محتوای سبز یکی انواع محتواها است که در همه زمان‌ها می‌توان از آن استفاده کرد. این نوع محتوا هیچ وقت قدیمی و بی فایده نمی‌شود. در واقع می‌توان گفت تاریخ انقضا ندارد. کاربران هر زمانی که بخواهند می‌توانند با مطالعه این محتوا چالش‌های خود را بر طرف کنند. اکنون که متوجه شدید، این محتوا از ارزش بسیار بالایی برخوردار است و تاریخ آن به پایان نمی‌رسد.  نتیجه می‌گیریم تولید محتوای همیشه سبز می‌تواند در اثر گذاری بسیار مثبتی بر افزایش ترافیک ورودی سایت بگذارد. با یونیک مارکتینگ همراه باشید.

کدام نوع محتوا بهتر است؟ محتوای سبز یا رنگ دیگر

شما نمی‌توانید به طور قطع تشخیص دهید و بگویید محتوای سبز نسبت به سایر محتواها بهترین است. اگر از زاویه دیگر به همه ابعاد قضیه نگاه کنید، خواهید فهمید که هر نوع محتوا می‌تواند کاربردی باشد و تأثیر خود را بگذارد. تمامی این محتواها برای مدیران سایت و کاربران اهمیت دارند و استفاده از آن باعث رشد و توسعه دو طرف می‌شود. شما تنها در یک صورت می‌توانید محتوای خوب و اثر بخش را تعیین کنید و آن هم به واسطه بررسی و شناختی است که از کسب و کار خود دارید و این که می‌خواهید در چه زمینه‌ای فعالیت داشته باشید.

به عنوان مثال شما هیچ وقت نمی‌توانید از سایت‌های خبری، انتظار داشته باشید که تولید محتوای سبز کنند. آن‌ها تنها وظیفه‌ای که دارند، اطلاع رسانی اخبار و اتفاقات داغ خبری است. بنابراین ارزش محتوای تنها به داغ بودن اخبار و به سرعت تولید کردن آن‌ها می‌باشد. معنی تولید محتوا برای سایت‌های خبری کاملاً متفاوت است. منظور آن‌ها از تولید محتوا تنها ارائه اخبار و اطلاع رسانی آن است.

محتوای همیشه سبز

آیا میان محتوای سبز و موضوع سبز تفاوتی وجود دارد؟

میان محتوا و موضوع سبز تفاوت‌های وجود دارد، اما در اکثر اوقات از چشم کاربران و مدیران سایت دور می‌ماند. در برخی از مواقع خواهید دید که بسیاری از موضوعات به رنگ سبز هستند، اما تولید Green Content برای شما امکان پذیر نیست. به عنوان مثال، اخباری که هر روز توسط مخاطبان جستجو و بررسی شود، می‌توان گفت موضوع آن سبز است، اما متن محتوای آن باید هر روز مطابق با اخبار و اطلاعات جدید به روز رسانی شود.

کدام محتوا نتیجه بخش است؟ محتوای سبز یا کمی سبز

شما می‌توانید محتوای همیشه سبز و کمی سبز، عنوان مداد رنگی پررنگ و کم رنگ را در نظر بگیرید. برخی از محتواها برای همیشه سبز خواهند ماند و برخی دیگر بعد از مدت‌ها به تغییر نیاز پیدا می‌کنند. بنابراین بهترین روش آن است که شما آن‌ها به صورت یک طیف در نظر بگیرید. طیفی که ابتدای آن محتوای کمی سبز است و تا چند سال به تغییر نیاز ندارد و انتهای طیف محتوای همیشه سبز قرار دارد که برای هر زمان قابل استفاده می‌باشد.

با توجه به این که محتوای همیشه سبز می‌تواند در کنار سایر مقالات سایت شما قرار بگیرد، شما می‌توانید در صورت نیاز به این نوع محتوا، آن را در تقویم محتوایی خود قرار دهید. نیازی نیست حجم بالایی از موضوعات خود را در قالب محتوای سبز ارائه کنید. همین که در کنار دیگر موضوعات سایت شما وجود داشته باشد، تأثیر خود را بر جذب مخاطب و مشتری می‌گذارد. برای این کار لازم است بخش‌های آموزشی کسب و کار خود را تعیین و با توجه به آن‌ها Green Content تولید کنید. زیرا این گونه موضوعات و مطالب همواره برای کاربران جذابیت دارد و مورد استفاده آن‌ها قرار می‌گیرد.

چرا محتوای سبز اهمیت دارد؟

حتماً به این فکر کرده‌اید که اهمیت Green Content برای سایت‌ها به چه دلیل است! ما در ادامه این مقاله به دلایلی که بر اهمیت این نوع محتوا می‌افزاید، پرداخته‌ایم.

افزایش ترافیک ورودی سایت یا تولید محتوای همیشه سبز

اگر سایتی داشته باشید که صفحه‌ای از آن را به محتوای همیشه سبز اختصاص دهید، تا سال‌های سال خیالتان جذب مخاطب و افزایش بازدیدکنندگان راحت خواهد بود. دیگر نیازی نیست هر چند وقت یک بار محتوای خود را به روز رسانی کنید. زمانی که محتوای همیشه سبز روی سایت شما باشد، همواره شرایط برای تعامل با کاربر فراهم خواهد بود. البته باید توجه داشته باشید که جذابیت و ارزش این محتوا چقدر است.

می توانید با متفاوت ترین موضوع رتبه اول باشید

برای تولید محتوای همیشه سبز در سایت خود زمان زیادی صرف کنید. در حالت سایت شما همواره مورد توجه کاربر قرار می‌گیرد و با توجه به این که یکی از معیارهای اصلی گوگل اعتبار سایت شما نزد کاربران است، بر اساس آن برترین جایگاه را در نظر می‌گیرد. زیرا مخاطبان برای مطالعه محتوای سبز هر روز به سایت شما مراجعه می‌کنند. در نتیجه این محتوا می‌تواند تا مدت‌های طولانی، میزان بازدید مخاطبان را افزایش دهد و سایت شما به رتبه اول گوگل ببرد.

افزایش احتمال لینک دهی به محتوای همیشه سبز

همان طور که گفتیم Green Content ماندگار است و تاریخ انقضا ندارد، احتمال می‌رود که بسیاری از سایت‌های معتبر برای افزایش تعداد بازدید کنندگان خود به شما لینک بدهند. اگر محتوای شما ارزش و اهمیت زیادی داشته باشد، قطعاً سایت شما به یک مرجع کامل لینک دهی در سایر سایت‌ها و وبلاگ‌ها تبدیل می‌شود.

خوشرنگ ترین سبز باشید!

با توجه به این که محتوای سبز شما در سایت قرار می‌گیرد و کاربران زیادی می‌خواهند آن را مطالعه کنند. باید نسبت محتواهای دیگر زمان بیشتری بگذارید و به جذابیت و کیفیت آن از نظر سئو و اصول نگارشی بی افزایید. محتوای شما باید ریشه کند و تا مدت‌ها نیاز به اصلاح نداشته باشد.

نتیجه گیری

برای تولید محتوای سبزتان می‌توانید ایده‌های مختلفی را در نظر بگیرید، مانند راهنمای استفاده از انواع وسیله‌ها، مطالب آموزشی، نوشته‌های تاریخی و ارائه روش و راهکار. این گونه موضوعات همیشه برای کاربران جذابیت دارند و مورد توجه آن‌ها قرار می‌گیرند. در این مقاله سعی کردیم درباره انواع Green Content و اهمیت و ارزش آن نکاتی را به شما ارائه کنیم.

علاوه بر این ایده‌هایی را برای تولید محتوایی جذاب و با کیفیت به شما معرفی کردیم، تا به واسطه آن‌ها بتوانید بهترین نوع محتوا را تولید کنید. یادتان باشد که وجود Green Content در سایت شما می‌تواند کمک بسیار زیادی به افزایش ترافیک ورودی سایت کند.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی