید. اگر در بین 100 رتبه برتر نباشید، این افزونه توصیه­ هایی به شما ارائه می­دهد تا با استفاده از آنها رتبه خود را ارتقا دهید.

بلیک ایلوت یکی از کارشناسان سئو در شرکت Project Build Construction است و Fat Rank را به عنوان محبوب­ترین ابزار سئو معرفی می­کند. وی می­گوید: “این افزونه Chrome قادر است رتبه تمام جستجوها را بررسی کند. اگر بخواهم وضعیت یک کلیدواژه را ارزیابی کنم، من از این افزونه استفاده می­کنم. می­توانم به جرات دقت این افزونه را 100 درصد اعلام کنم. این نرم افزار رایگان بوده و باید بخشی از مجموعه سئوی تمام کاربران باشد.”

15 – Keywords Everywhere: ابزار کلیدواژه سئو

Keywords Everywhere نیز یکی دیگر از افزونه­های Chrome است که داده­ ها را از ابزارهای دیگری نظیر Google Analytics، Search Console، Google Trends و … دریافت کرده و بهترین کلیدواژه را پیدا می­کند. آنها ترکیبی از ابزارهای سئوی رایگان را استفاده کرده و فرایند تعیین بهترین کلیدواژه برای وب­سایت را تسهیل می­کند. بنابراین، به جای استفاده از چندین ابزار، شما می­توانید از یک ابزار استفاده کرده و در زمان خود صرفه ­جویی کنید.

ایگن هیث یکی از طرفداران اصلی این افزونه است. وی می­گوید: “این ابزار من و مشتریانم را قادر می­سازد تا میزان جستجوی هر یک از کلیدواژه ­ها در طول ماه در ایالات متحده را مشاهده کرده و ایده­ای در مورد کلیدواژه­ های محبوب داشته باشند. این اپلیکیشن شما را قادر می­سازد تا فهرستی از کلیدواژه­ها را وارد کرده و داده­ها را مشاهده کنید. بدون استفاده از این نرم افزار مجبور هستید هزینه­ای را برای Google Adwords پرداخت نمایید تا این اطلاعات را در اختیار شما قرار دهد.”

15 – Screaming Frog: ابزارهای آنلاین سئو

ابزار-های-سئو
ابزار-های-سئو

Screaming Frog یکی از بهترین ابزارهای سئو است که توسط کارشناسان سئو مورد استفاده قرار می­گیرد. این ابزار در صرفه­جویی زمانی به آنها کمک کرده و می­توانند به سرعت وضعیت وب­سایت را ارزیابی کنند. این ابزار اطلاعاتی در مورد محتوای تکراری، خطاهای سایت، زمینه­های نیازمند بهبود و … ارائه می­دهد. ویژگی SEO Spider این ابزار از جمله بهترین­ ها بوده و برترین کارشناسان سئو از این ابزار استفاده می­کنند.

جان هافر مدیر محتوای Fractl نیز به این ابزار علاقه دارد. وی می­گوید: “من بدون این ابزار نمی­توانم کارهایم را انجام دهم. با استفاده این ابزار من سایت­های مشتریان و رقبا را بررسی کرده و از روند موجود در صنعت سئو اطلاعاتی کسب می­کنم. این ابزار خطاهای 404 سایت را پیدا کرده، تعداد کلمات مقالات را محاسبه کرده و عناوین مناسبی پیشنهاد می­دهد. با یک نگاه به این ابزار شما می­توانید مشکلات را به سرعت شناسایی کرده و راه حلی برای آنها پیدا کنید. این ابزار همچنین قادر است داده­هایی را از صفحات استخراج کند. این اطلاعات را می­توانید در کنار اطلاعات حاصل از سایر ابزارها قرار داده و نتایج را تحلیل کنید. این ابزار به شما کمک می­کند تا درکی کلی از شرایط وب­سایت خود و رقبای خود داشته باشید. با استفاده از این ابزار من اقداماتی که باید برای بهبود رتبه سایت انجام دهم را اولویت ­بندی می­کنم.”

16 – CORA: ابزارهای پیشرفته سئو

اگر به دنبال ابزارهای پیشرفته سئو هستید، CORA را بررسی کنید. این ابزار رایگان نیست، اما امکانات جامعی را در اختیار شما قرار می­دهد. اگر شما کسب­وکاری با اندازه متوسط یا بزرگ هستید، این ابزار سئو به شما کمک می­کنید تا نقاط ضعف وب­سایت را شناسایی کرده و از فرصت­ های موجود بهره­ مند شوید.

بردلی شاو یکی از کارشناسان برتر سئو در ایالات متحده است و استفاده از این ابزار را توصیه می­کند. وی می­گوید: “من از ابزارهای متعددی برای ارائه خدمات به مشتریانم استفاده می­کنم و همواره به دنبال ابزارهای جدیدی هستم تا از مزایای آنها بهره­مند شوم. در حال حاضر، CORA بهترین ابزاری است که من پیدا کرده ­ام. استفاده از این ابزار به مهارت کافی در زمینه اصول سئو دارد. Cora داده ­هایی را در مورد سایت جمع­ آوری کرده و سپس روش ­های را برای بهبود سایت ارائه می­دهد. تحلیل توسط این نرم افزار به چند دقیقه زمان نیاز داشته و سپس تحلیل ­ها به صورت جداولی در اختیار شما قرار می­گیرند. من این نرم افزار را در هر دو سایت خودم استفاده کرده و رتبه سایت­ ها به طور چشمگیری افزایش یافت.

17 – Serpstat: پلت­فرم چندمنظوره سئو

Serpstat یک پلت­فرم هک رشد برای سئو، پرداخت به ازای هر کلیک و اهداف بازاریابی است. اگر به دنبال ابزاری چندمنظوره برای رفع تمام نیازهای مربوط به سئو هستید و قصد دارید با استفاده از آن تیم خود را مدیریت کنید، Serpstat بهترین گزینه خواهد بود. بسیاری از کارشناسان سئو از این ابزار استفاده می­کنند و این پلت­فرم داده هایی را از مناطق مختلف جهان جمع آوری کرده است. علاوه بر این، Serpstat به دلیل ویژگی ­های متمایزی که دارد شناخته شده است. از جمله مهم­ترین آنها می­توان به کلیدواژه ­های فراموش شده اشاره کرد. این بخش کلیدواژه ­هایی را در اختیار شما قرار می­دهد که رقبای شما در حال حاضر از آنها استفاده می­کنند، اما شما از آنها غافل هستید.

دان تیلور بعد از استفاده از چندین ابزار مختلف برای سئو به استفاده از Serpstat روی آورده است. وی می­گوید: “من از ابزارهای تحلیل و تحقیق در مورد کلیدواژه متعددی استفاده کرده ­ام و بسیاری از آنها مشکلات زیادی دارند. Serpstat ابزار فوق­العاده ­ای برای تحقیق، بررسی عملکرد و بررسی داده­های متفاوت می­باشد. Serpstat را به مجموعه ابزارهای خود افزوده و با کمترین هزینه از امکانات متعددی بهره­مند شوید.

ابزارهای دیگر: Incognito

استفاده از حالت Incognito شما را قادر می­سازد تا بدون هیچگونه تعصبی جستجوها را بررسی کنید. با استفاده از گزینه­های موجود در این پلت­فرم شما می­توانید کلیدواژه­ها را ارزیابی کنید. به عنوان یکی از ابزارهای رایگان و برتر سئو، جستجو در Incognito به شما در زمینه تعیین رتبه سایت خود برای جستجویی خاص کمک می­کند.

کارشناسان برتر سئو

در طی 10 سال اخیر، سئو به یکی از اصول بسیار مهم تبدیل شده است و بدون وجود کارشناسان سئو هیچگونه پیشرفتی در این عرصه حاصل نمی­شد. ما قصد داریم شما را با برخی از این افراد آشنا کنیم:

اریک انگه

اریک انگه موسس و مدیرعامل آژانس بازاریابی دیجیتال Stone Temple است که در ماه ژوئیه سال 2018 توسط Perficient خریداری شد. اکنون وی به حرفه­های نویسندگی، تحقیق، تدریس و سخنرانی مشغول است. وی در سال 2016 جایزه بهترین آژانس سئوی سال را دریافت کرد.

رند فیشکین

به عنوان شناخته­شده ترین کارشناس سئو در این صنعت، رند فیشکین موسس Moz و Sparktoro است. وی با ویدئوهای Whiteboard Friday به شهرت رسید و سخنرانی­های متعددی در مورد سئو و انواع متعدد محتوا برای بهبود رتبه وب­سایت دارد. در بخش­های ابتدایی این مقاله به بررسی ابزار Moz اشاره کردیم که توسط رند فیشکین طراحی شده است.

بری شوارتز

بری شوارتز مدیر اشتراک محتوای مربوط به سئو است. وی اولین فردی است که در مورد بروزرسانی الگوریتم­های گوگل مطالبی منتظر کرده است و ویراستار مجله Search Engine Land است. بری شرکت مشاوره­ای به نام RustyBrick را نیز تاسیس کرده است.

وانسا فاکس

وانسا فاکس از جمله افرادی است که در بسیاری از وبلاگ­های مربوط به سئو مطالبی منتشر کرده است. حرفه وی در گوگل آغاز نشد، اما بدون شک فعالیت­های وی بر گوگل نیز تاثیر داشت. وانسا یک نویسنده و سخنران است و پادکست­هایی در مورد موضوعاتی از جمله جستجو تهیه کرده است. وی به تعامل افراد در محیط آنلاین علاقه داشته و از جمله افراد بسیار فعال در عرصه سئو است.

آلیدا سولیس

وی یکی از سخنرانان، نویسندگان و کارشناسان سئو است. وی شرکت Orainti را به عنوان یک سازمان مشاوره سئو تاسیس کرده است که به مشتریان بین­المللی در زمینه ارتقا جستجوی داخلی کمک می­کند. وی در سال 2018 به عنوان یک شخصیت جهانی شناخته شد و در رده 50 فرد تاثیرگذار در زمینه بازاریابی آنلاین قرار دارد.

نتایج

دسترسی به بهترین ابزارهای سئو کافی نیست. منظور من این است که ابزارهای سئو به تنهایی نمی­توانند وب­سایت شما را بهینه­سازی کنند. شما نیز باید تلاش کنید تا بتوانید به هدف موردنظر دست یابید. این امر به معنای تولید محتوای بهینه­سازی شده و مناسب است تا با زمینه فعالیت شما سازگاری داشته باشد. اگر قصد ندارید هزینه زیادی سپری کنید، به این موضوع توجه کنید که بسیاری از این ابزارها رایگان بوده یا حالت آزمایشی دارند و در نتیجه می­توانید آنها را بدون پرداخت هزینه استفاده کنید. ابزارهای سئو را به عنوان مربی قلمداد کنید که با استفاده از راهنمایی­های آنها می­توانید پیشرفت کنید. موفقیت به شما بستگی دارد. گام بعدی را بردارید.

 

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی