با چند تا تکنیک بهت یاد می دم پیج مردت رو دوباره پر بازدید کنی !
احتمالا برای شما هم پیش اومده که خودتون یا یکی از دوستاتون در گذشته یک صفحه اینستاگرامی فعال و ارزشمند داشتید که کلی از مخاطب و مشتری های قدیمی کسب و کارتون باهاش در تعامل بودن و تعداد لایک و بازدید نسبتاً خوبی داشتید ، اما با گذشت زمان و عدم فعالیت شما به دلایل مختلف اکانت اینستاگرامی شما به یک پیج مرده تبدیل شده و میزان لایک و بازدیدتون به شکل عجیب غریبی کاهش یافته !
یش از هر چیز بهتره دلیل اصلی این موضوع رو بدونیم الگوریتم اینستاگرام برای حفاظت ازیوزرها و بهبود تجربه کاربری خودش پست های منتشر شده داخل پلتفرمش رو در همون ابتدا به تمامی فالورهای شما نشون نمیده ، بلکه در ابتدا با بررسی نرخ تعامل صفحه اینستاگرامی شما و معدل گیری از فعالیت های اخیرتون محتوای منتشر شده توسط شما رو به تعداد محدودی از فالور های شما نشون میده تا با بررسی اولیه واکنششون به کیفیت محتوای شما امتیاز بده و در صورت خوب بودن اون رو به تعداد بیشتری از کاربرهای خودش نمایش بده !
دلیل اصلی کاهش تعداد لایک و بازدید کننده ها گیر کردن صفحه اینستاگرامیتون توی Death Loop ( دث لوپ)
دث لوپ یا چرخه مرگ به این معناست که وقتی که شما به مدت طولانی دست از فعالیت می کشید نرخ تعامل صفحه شما به شکل چشم گیری کاهش پیدا می کنه ، کاهش نرخ تعامل باعث کاهش میزان Reach توی صفحه شما میشه و کاهش Reach در مرحله بعدی دوباره نرخ تعامل صفحه اینستاگرامی شما رو کاهش میده ! و دث لوپ تا زمانی ادامه پیدا می کنه تا صفحه شما رو به یک پیج اینستاگرامی مرده تبدیل کنه که بخاطر آمار افتضاحش دیگه هیچ رقبتی برای ادامه فعالیت و انتشار محتوا توی اون صفحه نداشته باشید.
راهکار :
در این جور مواقع ممکنه بهت پیشنهاد بدن که یک صفحه اینستاگرامی جدید بسازی و با تمامی مشتری ها و مخاطب های قبلی صفحت خداحافظی کنی ! اما با پیاده سازی این استراتژی که الان بهت می گم به سادگی و ظرف مدت 60 یک صفحه مرده اینستاگرامی رو به حالت قبلش برمی گردونیم و یه جورایی زندش می کنیم !
شماره یک :
تعاملت با فالورهای قبلیت رو افزایش بده !
راه های زیادی برای افزایش تعامل با دنبال کننده های قبلیت وجود داره که یکی از بهترین های اون ها میتونه این باشه که برای داخل پست هایی که قبلا منتشر کردی و تمامی کامنت های قبلی مخاطب ها و مشتری هات رو با یک کامنت جدید دوباره ریپلای کنی ! این ریپلای میتونه شامل یک پیام وسوسه انگیز و جذاب باشه که دوباره کاربرت رو بکشونه داخل صفحه و وادارش کنه محتوات رو دوباره بررسی کنه ! بنابرین می تونی یک جشنواره تخفیفی برای کسب و کارت تعریف کنی و از این طریق دوباره با فالور های قبلیت ارتباط برقرار کنی !
شماره دو :
تولید محتوا با قابلیت وایرالیتی و تعامل پذیری بالا
با توجه به کاهش نرخ انگیجمنت فعلی صفحت قطعا لازم نیست روزی چند تا پست و یک عالمه استوری منتشر کنی ! چون کسی نیست که ببینتشون ! اما بجاش باید از وقت بیشتری که داری استفاده کنی تا بتونی یک محتوای با کیفیت و ارزشمند یا هوشمندانه تولید کنی تا بتونی بیننده های اندکت رو مجاب به سیو کردن ، کامنت گذاشتن ، ریپلای کردن به اشتراک گذاری محتوایی که تولید کردی کنه تا بتونی دوباره به اکسپلور راه پیدا کنی ! پس سعی کن محتوایی رو تولید کنی که برای کاربر ارزشمند باشه ! یکی از راه های تولید این نوع از محتوا فعال کردن بخش ریلزر و انتشار محتوای ویدئویی توی این بخشه ! ریلز جاییه که اینستاگرام برای رقابت با اپلیکیشن چینی و معروف تیک تاک اون رو به خودش اضافه کرده و برای جذب نظرمخاطب های این سبک از محتوا امتیازهای زیادی رو برای کسانی که داخل ریلز اینستاگرام و نه اپلیکیشن تیک تاک محتواشون رو منتشر می کنند در نظر گرفته.
بنابرین اگر میخوای محتوایی که تولید می کنی رو اکثر فالور هات ببینن و سریع وارد اکسپلور شی توی ریلز بیشترین شانس رو داری ! کما اینکه محتوات توی این بخش رقابت ساده تری رو برای نمایش داده شدن تجربه می کنه چرا که تعداد صفخات کمتری هستند که در این بخش اقدام به تولید محتوا و فعالیت می کنند !
مثال میزنی حتما براش ( یک پیجی که تعداد فالور های کمی داره اما ویدئوهای ریلزش کلی ویو گرفتن رو میاری روش توضیح میدی )
یکی دیگه از راه های جذب تعامل کاربرهای ایرانی انجام یکسری اشتباه یا فعالیت جنجالی عمدیه ! ما ایرانی ها عاشق کشف کردن غلط ها و اشتباه های همدیگه ایم و تو با انجام یسری تکنیک ساده توی پست هاست و استوری هات می تونی کلی کاربر رو مجاب کنی تا برای یک غلط املایی یا اشتباه لفظی ساده استوری یا پستت رو ریپلای کنن و بهت تذکر بدن ! ( می خندی اینجا ) به همین سادگی میتونی یه تکون اساسی به نرخ تعامل صفحت بدی !
شماره سه : ساختار محتوات رو بکوب و از اول بساز
برای برگردوندن صفحت به حالت عادی لازمه که همه چیزت رو عوض کنی و به کاربر و الگوریتم اینستاگرام بفهمونی یک فصل جدید از فعالیت محتوایی خودت رو شروع کردی قراره متفاوت از قبل عمل کنی ! تغییر ساختار محتوایی صفحت از مواردی مثل تغییر فونت ها ، تغییر رنگ بندی ، تغییر سبک تولید محتوا و حتی لحنت شروع میشه و تا نحوه فعالیتت ادامه پیدا میکنه ! توی ساختار محتوایی جدیدت سعی کن به هر محتوا فرصت دیده شدن بدی ! این یعنی اینکه بین انتشار هر پست یا هر استوری مقدار مشخصی از زمان رو فاصله قائل بشی تا اون محتوا بصورت مستقل تمام انگیجمنت ممکن صفحه اینستاگرامیت رو دریافت کنه ! این مقدار برای هر پست بصورت متوسط 1 روز و برای هر استوری 2 الی 3 ساعت خواهد بود !
شماره چهار : تبلیغات بازدیدی فن نهایی ما برای ضربه فنی کردن الگوریتم اینستاگرامه و به کمک این سبک از تبلیغات نمودار رشد پیجت رو وارد حالت صعودیش می کنیم ! بدین صورت که بعد از انتشار حدود 12 پست جدید توی صفحه اینستاگرامیت با انتشار هر 3 پست به یک صفحه پربازدید تبلیغات میدی و ازش میخوای علاوه بر انتشار محتوای ویدئویی معرفی کسب و کارت «پست سومت» رو هم برات ادد استوری کنه ، تمرکز توی این نوع از تبلیغات بر افزایش نرخ profile visit و Reach پست های شماست پس زیاد براتون مهم نباشه که چقدر فالور جذب می کنید !
و تمام ، صفحه شما در عرض 60 روز به بهترین پرفومنس ممکن خودش میرسه !