7 پروسهی سئو که با بهبود رتبهی صفحه و اعتبار دامنه، آسانتر میشوند.
وقتی باد میوزد، همهی کشتیها را به راه میاندازد و مثال مشابهی را در اعتبار سایت و تاثیر افزایش آن بر دیگر جنبهها میبینیم. چه معیارهایی باعث بهتر شدن رتبهی صفحه و اعتبار دامنهی شما میشوند؟ در این مقاله قصد داریم به طور خلاصه ولی کامل، 7 روش تاثیرگذار و ارزشمند سئو را به شما بیاموزیم که با سرمایهگذاری روی لینک سازی و افزایش اعتبار، به مراتب سادهتر میشوند. در ادامه با یکی دیگر از محتوا های آموزش سئو از یونیک مارکتینگ همراه باشید
میدانید که ما در سئو سایت ، عاشق لینکها هستیم! همه به دنبال لینکهای قوی هستند. اما چرا؟ لینکهای برای ما چه کاری میکنند؟در واقع، آنها تاثیرات شگفتانگیزی به همراه دارند که ما معمولاً از آن غافل هستیم. بیایید نگاه دیگری به عنوان این مقاله بیندازیم:” 7 پروسهی سئو که با بهبود رتبهی صفحه و اعتبار دامنه، آسانتر میشوند.” اما چرا این دو مورد، یعنی رتبهی صفحه و اعتبار دامنه را انتخاب کردیم؟
در جواب باید بگویم اینها هر دو الگوریتمهایی هستند که قدرت لینک را اندازهگیری میکنند که هم شامل تعداد لینکها میشود و هم کیفیت آنها. رتبهی صفحه، یک الگوریتم گوگل است که صفحات وب را بر اساس میزان محبوبیت و اهمیتشان مرتب میکند. قدرت دامنه (که البته توسط گوگل استفاده نمیشود، اما در واقع معیارهای گوگل را در خود جای داده است)، یک الگوریتم Moz است که تعداد و کیفیت لینکها را اندازه میگیرد و بر این اساس، عددی را به هر دامنه اختصاص میدهد.
برای رسیدن به هدف مقاله، میتوانیم هر دوی این ویژگیها را در یک مورد خلاصه کنیم: قدرت لینکهای وب سایت شما. اگر قدرت لینک هایی که به وب سایت شما داده می شوند بالا باشد در نتیجه پیج رنک و ارزش دامنه شما افزایش پیدا میکند و در نتیجه
بالا آمدن در رتبهبندیها:
اولین چیزی که همه هم میدانند، این است که لینکها نه فقط به یک شکل، بلکه به روشها و راههای بسیار متنوعی به بهبود رتبهی شما کمک میکنند و شما را در میان رقبایتان بالا میبرند. به این ترتیب، قادر هستید که به سراغ کار روی کلیدواژههای جدید بروید و حتی در کلمات کلیدیای که رقابت زیادی بر سرشان هست، پیروز شوید.
یکی از روشهای موثری که ما برای بررسی امکان بالا آمدن در یک کلمهی کلیدی استفاده میکنیم، جستوجوی آن کلمه در گوگل است. بله، به همین سادگی! پس از جستوجوی کلمه، اعتبار صفحات را ببینید و آنها را با اعتبار صفحات خود در کلیدواژههای قویتان مقایسه کنید. با این راه آسان، میتوانید به حدس خوبی از این که آیا در آن کلمه موفق خواهید بود یا نه، به دست آورید.
دبودجهی کراول (بررسی شدن توسط خزندهی گوگل!):
زمانی که به قسمتهای مهم و اصلی کار میرسیم، یک منفعت دیگر داشتن مقدار زیادی لینک، آن است که تعداد صفحاتی که ربات های گوگل در یک بازهی زمانی خاص در وب سایت شما کراول و دستهبندی میکند، بیشتر میشود.
زمانی که تعداد بیشتری لینک داشته باشید، گوگل هم صفحات بیشتری از سایت شما را در زود به زود بررسی میکند. اگر فقط تعداد اندکی لینک و یک میلیون صفحه در وب سایت خود داشته باشید، کراول و ایندکس کردن این صفحات برای گوگل خیلی سخت میشود. در این صورت فقط اگر یک سایت بسیار قوی با اعتبار دامنهی زیاد مانند آمازون یا ایبی باشید، ممکن است گوگل برای کراول کردن صفحات بدون لینک شما وقت بگذارد!
سرعت ایندکس کردن:
هرچه لینکهای بیشتری داشته باشید، گوگل سریعتر صفحات شما را ایندکس و کراول میکند. ممکن است بتوانید گوگل را ترغیب کنید که صفحات با اعتبار دامنهی کم را کراول کند، اما زمان زیادی باید منتظر بمانید تا شاهد بازدید بعدی خزندهی گوگل از آنها باشید. با یک اعتبار دامنهی بالاتر، گوگل تولید محتوا ی سایت شما را بسیار سریعتر و گستردهتر از همیشه کراول و دستهبندی خواهد کرد.
اگر به تازگی صفحهی خود را به روز رسانی کرده باشید، هر چه اعتبار صفحاتتان بیشتر باشد، زودتر شاهد کراول شدن توسط خزندهی گوگل خواهید بود. علاوه بر این، در صفحات نتایج موتور جستوجو
(SERPs) نیز شاهد این مسئله خواهید بود. اگر هنوز عنوان، برچسبها یا توضیحات متای قدیمی در نتایج نمایش داده میشود، میتوانید از طریق ابزار Submit URL از گوگل بخواهید آن صفحه را کراول کند. اما به طور کلی، هر قدر که اعتبار صفحهتان بیشتر باشد، قدرت لینکهایی که دارید بیشتر است و سریعتر و بیشتر از حالتی که لینکهای ضعیف دارید، شاهد کراول و ایندکس شدن خواهید بود.
لینکهای قدرتمندتر:
این یکی، تاثیر مورد علاقهی خود من است. با بیشتر بودن تعداد لینکها، قدرت همان لینکها افزایش پیدا میکند و این اتفاق، در رتبهبندیها به شکل اعجابآوری تاثیرگذار است. چرا که لینکهای داخلی شما، که در آنها به سایت خودتان ارجاع دادهاید، با افزایش تعداد لینکها قویتر میشوند و همهچیز همزمان بالا میرود. وقتی اعتبار دامنه و صفحهی بالایی داشته باشید، بهترین کاری که میتوانید برای قویکردن سایتتان انجام دهید، لینکدهی داخلی به سایر صفحات همان سایت خودتان است که مثل آب خوردن آسان هم هست!
البته در همین حین، لینکهای خارجی شما که به سایر سایتها دادهاید هم قویتر میشوند و شما را به یک هدف ارزشمند برای بک لینک تبدیل میکند.
در امان ماندن از آسیبهای لینکهای مخرب:
در واقع سایت شما عایقبندی میشود و از شر اثرات منفی لینکهای بدی که در میان آن همه لینک قوی هستند، خلاص میشوید. هر قدر که تعداد لینکها بیشتر باشد، مشتی لینک بد که لا به لای این تعداد لینک وجود دارد، کم اثرتر خواهد بود. در حالی که اگر تعداد کمی لینک داشته باشید و تعدادی لینک اسپم به سایتتان داده شود، شانس این که پنالتی شوید یا سئوی منفی روی سایتتان انجام شود بسیار بیشتر میشود.
در مقابل، وقتی که چیزی حدود یک میلیون لینک در سایت خود دارید، دیگر لینکهای اسپم و زائد نمیتوانند شما را در معرض خطر دهند. یک روش خوب برای بررسی این موضوع (از آن جا که هر سایتی ممکن است پنالتی و جریمه شود)، آن است که به نسبتها نگاهی بیندازیم. هر قدر نسبت تعداد لینکهای بد به خوب کمتر باشد، احتمال این که جریمه شوید یا پایین بیایید کمتر خواهد بود و شما در برابر اثر آن لینکها عایقتر هستید.
بهینهسازی بیش از حد:
گوگل ادعا میکند برای بیش از حد بهینه کردن بر اساس قواعد الگوریتمها، جریمهای در نظر نگرفته است. اما در عمل، بسیاری از سئوکار ها میدانند که اگر سایت کوچکی دارید که تازه آغاز به کار کرده، به راحتی ممکن است در چاه بیش از حد سئو و بهینه کردن بیفتید و برای تعداد محدودی کلمهی کلیدی، خیلی قوی و دقیق سئو کنید. نکتهی اصلیای که برای جلوگیری از چنین تلههایی باید مورد توجه قرار دهید این است: در سئو، به دنبال تنوع گسترده هستیم.
با تعداد زیادی لینک، راحتتر میشود به تنوع بالا دست پیدا کرد و خطر کمتری وجود دارد که لینکها را بیش از مقدار معمول و توصیه شده، بهینهسازی کنید. البته با داشتن اعتبار دامنهی زیاد، به راحتی میتوانید از جریمهها و اثرات منفی این موضوع، فرار کنید. همانطور که میگویند: پولدارها، همیشه پولدارتر میشوند. سایتهای با اعتبار دامنهی بالا هم همیشه راحتتر بالا میآیند و پیشرفت میکنند.
اثر چرخهای:
همان طور که قبلاً هم تاکید کردیم، هرچه لینکهای بیشتری داشته باشید، همه چیز آسانتر میشود. زمانی که وارد رتبههای بالا میشوید و مخاطبان شما را در نتایج جستوجو پیدا میکنند، احتمال آنکه برای آن صفحات لینک به دست آورید، بالا میرود، این افزایش لینکها، مجدداً باعث افزایش رتبه میشود و باز هم بالاتر میروید و این چرخه مدام خودش را تقویت میکند و سایت شما را بالا میبرد.
افراد بیشتر به شما لینک میدهند و تمایل به همکاری با شما خواهند داشت. البته تعداد زیادی هم درخواست اسپم و اضافی برای لینکدهی دریافت خواهید کرد که خیلی جالب نیست. اما در کل، هر چه اعتبار دامنه بیشتر باشد، رتبهی صفحات بهتری دارید و زندگی آسانتر و آسانتر میشود و کافی است به همان روند روی غلتک افتاده ادامه دهید و خوش بگذرانید.