8 نکته مهم برای مدیریت پیج اینستاگرام و طراحی آن

نکات مهم برای مدیریت پیج اینستاگرام

1. هدف خود از راه اندازی و مدیریت پیج اینستاگرام را مشخص کنید

لازم است بدانید که برای استفاده از اینستاگرام بایستی در ابتدا هدف خود را مشخص کنید. به عنوان مثال اگر قصد کسب درآمد از صفحه خود را دارید، بایستی از حساب تجاری استفاده کنید و برای افزایش دنبال کنندگان پیجتان سرمایه گذاری کنید. با توجه به این موضوع پیش از راه اندازی و مدیریت پیج اینستاگرام حتما اهداف خود را یادداشت کرده و در راستای این اهداف تلاش کنید.
با انتخاب اهداف خود شما می‌توانید پرسونا یا مخاطبانتان را نیز انتخاب کنید. شناخت پرسونا به شما کمک می‌کند که مطالبی مناسب و کارآمد برای مخاطباتان تهیه کنید. به عنوان مثال اگر قصد فروش لباس‌های دخترانه در صفحه خود را دارید، باید بدانید که مطالب پیج بایستی متناسب با علاقه مندی‌های دختران نوجوان و جوان باشد.

2. انتخاب یک تصویر پروفایل مناسب و بیوگرافی مفید و جذاب

معمولا اولین چیزی که نظر مخاطب را به پیج اینستاگرام شما جلب می‌کند، تصویر پروفایل و بیوگرافی می‌باشد بنابراین سعی کنید از بیوگرافی و تصویری مناسب فعالیت خود استفاده کنید. بیوگرافی پیج اینستاگرام باید:

– لحنی متناسب با لحن محتوای پیج شما داشته باشد.
– شرح کامل و مفیدی از فعالیت شما داشته باشد.
– حاوی اطلاعات تماس نظیر آدرس ایمیل، شماره تلفن و… باشد.
– نوع صنعت و کسب و کار شما را مشخص کند. به عنوان مثال اگر خدمات شما فروش پوشاک می‌باشد حتما باید در بیوگرافی به این موضوع اشاره کنید.
– بیوگرافی تنها جایی است که شما می‌توانید لینک و پیوندی قابل کلیک برای مخاطب قرار دهید. پس اگر قصد قرار دادن لینک یا آدرس سایتی در پیج خود را دارید از این قسمت استفاده کنید.
در رابطه با تصویر پروفایل نیز می‌توانید از تصاویر زیر استفاده کنید:
– لوگو
– لوگومارک
– تصویر شخصی خود ( اگر قصد فعالیت به عنوان بلاگر را دارید)
همچنین شما می‌توانید خودتان را به موارد فوق محدود نکنید و از هر تصویری که به نظرتان مناسب است استفاده کنید.

3. استفاده از تم و رنگ‌های مناسب در صفحه‌ی اینستاگرام

یکی از عوامل بسیار مهمی که به زیبایی بصری پیج شما می‌افزاید، طراحی پیج اینستاگرام و استفاده از تم برای محتوای صفحه است. با توجه به این موضوع شما بایستی از تمی مناسب با فعالیت خود برای محتوای پیج استفاده کنید و در این تم حتما از توناژ رنگ‌های روشن نیز استفاده کنید. همچنین لازم است بدانید که اگر در پست‌های خود از متن استفاده می‌کنید، حتما فونتی مناسب و جذاب را برای متن‌ها نیز انتخاب کنید و این فونت را در تمام پست‌ها به کار ببرید.

4. به طور مداوم در صفحه‌ی خود مطلب قرار دهید

یکی از راه‌های افزایش دنبال کنندگان در پیج اینستاگرام، فعالیت مداوم است. بنابراین حتما یک برنامه زمانی منظم برای ارسال محتوا در پیج تهیه کرده و بر اساس آن اقدام به ارسال مطلب کنید. ارسال مداوم مطلب به شما کمک می‌کند که به چشم مخاطبانتان بیایید و با آن‌ها تعامل داشته باشید.
با توجه به این موضوع می‌توان نتیجه گرفت که ادمین پیج اینستاگرام بایستی دارای ایده و خلاقیت و همچنین زمان بندی مناسب برای ارسال محتوا باشد.
5. از هشتگ‌های مناسب برای رسیدن به مخاطبانتان استفاده کنید

جالب است بدانید که هشتگ‌ها برای طبقه بندی محتواهای گوناگون در اینستاگرام طراحی شده است و به اینستاگرام این امکان را می‌دهند که پست‌هایی مرتبط با آن هشتگ را به مخاطبان نمایش دهد. استفاده از هشتگ‌ها شاید به نظر کار راحتی بیاید اما در واقعیت این طور نیست. گروه بندی و استفاده از هشتگ‌ها امری دشوار و نیازمند علم و تجربه است بنابراین ادمین پیج بایستی از مهارت انجام این کار برخوردار باشد.

6. با مخاطبان پیج خود تعامل و مشارکت داشته باشید

فعالیت در اینستاگرام به این معنا نیست که فقط در صفحه‌ی خود محتوا قرار دهید بلکه شما بایستی با مخاطبان پیج تعامل داشته باشید. در این راستا بایستی به سوالات کاربران پاسخ دهید و افکار خود را با آن‌ها در میان بگذارید. علاوه بر این پیشنهاد می‌شود که حتما به نظرات و کامنت‌های دنبال کنندگان پاسخ دهید و به آن‌ها نشان دهید که برایتان مهم هستند. همچنین نظرات و پیشنهادات کاربران کمک بسیار زیادی به پیشرفت صفحه اینستاگرام خواهد کرد بنابراین از نظرات آن‌ها زیر پست‌هایتان استفاده کرده و همواره با مخاطبان تعامل داشته باشید.

7. اشکال مختلف محتوا را امتحان کنید

همانطور که می‌دانید اینستاگرام از انواع مختلف محتوا پشتیبانی می‌کند بنابراین خودتان را محدود به عکس نکنید و از دیگر اشکال محتوا یعنی ویدیو، استوری و IGTV نیز بهره ببرید. در واقع می‌توان گفت که برخی از افراد استوری را دوست دارند و برخی دیگر فقط پست‌ها را دنبال می‌کنند بنابراین اگر می‌خواهید نظر همه‌ی مخاطبان را به خود جلب کنید بهتر است که از تمام اشکال محتوا در پیج خود استفاده کنید. علاوه بر این لازم است بدانید که استفاده از یک الگوی ثابت سبب خستگی مخاطب می‌شود بنابراین خوب است که برای مدیریت پیج اینستاگرام، صفحه‌ی خود را از حالت یکنواخت خارج کنید و از تمام قابلیت‌های اینستاگرام نهایت استفاده را ببرید.

8. نتایج خود را تجزیه و تحلیل کنید

یکی از روش‌هایی که به پیشرفت کسب و کارتان در اینستاگرام کمک می‌کند، تجزیه و تحلیل نتایج کارتان است. شما می‌توانید پس از گذشت مدتی، لایک، کامنت و سیو هر پست را جداگانه بررسی کرده و معیارهای افزایش بازدید هر پست را پیدا کنید. همچنین شما می‌توانید برای مدیریت پیج اینستاگرام از افراد باتجربه و ماهر در این حرفه کمک بگیرید. و در پایان شما می‌توانید سوالات خود در این باره را با ما در قسمت کامنت در میان بگذارید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی