اگر مقاله بازاریابی شبکه‌ های اجتماعی را مطالعه کرده باشید، احتمالا شما هم تصمیم گرفته‌اید که با ورود به دنیای مجازی، کسب و کار خود را رونق ببخشید و مشتریان جدیدی پیدا کنید. شما می‌توانید با توجه به این که باید در کدام شبکه اجتماعی چگونه بود، تصمیم‌گیری کنید که فعالیت در کدام شبکه اجتماعی مناسب شماست و بهتر است که چه سبک و سیاقی را در این زمینه دنبال کنید؟

اگر در مورد شبکه ‌های اجتماعی اطلاعات زیادی ندارید و یا تصمیم دارید که یک پلتفرم مناسب برای خود را در رابطه با کسب و کار خود پیدا کنید، بهتر است که تا انتهای این مقاله همراه یونیک مارکتینگ باشید تا اطلاعات کاربردی در این زمینه بدست آورید. شما با شناخت ویژگی‌ها و مشخصات هر شبکه اجتماعی می‌توانید در رابطه با فعالیت خود در آن شبکه اجتماعی تصمیم‌گیری کنید.

فیسبوک، غول شبکه‌ های اجتماعی

مدیریت-شبکه-های-اجتماعی

اگر در فیسبوک می‌خواهید فعالیت کنید، باید بدانید که این شبکه اجتماعی به واسطه فیلتر بودن، زیاد طرفدار ندارد، اما شما می‌توانید از آن استفاده کنید تا مشتریان خارجی پیدا کنید و یا فعالیت خود را به خارج مرز‌های ایران گسترش دهید!

شما برای ماندگار شدن در محیط پویا و فعال فیسبوک، لازم است که هر روز از محصولات و خدمات خود پست بگذارید و با مخاطبان خود تعامل ایجاد کنید. هرچقدر که تولید محتوای شما متناسب تر با این فضا باشد، احتمال افزایش سرعت برندسازی و افزایش فروش شما هم بیشتر خواهد بود.

در فیسبوک لازم است که در کنار توجه به بیزینس، لحن صمیمانه ای داشته باشید! دقت کنید اکثر افرادی که در این شبکه اجتماعی حضور پیدا کرده‌اند، در واقع کسانی بوده‌اند که به دنبال مکانی برای استراحت و گفت و گو بوده‌اند! آیا تابحال از فیسبوک برای بازاریابی شبکه‌ های اجتماعی استفاده کرده‌اید؟ چه تجربه‌هایی در این زمینه دارید؟

اینستاگرام، دنیای بصری تصاویر و داده‌ها

بدون شک شما یا یکی از دوستان شما در اینستاگرام اکانت کاری یا شخصی دارد! این شبکه اجتماعی به واسطه این که باید برای ایجاد پست در آن حتما از تصاویر و داده‌های گرافیکی استفاده کنید، توانسته در مدت زمان کوتاهی بیشترین میزان کاربر را جذب کند.

خوشبختانه به واسطه این که اینستاگرام یک شبکه اجتماعی با ویژگی‌های متنوع و بدون فیلتر در ایران است، شما می‌توانید به آن به چشم یک فرصت نگاه کنید. در واقع شما می‌توانید عکس‌هایی از محصولات و خدمات خود بارگذاری کنید و یا حتی در مورد پشت صحنه فعالیت‌های خود استوری بگذارید.

در اینستاگرام راه‌ها و شیوه‌های بسیاری متنوعی برای جذب اعتماد مخاطب و فروش محصول وجود دارد. اگر در این زمینه تخصص کافی ندارید، می‌توانید مدیریت پیج اینستاگرام خود را به یک تیم حرفه ای بسپارید تا در کنار تولید محتوای جذاب، بتوانند از این راهکارها برای برندسازی و افزایش فروش شما در اینستاگرام کمک کنند.

3 راز برای بیشتر دیده شدن در اینستاگرام که باید بلد باشید!

اگر در اینستاگرام می‌خواهید که بیشتر دیده شوید، بهتر است که این 3 راز را به خاطر بسپارید و از آن‌ها استفاده کنید. این رازهای مهم برای بازاریابی شبکه ‌های اجتماعی عبارت اند از:

  • از عناوین جذاب در محتوای خود استفاده کنید تا مخاطبان بیشتری آن را مشاهده کنند!
  • سعی کنید که لحن صمیمی و دوستانه با کاربران خود داشته باشید!
  • اگر می‌خواهید که وایرال باشد، بهتر است که کلیشه ای و روتین نباشید!

توئیتر، شبکه اجتماعی محبوب کسب و کارها برای بازاریابی شبکه ‌های اجتماعی

توئیتر یکی دیگر از پلتفرم‌های مطرح در زمینه کسب و کارها و شبکه ‌های اجتماعی است که طرفداران زیادی در ایران و جهان دارد. در چند سال اخیر با رشد شبکه ‌های اجتماعی و افزایش سرعت اینترنت در ایران، شاهد این هستیم که استفاده از شبکه ‌های اجتماعی به شدت افزایش پیدا کرده‌است و همین موضوع باعث شده‌است که توئیتر هم به دایره شبکه‌ های اجتماعی پرطرفدار در ایران وارد شود!

شما می‌توانید در توئیتر کسب و کار خود خبرهای جدید، مطالب جالب، تخفیفات شگفت انگیز، آپدیت‌های جدید نرم افزار یا سایت و … را منتشر کنید. مدنظر داشته باشید که سبک توئیتر متنی، کوتاه و صمیمانه است و البته کمی جسارت در متن هم باید به خرج دهید! البته جسارت به معنای بی ادبی آسیب دهنده به برند نیست! اصطلاحا لحن توئیتر شما باید به صورت تیکه دار و یا کنایه دار باشد.

اگر بتوانید برای فعالیت خود در توئیتر کمی برنامه ریزی کنید، می‌توانید مطمئن باشید که به زودی قادر خواهید بود، تعداد بسیار زیادی مخاطب سمت کسب و کار خود جذب کنید. در این زمینه اگر تخصصی ندارید، می‌توانید با افراد حرفه ای که دارای تجربه در این زمینه هستند، صحبت کنید و از آن‌ها مشورت بخواهید.

پینترست، شبکه اجتماعی افراد خلاق

تا همین چندی وقت پیش همه تصور می‌کردند که ایرانیان کمی در این شبکه اجتماعی فعالیت می‌کنند! پینترست یکی از شبکه ‌های اجتماعی بسیار جذاب است که در آن قادر هستید محصولات و برند خود را با کمک تصاویر خلق کنید. با توجه به کمتر شناخته شدن این شبکه اجتماعی نسبت به سایر شبکه‌ های اجتماعی ، طراحی استراتژی متناسب با آن کمی سخت تر و پیچیده تر است.

تنها توصیه ای که در حال حاضر می‌توانیم برای پیشرفت در این شبکه اجتماعی به شما بکنیم، این است که حتما قبل از شروع فعالیت خود در پینترست این موضوع را مدنظر قرار دهید که اکثر مخاطبان این شبکه اجتماعی زنان هستند. اگر کسب و کاری دارید که اکثر مخاطبان آن بانوان هستند، بهتر است که به فکر فعالیت در پینترست باشید!

لینکدین، شبکه اجتماعی فاخر برای افراد حرفه ای

لینکدین شبکه اجتماعی فاخر

لینکدین یکی از بهترین سایت‌های حرفه ای در زمینه بازاریابی رسانه‌های اجتماعی است که تنها افراد دارای تخصص در آن حضور دارند! اگر شما هم یک فرد حرفه ای در حوزه کاری خودتون هستید می‌توانید با کمک لینکدین در زمینه‌های کاری خودتون با دیگر افراد یک شبکه ارتباطی بسازید و یا وارد یک ارتباط عمیق شوید.

شما می‌توانید برای کسب و کار خود مشتری پیدا کنید و یا حتی فعالیت خود را گسترش دهید. در مورد فعالیت در لینکدین، باید توجه داشته باشید که شما باید به صورت یک بیزینس من رفتار کنید و این موضوع را مدنظر داشته باشید که دیگران برای تفریح و بازی به این شبکه اجتماعی نیامده اند!یپ

قبل از هر اقدامی با افراد حرفه ای مشورت کنید!

در نهایت نوبت آن رسیده که برای اقدامات خود یک استراتژی طراحی کنید و با هدف تولید محتوا کنید. محتوای خود را آنالیز کنید و فعالیت خود را در شبکه اجتماعی رصد کنید تا بهترین نتیجه‌ها را بگیرید. در این زمینه توصیه می‌کنیم که حتما قبل از هرکاری با افراد حرفه ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ مشورت کنید.

نظر شما در این رابطه چیست؟ سوالات، نظرات و تجربیات خود در این زمینه را با ما و دیگر افراد در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی