درآمدزایی از اینستاگرام

آموزش-اینستاگرام
آموزش-اینستاگرام

درآمدزایی در دنیای آنلاین یکی از مهمترین مباحثی است که این روزها به هر طرفی که نگاه کنید به هر نحوی درباره اش صحبت می شود. شاید یکی از مهم ترین منابع درآمدی افراد در سال های اخیر شبکه های اجتماعی همچون اینستاگرام باشد. برندها و حتی اشخاصی که هیچ شرکت ثبت شده ای ندارند تلاش می کنند از موقعیتی که این شبکه اجتماعی برایشان فراهم آورده است به بهترین شکل ممکن استفاده کنند. حالا که مجبور هستیم به خاطر بیماری کرونا بیشتر از قبل به سراغ دورکاری برویم استفاده از فرصت هایی که دنیای آنلاین در اختیارمان قرار داده بهترین و قدرتمندترین استراتژی موجود خواهد بود. خوشبختانه روش های زیادی برای درآمدزایی یا بهتر بگویم پول در آوردن از اینستاگرام وجود دارد. در این مقاله می خواهیم با هم برخی از این روش ها را مرور کنیم و ببینیم چگونه می توانیم از این موقعیت بهره ببریم.

 

روش های مختلف درآمدزایی در اینستاگرام چیست؟

چه برند محبوبی باشید یا اینکه صرفا کارتان تولید و نشر محتوا باشد، روش های زیادی برای پول در آوردن از اینستاگرام پیش رویتان خواهد بود. اگر جزو افرادی باشید که مدام به اینستاگرام سر می زنند حتما پست های تبلیغاتی زیادی را دیده اید که در فیدتان چشمک می زنند. اما برای درآمدزایی در اینستاگرام گرفتن تبلیغات فقط یکی از روش های موجود است. در ادامه می خواهیم روش های دیگری که می توانند برایمان مفید باشند را هم مرور کنیم.

 

 محصولات یا خدمات تان را به مشتری ها بفروشید:

بیایید ساده ترین و راحت ترین سناریو برای درآمدزایی از اینستاگرام را با هم مرور کنیم. اگر محصول یا خدمتی دارید که می توانید آن را به دست مشتریان علاقه مندتان برسانید حتما دست به کار شوید و یک صفحه مخصوص برای خود بسازید. اینستاگرام مجموعه ای از ابزارها و قابلیت ها را در اختیارتان قرار می دهد که به کمک آن ها می توانید مشتریان جدیدی به سمت خود جذب کنید و فروش تان را دو چندان نمایید.

 این روزها کسب وکارهای زیادی هستند که فقط از طریق راه اندازی یک پیج در اینستاگرام توانسته اند بالاترین درآمدها را داشته باشند. از آنجایی که این شبکه اجتماعی یک پلتفرم تصویری محسوب می شود می توانید به راحتی از محصولات تان عکس بگیرید  و مخاطب را به خرید ترغیب کنید. از وقتی که اینستاگرام پست های قابل خرید و استیکر محصولات برای استوری را معرفی کرده است راحت تر می توان محصولات را در محتوا تگ کرد. به کمک همین قابلیت هاست که مخاطب می تواند راحت تر به سراغ تان بیاید و با آسودگی خاطر بیشتری خرید کند.  علاوه بر پست های قابل خرید، روش های دیگری هم برای قرار دادن لینک محصولات در محتوای اینستاگرام هست. کپشنی که در پست هایتان می نویسید بهتان اجازه قرار دادن لینک را نمی دهند اما شما می توانید از توضیحات ویدئو IGTV، لینک های بیو و لینک هایی که در استوری قرار می گیرد بیشترین استفاده را ببرید.  همه این ها در کنار هم فرصتی بی نظیر برای جذب مشتری در اختیارتان می گذارند. شاید بهترین مکان برای تبلیغ کارهایتان، لینک هایی باشد که در بیو می گذارید. ابزارهای زیادی در بازار هست که بهتان اجازه می دهند از لینک های موجود در بخش بیو بیشترین بهره را ببرید.

 

این مقاله رو از دست نده: ترفندهای اینستاگرامی که هر بازاریابی باید بداند

 

 افیلیت مارکتینگ یا همان همکاری در فروش را فراموش نکنید:

شاید با خودتان بگویید من که محصولی برای فروش ندارم پس باید پرونده کسب درآمد از اینستاگرام را ببندم و کنار بگذارم. نه واقعیت اینطور نیست. خیلی ها هستند که حتی بدون محصول هم توانسته اند درآمدهای بالایی از این شبکه اجتماعی کسب کنند. فرض کنید سال هاست روی تولید محتوای ناب در اینستاگرام تلاش کرده اید و فالوورهایی دارید که بهتان اعتماد کامل دارند. در چنین شرایطی می توانید با فروشگاه های مختلف همکاری کنید و محصولات آن ها را به صورت پورسانتی بفروشید.  به ازای هر محصولی که در اینستاگرام می فروشید یا هر کلیکی که بر روی لینک دارید می توانید دستمزد یا کمیسیونی را دریافت نمایید. برای آغاز کار کافیست یک سیستم همکاری در فروش پیدا کنید و با آن ها قرارداد ببندید. در ایران سایت هایی مثل دیجی کالا قسمتی برای فروش در شبکه های اجتماعی دارند که می توانید ازشان کمک بگیرید.

 

 پست های اسپانسری یا تبلیغاتی را هم مدنظر داشته باشید:

 اگر در یک حوزه خاص فالوورهای وفاداری دارید و توانسته اید اعتمادشان را جلب کنید بهتر است از طریق پست های اسپانسری شروع به درآمدزایی نمایید. پست های اسپانسری  تاکتیک بازاریابی  مفیدی هستند که به برندها کمک می کنند محصولات یا خدمات شان را از طریق یک فرد قابل اعتماد به مخاطبان نشان دهند.  یادتان باشد برای شروع کار نیازی نیست صدها یا هزاران فالوور  داشته باشید. همین که مخاطبان شما را دوست داشته باشند و با شما تعامل خوبی برقرار کنند کافیست.

در یکی از مطالعات انجام شده مشخص شد اینفلوئنسرهای اینستاگرامی با 50 الی 75 هزار فالوور بیشترین نتیجه را از پست های اسپانسری گرفته اند اما اینفلوئنسرهایی که کمتر از 5 هزار فالوور دارند هم از قافله عقب نمانده اند و توانسته اند نتایج خوبی کسب کنند.

 یکی از نگرانی هایی که برای قبول پست های اسپانسری وجود دارد این است که می تواند با محتوای پیج مغایرت داشته باشد.  اما به این موضوع هم فکر کنید که مخاطبان ممکن است به چیزهایی که تبلیغ می کنید نیاز داشته باشند.

 

 استراتژی های خلاقانه برای درآمدزایی از اینستاگرام:

 دورکاری و دور شدن های اجتماعی باعث شده است بیشتر از قبل به سراغ دنیای آنلاین برویم و خریدهایمان را از طریق فروشگاه های آنلاین و شبکه های اجتماعی انجام دهیم.  در طول دوران کرونا استفاده از اینستاگرام و فیس بوک 40 درصد بیشتر شده است. پس با وجود این داده ها باید محتاطانه تر عمل کنیم و به کمک استراتژی های درست به سراغ درآمدزایی از اینستاگرام برویم. در ادامه می خواهیم برخی از این استراتژی ها را با هم مرور کنیم.

استراتژی اول: به طور مستمر پست ها و استوری های قابل خرید به اشتراک بگذارید

 اگر می خواهید در اینستاگرام درآمدزایی کنید باید از پست ها و استوری هایی که به مخاطب اجازه خرید می دهند استفاده کنید.

 استراتژی دوم: سری IGTV را همین امروز راه اندازی کنید.

اگر هنوز کانال IGTV ندارید باید بدانید که فرصت درآمدزایی بزرگی را در اینستاگرام از دست داده اید. بر خلاف پست های معمولی که در اینستاگرام منتشر می کنید، پست های IGTV لینک های قابل کلیکی دارند و همین امر بهتان اجازه می دهد مخاطب را به سمت خرید محصولات یا خدمات سوق دهید. علاوه بر همه این موارد، ویدئو قوی ترین رسانه ای است که بر روی عادت های خرید مخاطبان اثر می گذارد.

 

این مقاله رو بخون:استراتژی عالی برای IGTV اینستاگرام

 

 استراتژی سوم:  لینک هایی که در بیو دارید را بهینه سازی نمایید

هیچ چیز به اندازه جذب ترافیک از لینک بیو نمی تواند شما را در فروش تان موفق کند. یکی از ساده ترین و راحت ترین روش ها برای قرار دادن آدرس سایت یا صفحه محصول، استفاده از بخش بیوی اینستاگرام است.  اگر تصمیم گرفته اید از این شبکه اجتماعی درآمدزایی کنید، باید در کپشن هایتان call to action های واضحی داشته باشید و از قدرت بیو هم به درستی استفاده کنید.  فقط یک موضوع مهم را یادتان باشد. مخاطبان از طریق موبایل هایشان اینستاگرام را چک می کنند. پس صفحاتی که قرار است آن ها را به سمتش هدایت کنید برای موبایل بهینه سازی نمایید.

استراتژی چهارم: در لایو اینستاگرام رویدادی مجازی بر پا کنید

 لایو اینستاگرام یکی از بهترین روش ها برای برقراری ارتباط مستقیم با فالوورهاست و بهتان کمک می کند به شیوه معتبر و شفافی با آن ها در ارتباط باشید. در حال حاضر کاربران می توانند لایوهای اینستاگرامی را بر روی دسکتاپ هایشان هم تماشا کنند. به همین خاطر است که می گوییم میزبانی یک رویداد مجازی در لایو می تواند بهترین فرصت  برای برقراری تعامل با مخاطبان باشد و شما را به عنوان یک برند معتبر نشان دهد.  علاوه بر این، با لایوهای اینستاگرام می توانید محصولات یا خدمات تان را هم تبلیغ کنید. به عنوان مثال اگر مربی آنلاین فیتنس هستید می توانید در طول لایو نحوه خرید پکیج هایتان را هم توضیح دهید.

 

 سخن نهایی:

 این روزها که بیشتر کسب وکارها با مشکلات مالی و نبود مشتری دست و پنجه نرم می کنند استفاده از قدرت رسانه های اجتماعی به خصوص اینستاگرام می تواند بهترین راه چاره باشد. به کمک ترفندهایی که در این مقاله بیان کردیم می توانید محصولات یا خدمات تان را راحت تر به مخاطبان نشان دهید و آن ها را برای خریدهای بیشتر ترغیب کنید. استراتژی هایی که برای پول در آوردن از اینستاگرام وجود دارد بسیار زیاد هستند اما همین نکات ساده که امروز گفتیم می تواند خیلی به کارتان بیاید.