7 نکته برای ایجاد شعار تبلیغاتی  به یاد ماندنی

پادکست مقاله : 

 

شعار چیست؟ شعار عبارتی است که محصول یا شرکتی را معرفی کرده و مزایای آن را به مشتریان منتقل می­کند. اگر شعار به خوبی ایجاد شود، می­تواند محبوبیت برند شما را افزایش داده و به کاربران و مشتریان کمک کند تا برند را برای همیشه به خاطر داشته باشند. در این مقاله قصد داریم شما را با روش­های ایجاد شعارهای ترغیب کننده و فراموش ­نشدنی آشنا کنیم:

شعارهای تبلیغاتی با قدرت

اگر محصول یا شعار تجاری جدیدی برای محصول خود ایجاد می­کنید، شما باید به دنبال موردی باشید که برند شما را نشان داده و به آسانی به خاطر سپرده شود. برخی از شعارهای مشهور عبارتند از:

  • فقط انجام دهید (نایک)
  • من دوستش دارم (مک دونالد)
  • انشگتان خود را خواهید خورد (KFC)
  • ذوب در دهان و نه در دست (M&M)

این شعارها را همواره شنیده ­اید و بدین دلیل هرگز فراموش نمی­کنید. اما در این میان شعارهای فوق­ العاده دیگری نیز وجود دارند:

در ادامه هفت ترفند برای ایجاد شعارهای عالی و به یاد ماندنی را به شما آموزش خواهیم داد.

ساده و کوتاه

اگر لاس وگاس از عبارت “هرکاری که در لاس وگاس انجام می­دهید در لاس وگاس باقی می­ماند” استفاده می­کرد، شاید نمیتوانست توجه افراد را جلب کند. اما شعار آنها اینطور بود “هر چیزی که رخ می­دهد، در اینجا می­ماند”. سعی کنید شعار شما کمتر از 9 یا 10 کلمه باشد.

ثابت قدم باشید

برندینگ مداوم عاملی است که شما را از یک کسب­ و کار کوچک به کسب­ و کار محبوب تبدیل می­کند. شعار کسب­ و کار شما باید لوگو، نام شرکت و تصویرکه آنرا را تکمیل می کند باشد. برای مثال، شعار جنرال الکتریک بدین صورت است: “تخیل در کار”. این جمله توجه شما را جلب می­کند، زیرا به تخیل و نوآوری در محیط کار اشاره دارد. تمام محصولات این شرکت از چراغ تا سی تی اسکن، با در نظر داشتن خلاقیت و کیفیت ایجاد شده­­اند.

همچنین بهتر است بخوانید : راهنمای جامع کمپین های ویروسی 

تمرکز بر تمایز

به دنبال ارزشی متمایز بوده و از آن استفاده کنید. آیا تحویل مرسوله­ های شرکت شما با استفاده از خودروهای الکتریکی انجام می­شود؟ آیا کلینیک دندانپزشکی شما از روش­هایی برای کاهش استرس در طی دوره درمان استفاده می­کند؟ کلینیک دندانپزشکی تصویری از یک مرغ را در وب­سایت خود قرار داده و در زیر آن عبارت “ما به فکر ترسوها هستیم!” را نوشته است.

دائمی

همراه اول برند خود را “هیچکس تنها نیست..” معرفی کرده است و این شرکت در زمینه تلفن­ های همراه فعالیت دارد. شما نمی­توانید شعار خود را تغییر دهید، بنابراین در انتخاب آن باید دقت نمایید تا بتوانید شعاری همیشگی و دائمی ایجاد کنید. بدین دلیل است که نباید از کلماتی نظیر “تنها، فقط و …” در شعار خود استفاده کنید. شعارهای خوب باید بتوانند نیازهای برند را همیشه برآورده کنند. برای مثال، شرکت آبسال شعار خود را اینگونه انتخاب کرده است: “کیفیت اتفاقی نیست “

اطمینان از استقلال شعار

شعار شما نباید یک راز باشد. شعار باید بتواند بدون نیاز به توضیحات اضافی اطلاعاتی را در اختیار مخاطبین قرار دهید. برای مثال، پوشاک هاکوپیان از شعار “همگام با پیشگامان صنعت پوشاک جهان” استفاده کرده است و در نتیجه افراد با مشاهده این شعار از زمینه فعالیت این مجموعه مطلع می­شوند.

بازار هدف خود را در نظر بگیرید

شما باید مشتریان خود را در نظر بگیرید: آیا مشتریان شما محلی، ملی یا بین­ المللی هستند؟ اگر کسب­ وکار شما بین­ المللی است، به خاطر داشته باشید که ترجمه شعار به زبان دیگر می­تواند معنای آن را به طور کامل تغییر دهید. زمانی که KFC فعالیت خود را در چین آغاز کرد، شعار “انگشتان خود را خواهید خورد” به “انگشتانتان تمام خواهد شد” تبدیل شد که جذابیت چندانی نداشت.

نظرسنجی کنید

خلاقیت بسیار دشوار است، اما روش­هایی نیز وجود دارد که می­توانید با استفاده از آنها در انتخاب شعار خود عملکرد بهتری داشته باشید. از وب­سایت VerticalResponse استفاده کرده و نظرات سایرین را در مورد شعار خود جویا شوید. از شبکه ­های اجتماعی نظیر فیسبوک و توییترنیز می­توانید برای نظرسنجی در مورد شعار خود استفاده کنید. همچنین وب­سایت Slogan Generator نیز می­توانید به شما در تعیین شعار کمک کند.

همچنین پیشنهاد می شود بخوانید : راهنما اجرای کامل ابنفلوئنسر مارکتینگ در سال 2019

اگر شعار به خوبی انتخاب شود، می­توانید ارتباط خوبی با مشتریان داشته باشید. شما همچنین می­توانید از طراحان حرفه­ ای برای ایجاد شعاری مناسب برای کسب­ وکار خود کمک بگیرید.