در این مقاله میخواهیم در مورد کاربرد و چگونگی استفاده از تگ ها صحبت کنیم. شاید بسیاری از شما مخاطبان درباره استفاده از آنها، باورهای غلطی داشته باشید و با خواندن این مقاله بتوانید به درستی از برچسبها استفاده کنید. معمولاً مقالههایی که درباره چگونگی استفاده از برچسبها ارائه میشود، مورد توجه بسیاری از وبمسترها و مدیران سایت قرار میگیرد. تا انتهای این مقاله با یونیک مارکتینگ همراه باشید.
تگ ها و برچسبها برای سایت شما چه کاربردی دارند؟
اغلب ما برای اینکه، بازدیدکنندگان دسترسی بهتر و راحتتری به محصولات و مقالات سایت ما داشته باشند، آنها را در قالب دسته بندیهای مشخصی قرار میدهیم. دستههایی که برای آنها مشخص میکنیم، در حقیقت موضوعات اصلی و مهم سایت هستند که مخاطب با دیدن آنها متوجه موضوعات کلی و فعالیتهای اصلی سایت شما میشود. معمولاً این گونه موضوعات تا مدتها در سایت، تغییر نخواهند کرد.
اما اکثر اوقات با این مشکل مواجه شدهاید که چندین محصول یا مقالههای موجود در سایت شما دارای ویژگیهای مشترکی باشند. معمولاً این گونه شباهتها در دسته بندیهای سایت قرار ندارند. اما اگر شما برای طبقه بندی این شباهتها زمان بگذارید، قطعاً سایت شما ساختار بهتری خواهد داشت و مخاطب راحتتر میتواند مقاله یا محصول مورد نظر خود را انتخاب کند. در چنین شرایط میتوانید کاربرد برچسب یا تگ را به خوبی درک کنید. شما باید برای ویژگیهای مورد نظر خود برچسب ایجاد کنید و به همه محتواهای مرتبط با آن بچسبانید.
استفاده از تگ ها چه مزیتهایی دارند؟
تمام محتواهای مرتبط با موضوع یا ویژگی مشترک چند مقاله، در صفحاتی قرار میگیرند که شما توسط برچسبها ایجاد کردهاید. اگر کمی دقت کنید، میبینید که برچسبها دقیقاً همان کار دسته بندی را میکنند، تنها تفاوتی که میان آنها وجود دارد، اهمیت کمتر آن و قرار نگرفتن در منوی بالای سایت میباشد. برچسبهای در شبکههای اجتماعی به عنوان هشتگ شناخته شدهاند و بسیار پر کاربرد هستند. برچسبهای درست مزیتهای دیگری هم دارند که بخش از آنها بر سئو و بخشی دیگر بر افزایش ورودی سایت تأثیر میگذارند.
تاثیر استفاده درست از تگ برای تجربه کاربری
بگذارید این مزیت برچسب را به مثال برای شما توضیح بدهم. تصور کنید شما تصمیم دارید، در یکی از صفحات سایت خود که به فروش گوشیهای موبایل مرتبط میشود، به مشتریان خود لوازم جانبی پیشنهاد کنید، تا از این طریق فروش بیشتری داشته باشید. البته ممکن است شرایط فروشگاهی شما همچنین امکانی برای شما در نظر نگرفته باشد.!
در چنین شرایطی باید برای کالای اصلی و سایر محصولات جانبی فروشگاه خود یک برچسب در نظر بگیرید. بعد از آن در صفحه مرتبط با محصولات سایت، میتوانید بخشی را به محصولات با برچسب مشابه اختصاص دهید تا کاربران به راحتی به تمامی قسمتها دسترسی داشته باشند.
اثر گذاری برچسبها بر سئوی سایت
همان طور که گفتیم شما با ایجاد یک تگ صفحه دیگر میسازید، که در آن تمامی مقالات و محصولاتی که در سایت به یکدیگر مرتبط هستند، قرار میگیرند. این صفحه به زودی توسط گوگل پیدا میشود و با توجه به اعتباری که دارد، آن را در نتایج جستجوی کاربران قرار میدهد. این بدین منظور است که شما میتوانید به واسطه برچسبهای، نمایش بیشتری در نتایج جستجوهای مرتبط سایت داشته باشید و در نتیجه ترافیک سایت خود را افزایش دهید.
تگ هایی شما را نابود خواهند کرد
متأسفانه فرهنگ استفاده از برچسبها در ایران، غلط جا افتاده است. البته این فرهنگ و روش استفاده از برچسبها مدتها است که به روز رسانی نشده و هم چنان باعث ایجاد ضرر برای بسیاری از سایتها میشود. بسیاری از افراد تصور میکنید هر چه قدر از برچسبهای بیشتری استفاده کنند، سئوی سایت آنها تقویت میشود. این موضوع بیشتر به موتورهای جستجوی چند سال اخیر مرتبط میشود.
در حال حاضر با پیشرفتی که موتورهای جستجو و هوش مصنوعی آنها داشته است، باعث شده شناسایی برچسبها به طور دقیقتر انجام شود. بنابراین شما باید خیلی هوشمندانه از برچسبها استفاده کنید.
معایب تگ های زیادی که تکراری هستند و سودی ندارند
همان طور که استفاده دقیق و درست از برچسبها میتواند تأثیر خوبی در روند فعالیتها سایت برای کاربران داشته باشد، استفاده زیاد و بیشتر از آن میتواند صفحات سایت شما را شلوغ و نامنظم نشان دهد. در این صورت کاربر با کلیدواژههای متفاوتی مواجه میشود و دقیقاً نمیداند که از حضور در سایت شما چه هدفی داشته است. در نتیجه ترجیح میدهد سایت شما را ترک کند. یکی دیگر از معایب برچسبهای بیش از اندازه، ایجاد صفحات تکراری میباشد. صفحات تکراری و بیهوده برای سئو تأثیر منفی دارند و مورد توجه موتورهای جستجو هم قرار نمیگیرند.
برچسبهای زیاد، اعتبار سایت شما را کاهش میدهند
لینک سازی یا لینک دهی یکی از مهمترین راهکارها برای تشخیص اعتبار و ارزش سایتها است که توسط موتورهای جستجو مورد توجه قرار میگیرد. معمولاً سایتهایی که ورودی بیشتری داشته باشند و لینک سازی آنها به درستی انجام شده باشد، برای موتورهای جستجو اعتبار بیشتری خواهند داشت. در هر صورت احتمال میرود که شما خودتان لینک سازی داخلی را انجام داده باشید و یا سایتهای دیگر به شما لینک بدهند (لینک سازی خارجی) و باعث بیشتر دیده شدن شما شوند.
از تگ های خود به درستی استفاده کنید
حالا که با جنبههای مختلف برچسب و مزیتها و معایب آن، آشنا شدهاید، بهتر است بدانید که چگونه باید از آنها استفاده کنید. هنگام استفاده از برچسبها دقت داشته باشید که برای صفحات خود، هیچ وقت برچسب منحصر به فرد نسازید، برای ساختن برچسب به مهمترین مسئلهای که باید فکر کنید کاربرد و رضایت او از سایت است، بنابراین همواره اولویت را با کاربران بگذارید.
عناوین برچسب های خود را بر اساس جستجو هایی که می شود، تعیین کنید. جهت معرفی برچسب های خود، توضیحات مختصری ارائه دهید. هنگام ایجاد برچسب ها تنها به موضوعات متمرکز باشید و توجهی به کلیدواژه نکنید. برچسب های منحصر به فرد محتواهایتان را از بین ببرید.
توجه به تگ های پر بازدید
برای تمیز کردن محتواها و صفحات سایت خود لازم تمامی برچسبهای ایجاد شده را بررسی کنید. شاید با برچسبهایی مواجه شدید که موضوعات آنها یکسان بود و شما توانستید آنها را در یک صفحه ادغام کنید. رتبه برچسبهای خود را توسط گوگل آنالیتیکس شناسایی کنید و اگر تصمیم دارید برخی از آنها را پاکسازی نمایید، از انتقال آنها به صفحهای دیگر اطمینان حاصل کنید.
نتیجه گیری
همه چیز درباره برچسبها و چگونگی استفاده از آنها در این مقاله به توضیح داده شد. امیدواریم بتوانید توسط این ابزار عالی، به درستی محتواهای سایت خود را مرتب کنید. تا کاربران به راحتی به موضوعات و مقالات سایت شما دسترسی داشت باشند.