بازاریابی محتوایی در این سالهای پیشرفت چشم گیری داشته است و هزینه تولید محتوا برای کارفرمایان به یکی از چالشهای مهم آنها تبدیل شده است. سؤالات آنها همواره پیرامون قیمت محتوا و چگونگی محاسبه آن میباشد. شاید برای شما هم سؤالی مطرح شود که قیمت تولید محتوا بر اساس چه معیارهایی تعیین میشود؟ در این مقاله سعی داریم درباره قیمت محتوا صحبت کنیم و به شما بگوییم که چه عواملی در تعیین تعرفه آن نقش دارند. با یونیک مارکتینگ همراه باشید.
هزینه تولید محتوا و تحقیقات برای سئو
کارفرما تعیین میکند که مخاطب چه سوا لاتی میتواند داشته باشد. در واقع به او نشان میدهد که کدام موضوعات بهتر است روی سایت قرار بگیرد. اما مسئله این جا است که این موضوعات با چه عناوین و ادبیاتی میخواهند جستجو شوند. با کدام کلمات کلیدی میتوان مخاطبان بیشتری جذب کرد. این مورد دقیقاً از مهمترین فعالیتهای نویسنده تولید محتوا میباشد که روی تعیین تعرفه تولید محتوا تأثیر مستقیم دارد.
همه ما این قسمت از فرآیند تولید محتوا را با عنوان پیدا کردن کلمات کلیدی شناختهایم. اما باید توجه داشته باشید که یک کارشناس حرفهای تولید محتوا خود را وابسته به کلمات کلیدی نمیداند و او سعی میکند. عبارات و سؤالات مرتبط و هم معنی با موضوع را پیدا کند، تا بتواند محتوای استاندارد و با کیفیتی بنویسد.
خلاقیت و مشخص کردن نقشه راه در هزینه تولید محتوا
شاید دیده باشید که بسیاری از کارفرما از نویسندگان تولید محتوا تنها برای نوشتن چند مقاله استفاده میکنند و با آنها کاری ندارند. اما در برخی از موارد کارفرماها نویسندهای میخواهند که تمام کار تولید محتوای سایت را از ابتدا تا انتهای آن دست بگیرند و در بعضی مواقع از او بخواهند بر کار سایر نویسندگان به عنوان ناظر و یا کارشناس، نظارت کند.
باید بدانید که تنها وظیفه نویسنده تولید محتوا صرفاً نوشتن نیست، بلکه او باید بتواند موضوعاتی را که کارفرما به او داده است را در قالب یک استراتژی منظم تولید محتوا، کنار هم بچیند. در نتیجه مقاله اصلی و محتواهای کمکی در کنار هم لینکها را تنظیم میکنند. یعنی این که هر کدام از مقالههای شما، برای نوشتن به لینک سازی های مرتبط با موضوع و پیدا کردن کلمات کلیدی آن نیاز دارد.
وقتی که ساختار کلی سایت و موضوعات محتوا مشخص شد، کارشناس تولید محتوا تقویم بارگذاری را ویرایش میکند. او در این تقویم مشخص میکند که مقالههای نوشته شده باید در چه تاریخ و زمانی در سایت بارگذاری شوند. توجه داشته باشید که تقویم محتوایی برای شبکههای اجتماعی اهمیت بسیار زیادی دارد.
هزینه تولید محتوا و پایان فرآیند نوشتن
شما به عنوان نویسنده محتوا وقتی که میخواهید شروع به نوشتن کنید، باید به طور کامل از مخاطبان خود شناخت داشته باشید. منظور از شناخت یعنی بتوانید با توجه به ویژگیهای آنها از ادبیات و لحن خاصی استفاده کنید. شما باید سعی کنید، محتوای جذاب، مفید، خلاصه و مخاطب محور تولید کنید. به طور کلی محتوای شما باید ذهن مخاطب را درگیر کند. بعد از تمام شدن فرآیند نوشتن باید آن را ویرایش کنید.
ممکن است شما برای ویرایش محتوای خود زمان زیادی صرف نکنید، اما ویرایش محتوای نویسندگان حرفهای ساعتها زمان میبرد. زیرا آنها ویرایش را تنها به معنی پیدا کردن اشتباهات املایی و غلطهای نگارشی نمیدانند، بلکه آنها در مرحله ویرایش تیترهای و یا مقدمه مقاله خود را بارهای تغییر میدهند. آنها زمانی که میخواهند مهمترین عنوان مقاله یعنی عنوان سئو را به همراه دیسکریپشن محتوا بنویسند، توجه میکنند که علاوه مختصر بودن، ساختار کاملی به محتوا بدهند و کلمات کلیدی را به خوبی در تمام بخشهای آن توزیع کنند.
عواملی که در تعیین هزینه تولید محتوا تاثیر می گذارد
اطلاعاتی که در تا به این جای مقاله به شما ارائه شد، تنها بخشی از مسائل مهم فرآیند تولید محتوا بود. در واقع کارفرماها باید این مطالب را مطالعه کنند تا به طور در جریان اصول تولید کردن محتوا و مراحل و چالشهای قرار بگیرد. اکنون در ادامه مطلب میخواهیم به عواملی اشاره کنیم که در اصل قیمت تولید محتوا را مشخص میکنند. به خاطر داشته باشید که محتوای با کیفیت بالا، برابر است با پرداخت هزینه بیشتر.
ایده پردازی و خلاقیت در تولید محتوا
یکی از عوامل تعیین کننده، خلاقیت در نوشتن و ساختار اصلی محتوا است. نویسنده میتواند برای نوشتن یک محتوای معمولی از عناوین ساده استفاده کند و کلمات کلیدی و عبارات هم معنی با آن را به طور مستقیم در آن بکار ببرد. اما در حالتی دیگر او وقت بیشتری میگذارد و با خلق ایده، بهترین عناوین را انتخاب میکند.
محتوای آموزشی و گیرا
اگر دقت کرده باشید برخی از محتواها به قدری خوب و خلاقانه نوشته شدهاند که شما را مجاب میکنند، تا انتها آن را مطالعه کنید. اما وقتی به پایان مقاله میرسید، میبینید علاوه بر این که وقت خود را تلف کردهاید، نتوانستید پاسخ سؤالات خود را پیدا کنید. در نتیجه به سراغ سایت دیگر خواهید رفت، در نتیجه، محتوای آموزشی و ارزشمند ازجمله مواردی است که مورد توجه مخاطب قرار میگیرد و فاکتوری برای تعیین هزینه تولید محتوا به حساب میآید.
رعایت اصول سئو در محتوا
نویسنده نباید برای سئوی محتوا تنها به گوگل و الگوریتمهای آن توجه داشته باشد. او باید محتوایی جذاب و طبیعی تولید کند که کلمات کلیدی در آن به وضوح مشخص نباشند و به چشم نیایند. تنها نویسندهای میتواند این موضوع را رعایت کند که علاوه بر تسلط به موضوع محتوا، اصول سئو را به طول کامل بشناسد.
تولید محتوای متنی و استفاده از تصاویر
نویسنده میتواند در کنار محتوای متنی، از تصاویر زیبا و با کیفیت استفاده کند. این مورد هم میتواند هزینه تولید محتوا را افزایش دهد، البته اگر نویسنده وقت زیادی برای این کار بگذاری و بهترین تصاویر را برای محتوای خود انتخاب کند. استفاده از عکسهای که توسط گرافیست طراحی شده و عکسهایی که از سایتهای گرافیکی دانلود میشود، در قیمت تولید محتوا تفاوت ایجاد میکند.
نتیجه گیری مهم ترین عامل تاثیر گذار در هزینه تولید محتوا
موضوع محتوا از مهمترین عواملی است که روی تعیین تعرفه محتوا اثر میگذارد. موضوع محتوا، مقالهای است که کارفرما تصمیم دارد، در زمینه عمومی به راحتی در مورد متنی نوشته شود. حالا ممکن است این موضوع تخصصی باشد، که نیاز دارد نویسنده پیش از آن که شروع به نوشتن کند، جستجوهای کلی خود را انجام داده باشد.