جدید ترین روش های افزایش فالوور اینستاگرام در سال 2020
در مقایسه با یکی دو سال اخیر، به دست آوردن فالوئر در اینستاگرام به مراتب سختتر شده است. اگر بخواهید حساب کاربری خود را قویتر کنید و تعداد فالوور های بیشتری داشته باشید، اینستاگرام با داشتن بیش از یک میلیارد کاربر ماهانه، الگوریتم فوق هوشمند و هزاران برند گوش به زنگ و زیرک، فضایی شدیداً رقابتی برای شما خواهد بود.
اما اصلاً نگران نباشید! ما میدانیم دقیقاً باید چه کارهایی برای متمایز شدن و در معرض دید بودن برندتان و به دست آوردن فالوور های بیشتر انجام دهید. به جای بیشتر تلاش کردن، هوشمندانه عمل کنید.
در این مقاله، قصد داریم 12 روش کاملاً جدید و به روز را از راز و رمزهای دست یافتن به مخاطبان هدف و داشتن فالوئرهای بیشتر در اینستاگرام، در سال 2020 با شما به اشتراک میگذاریم.
چگونه فالوئرهای اینستاگرام بیشتر به دست آوریم؟
گسترش دادن حساب کاربری اینستاگرام این روزها به راحتی قبل نیست. با این وجود، هنوز هم استراتژیها، حقهها و روشهای هوشمندانهای برای این کار هست که میتوانید آنها را امتحان کنید و از نتیجه شگفتزده شوید.
به طور خلاصه (نگران نباشید، زیر و بم تک تک این روشها را هم کمی جلوتر برایتان بازگو میکنیم.) دوازده روش طلایی برای به دست آوردن فالوئر بیشتر در اینستاگرام عبارتاند از:
- یک سریال در تلوزیون اینستاگرام IGTV بسازید.
- با میکرو اینفلوئنسرها وارد کار شوید.
- کپشنهای طولانیتر برای پستها خود بنویسید.
- در میان پیشنهادات حسابهای کاربری مرتبط با خود ظاهر شوید.
- با پروفایل اینستاگرام خود مانند یک هوم پیج برخورد کنید.
- ویدئوهای بیشتری در فید خود پست کنید.
- بیشتر سلفی به اشتراک بگذارید (بله، واقعا!).
- در سایر پلتفرمها هم صفحهی اینستاگرام خود را تبلیغ کنید.
- فیلتر اختصاصی برند خود را برای استوریهای اینستاگرام بسازید.
- با برندهای مطرح همکاری کنید.
- به منظور ساختن یک گروه اجتماعی، هشتگهایی مخصوص برند خود استفاده کنید.
- میمهای که مورد پسند مخاطبانتان باشد، بسازید (اگر نمیدانید میم چیست، کمی جلوتر آن را برایتان توضیح دادهایم).
آمادهاید که به سراغ جزئیات و توضیحات این تکنیکها برویم؟ برایتان روش به کارگیری هر یک از روشهای نام برده شده و چگونگی استفاده از آنها را در سال 2020 برای گسترش پیج اینستاگرام آوردهایم.
تکنیک اول: یک سریال در تلوزیون اینستاگرام IGTV بسازید.
امکان تقریباً جدید IGTV نه تنها در سال 2020 جایی نمیرود، بلکه انتظار داریم شاهد ورود برندهای بیشتری به آن باشیم و امسال ویدئوهای خلاقانهی جدیدی را در آن پیدا خواهید کرد.
“جان یوشیا” مدیر بازاریابی محصولات IGTV اینستاگرام گفته است این شرکت در حال ساختن محلی با امکان جستوجو برای تلوزیون اینستا است تا افراد بتوانند مستقیماً با جستوجو در آن، ویدئوی دلخواه خود را پیدا کنند. او همچنین گفته: “ما شاهد مراجعهی افراد زیادی به بخشهای اکسپلوور IGTV برای پیدا کردن محتوای جدید هستیم”.
برای مخاطبان ویدئوها، این گفته یعنی آنها میتوانند به اختیار خود جستوجو کنند و ویدئوی مناسب حس و حالشان را انتخاب و مشاهده کنند که در آن زمان میخواهند ببینند. همانطور که در سامانههای دارای ویدئوی دیگر (مانند یوتیوب و نتفلیکس) چنین امکانی را میتوان یافت.
پس پیشبینی اصلی ما برای IGTV در سال 2020 این است که برندها و افراد جدیدی شروع به استفاده از آن برای منتشر کردن ویدئوهای سریالی و پشت سر هم خواهند کرد تا مخاطبان بیشتری را با انتشار هر قسمت جذب کنند و فالوئرهای قبلی را هم به خوبی نگه دارند.
برای آن که بهترین بهره را از این قابلیت ببرید، “جان یوشیا” توصیه میکند یک الگو و تم تکرارشونده داشته باشید که بینندهها شما را با آن بشناسند و در هر قسمت در انتظار دیدنش باشند.
به علاوه با قرار دادن استیکر شمارش معکوس در استوری اینستاگرام خود، میتوانید برای قسمتهای جدید ویدئوها تبلیغ کنید. “مل بریتنر”، استراتژیست رسانههای مجازی معتقد است راهاندازی IGTV نبوغ خالص اینستاگرام را نشان میدهد.
پس اگر در فکر راهاندازی اولین قسمت سریال IGTV خود در سال 2020 هستید، الان وقت آن است که برنامهریزی استراتژیک را آغاز کنید و فالوور های خود را به سرعت افزایش دهید.
خواستههای مخاطبان خود را در نظر بگیرید و بررسی کنید آنها میخواهند چه چیزی بیاموزند یا در صفحهی شما تماشا کنند و چگونه میتوانید با محتوای ویدئویی برای آنها مفید یا جذاب باشید. نگران بودجهی این کار هم نباشید. “مل بریتنر” توضیح میدهد که بسیاری از ویدئوهای برتر و پرطرفدار اینستاگرام، با هزینهی اندک ساخته شدهاند، اما با روشهای هوشمندانهی ویرایش و محتوا، مانند اپلیکیشنهای InShot یا LumaFashion مخاطبان را میخکوب خود میکنند.
تکنیک دوم: با میکرو اینفلوئنسرها وارد کار شوید.
اگر اطلاعاتی درباره اینفلوئنسر ها و اینکه اصلا اینفلوئنسر مارکتینگ چیست ندارید مقاله اینفلوئنسر مارکتینگ مارو مطالعه کنید
اگر به دنبال روشی برای جذب مخاطب جدید هستید، میکرو اینفلوئنسرها بهترین گزینه و بستر برای برند شما هستند. با میانگین مشارکت و تاثیرگذاریای در حدود 3.21% در مقایسه با سایر روشها که چیزی در حدود 1.5% است، داشتن یک کمپین اینفلوئنسری ، استراتژی و ابزاری قوی برای رشد در اینستاگرام است.
با این حال نباید به سراغ هر اینفلوئنسری بروید. برندها معمولاً اقدام به برقراری روابط کاری طولانی مدت و پایدار با میکرو اینفلوئنسرها میکنند، چرا که این روش تبلیغ و بازاریابی جواب میدهد. یکی از سامانههایی که به بررسی بازاریابی اینفلوئنسرها و ترندهای آن میپردازد، Fohr است که به شما نشان میدهد چگونه میتوانید در آینده همکاری تاثیرگذاری بین برندتان و اینفلوئنسرها برقرار کنید. پس از آنالیز و بررسی دقیق پستهای اینفلوئنسرها، Fohr متوجه شد که خرده اینفلوئنسرها، بیشترین میزان مشارکت و اثرگذاری، با میانگینی حدود 7% در فید اینستاگرام خود دارند. اگر میخواهید در ایرانی با میکرو اینفلوئنسر ها کار کنید به سراغ نشانت بروید نشانت پلتفرم اینفلوئنسر مارکتینگ در ایران است که به تازگی فعالیت خود را شروع کرده است .
در حقیقت، اینفلوئنسرهایی با 0 تا 25 هزار دنبال کننده، بیشترین نرخ مشارکت را جدا از زمینهی فعالیت، مخاطب هدف و موضوع داشتهاند. اما این برای کمک به افزایش فالوور های شما در اینستاگرام چه تاثیری دارد؟ با یک همکاری طولانی مدت، برند شما میتواند ارتباط قویای با مخاطبان و دنبال کنندگان اینفلوئنسر پیدا کند . با تبلیغ منظم، مخاطبان کم کم به شما و برندتان، درست همانطور که به اینفلوئنسر اعتماد دارند، اعتماد میکنند.
پس این خیلی مهم است که اینفلوئنسر مناسب را برای این همکاری انتخاب کنید که بتوانید روی مخاطبانش تاثیر بگذارید و ترجیحاً ارتباط معنیداری بین موضوع کاریتان با زمینهی فعالیت او وجود داشته باشد تا بتوانید با این روش بازاریابی، با بیشترین بازده، نتیجهی تلاشهای خود را بگیرید و فالوور های وفاداری به دست آورید.
همراهی و مشارکت برای زمان زیاد بین برند و انفلوئنسر، باعث میشود دنبالکنندگان او کم کم از پستهای مرتبط با برند شما استقبال کنند و علاوه بر آن، با قراردادهای طولانی مدت، از نظر هزینهها هم صرفهجویی میکنید و دنبالکنندگان اینفلوئنسر به زودی فالوور های شما خواهند شد.
تکنیک سوم: کپشنهای طولانیتر برای پستها خود بنویسید.
اگر میخواهید فالوور های بیشتری جذب کنید، وقتش شده است که مخاطبان خود را وارد دنیای خودتان کنید.
اینستاگرام در گذشته فقط روی جنبههای بصری، جلوههای زیباییشناسی، عکسهای با کیفیت بالا و تصویرهای مربوط به برند تمرکز داشت. اما اصلیترین ترند سال 2020، اعتبار داشتن است. با نوشتن کپشنهای طولانی، به مخاطبان اجازه میدهید بهتر شما را بشناسند و چیزهای جدیدی دربارهی شما و مسیرتان کشف کنند.
در حقیقت، طبق مطالعات و تحقیق جدید انجام شده توسط تیم Fohr، متوسط تعداد کلمات کپشنها از سال 2016 تاکنون، حدوداً دو برابر شده است.
پیشبینی ما این است که در سال 2020، کپشنها چیزی حدود 405 حرف طول داشته باشند و به طور میانگین 65 تا 70 کلمه را در خود جای دهند و اینفلوئنسرها خود اولین افرادی بودند که با این ترند همراه شدند. این دسته از کاربران اینستاگرام، کپشنهای طولانی در پستهای خود مینویسند تا با انتشار دانستهها و طرز تفکر خود، هم آموزنده باشند و هم تاثیرگذار.
به طولانی بودن کپشن پست زریچی توجه کنید :
در سال 2020، برندها هم شروع به استفاده کردن از این ترند کردهاند، به خصوص وقتی بحث افزایش آگاهی دربارهی مسائلی که آن را اطلاعرسانی میکنند باشد. به عنوان مثال، برند Finisterre را در نظر بگیرید که لباسهای تجزیهپذیر تولید میکند. ماموریت اصلی آنها، این است که به مردم کمک کنند محافظ طبیعت، اقیانوسها و جنگلها باشند و محصولاتی دوستدار محیط زیست تولید میکنند. در حالی که این برند گاهی کپشنهای طولانی یا کوتاه تولید میکند، معمولاً ذره ذره بینش، طرز تفکر و ایدئولوژی خود را در این کپشنها به اشتراک میگذارد.
هرقدر که اطلاعات بیشتری از خودتان را از طریق پستهای اینستاگرام با مخاطبان به اشتراک بگذارید، ارتباط قویتری را شکل دادهاید و دنبالکنندگان جدید و قدیمی را وفادارتر کردهاید. این به بازدیدکنندگان اجازه میدهد با افکار و احساسات شما درگیر شوند و گوشهای از پشت صحنهی برند شما را هم ببینند. در نتیجه فالوور های جدید به دست خواهید آورد و ماندن دنبالکنندگان قبلی را هم تضمین میکنید.
تکنیک چهارم: در میان پیشنهادات حسابهای کاربری مرتبط با خود ظاهر شوید.
این یکی از ترفندهای اینستاگرام است که به مراتب کمتر از آن چه باید، مورد استفاده قرار میگیرد، با این که تاثیر به سزایی دارد. پیشنهاد میکنیم حتماً این روش را برای سال 2020 امتحان کنید!
اینستاگرام یک لیست “پیشنهاد شده برای شما” در اختیار میگذارد که هر بار با بازدید از پروفایل افراد نمایش داده میشود. برای دیدن آن کافی است روی فلش کوچک به سمت پایین که زیر قسمت بیو قرار گرفته بزنید. الگوریتمها، این حسابهای کاربری را با در نظر گرفتن علایق شما تعیین میکند، اما عامل موثر دیگر، فعالیتهای پروفایلی است که از آن بازدید میکنید. در واقع برندهای دیگری که حساب کاربری مورد بازدید، با آنها در ارتباط است، از آنها به طور مرتب دیدن میکند یا با آنها تعامل و همکاری دارد، در میان این پیشنهادات قابل مشاهده هستند.
الگوریتمهای اینستاگرام میتوانند تشخیص دهند که این حسابهای کاربری با هم همکاری میکنند و در ارتباط هستند و احتمالاً برای مخاطبان یکدیگر جالب و کاربردی خواهند بود. البته در میان این گزینهها، بعضاً رقبای تجاری برندها و حسابهای کاربری مدیران شبکههای اجتماعی آن کسبوکار هم یافت میشوند. علت آن است که اینستاگرام میتواند به کمک کلیدواژهها و هشتگهای استفاده شده در دو حساب، دریابد که آنها در یک زمینهی کاری هستند و اطلاعات بیو، به طور خاص برای این کار استفاده میشود. به این دلیل، آنها را در میان پیشنهادات یکدیگر نشان میدهد تا مخاطبان بتوانند به سایر صفحات آن حوزه دسترسی پیدا کنند.
ظاهر شدن در این لیست پیشنهادات، روشی فوقالعاده برای افزایش فالوور اینستاگرام است. مثلاً اگر در صفحات رقیبهای برند خود ظاهر شوید، میتوانید بازار را از آنها بدزدید! همچنین با ظاهر شدن در صفحات مرتبط با کسبوکار خود، مشتریان بالقوه را جذب میکنید و تعداد فالوور های خود را افزایش میدهید.
متاسفانه هیچ روش علمی معتبری برای راه یافتن به این لیست در محل دلخواه وجود ندارد. باید در یک بازی آزمون و خطا با چاشنی کمی خوششانسی، راه خود را باز کنید. با این حال، روشهایی برای افزایش این احتمال وجود دارد:
کلمات کلیدی موجود در بیوی حساب خود را بازبینی کنید:
آیا میدانستید بیو و نام کاربری شما در اینستاگرام کاملاً از هم مستقل هستند؟ این یعنی اگر بخواهید، میتوانید اسم و توضیحات بیو را بدون تغییر دادن نام کاربری (یوزرنیم) ویرایش کنید و ارتباطی بین آنها نیست.
کلماتی که در بخش مربوط به نام بنویسید، در اینستاگرام قابل جستوجو هستند و در صورتی که آن کلمات جستوجو شود، حساب نمایش داده خواهد شد. به علاوه، در بخش “توصیه شده برای شما” که از آن صحبت کردیم، در حسابهایی که نامی شبیه به نام شما دارند نمایش داده خواهید شد.
پس همین حالا یک نگاه دیگر به کلماتی که در این قسمت نوشتهاید بیندازید و در صورت لزوم آنها را بازبینی کنید. فراموش نکنید این کلمات، نقش تعیین کنندهای در نمایش داده شدن حساب شما در بخش حسابهای پیشنهادی اینستاگرام دارد.
با کسبوکارها و برندهای مکمل خود مشارکت کنید.
به یاد داشته باشید که اینستاگرام قبل از هر چیز، یک شبکهی اجتماعی است و بهترین راه برای آنکه به الگوریتمهای آن نشان دهید ارتباط اجتماعی مجازی قوی با یک حساب دارید، آن است که زیر پستهای آن حساب کاربری نظر (کامنت) بنویسید و پستهای آنها را لایک کنید و به این شکل در صفحات آنها مشارکت کنید.
حتی اگر دو حساب را در نظر بگیرید که تفاوت زیادی بین کسبوکار آنها و اهدافشان وجود داشته باشد، باز هم تعداد زیادی مخاطب مشترک با علایق مشابه بین آنها وجود دارد. این مخاطبین ممکن است خود صاحبان برندهای دیگر باشند، اینفلوئنسرهایی باشند که به دنبال کسبوکارهای قوی و نیازمند تبلیغ میگردند، علاقهمندان به بازاریابی یا مخاطبان عمومی باشند. زمانی که این دو حساب، با یکدیگر در ارتباط باشند، همکاری کنند و از کار یکدیگر حمایت و پشتیبانی کنند، کم کم دنبالکنندگان یکی به سراغ دیگری هم میرود و هر دو از قبل آن سود میکنند.
زمانی که کشف کنید با کدام برندها میخواهید همراه شوید، کافی است زیر پستهای یکدیگر یا به اشکال گوناگون مشارکت و تعامل کنید.
تکنیک پنجم: با پروفایل اینستاگرام خود مانند یک هوم پیج برخورد کنید.
اگر میخواهید در سال 2020 فالوور های جدید پیدا کنید، باید همواره مراقب ظاهر کلی پروفایلتان باشید. فید شما، اولین فرصتی است که برای متاثر کردن افراد در اختیارتان است و تعیین کنندهی این است که روی گزینهی دنبال کردن کلیک کنند یا نه. و از آن جایی که امروزه، صفحهی اینستاگرام به اهمیتی هم رده با هوم پیج وب سایت رسیده است، بهتر است مطمئن شوید که ظاهر خوبی دارد.
زمانی که فردی از صفحهی شما بازدید میکند، در عرض چند ثانیه تصمیم میگیرد که کسبو کار شما را دنبال کند یا نه. چطور این تصمیم گرفته میشود؟ با نگاهی سریع به پایین تا بالای حساب شما انداختن، خواندن بیو یا کلیک کردن روی هایلایتهای استوریهایتان.
وقتی حرف از تبدیل کردن بازدیدکننده به فالوور میزنیم، دیگر فقط قدرت ویرایش عکسها نیست که تاثیرگذار است. علاوه بر آن، باید یک تصویر پروفایل مناسب، بیوی موثر، استوریهای فعال و عکس رویی جذاب برای هایلایتهای خود داشته باشید. خوشبختانه، ساختن یک فید با ظاهری حرفهای و بر اساس اصول زیبایی شناسی، کار سختی نیست.
رعایت اصول زیبایی شناسی، ترند جدیدی در اینستاگرام نیست. در حقیقت، کسبوکارها در هر ابعادی که باشند، از استارتاپ گرفته تا برندهای غولپیکر، همه و همه ظاهر صفحهی خود را به شکل مجذوب کنندهای طراحی میکنند تا به مذاق دنبالکنندههای احتمالی جدید خوش بیاید.
نیازی نیست فید خود را از تصاویر تماماً سفید و بینقص مینیمال پر کنید ( به قول گری وی نیازی نیست اینستاگرام شما شبیه یک گالری نقاشی باشد ) تا صفحهی اینستاگرام موفقی داشته باشید. همین که این تصاویر در بر گیرندهی برند شخصی شما و مناسب مخاطب هدفتان باشد، کافی است. اینفلوئنسر موفق اینستاگرام، “جاسمین استار” پیشنهاد میکند که چیزی حدود 9 تا 12 دستهبندی مختلف برای پر کردن فید خود داشته باشید و از این دستهبندیها به صورت گردشی پست بگذارید.
چرا؟ چون وقتی یک بازدیدکننده در صفحهی ما است، 9 یا 12 تصویر آخر را به صورت یک جا مشاهده میکند. با این کار شما تمام چیزی که برای ارائه کردن دارید، در همان نگاه اول در اختیار بیننده قرار دادهاید و پیج شما با این کار پرمحتواتر به نظر میرسد و بازدیدکنندگان ترغیب میشوند که روی دکمهی “دنبال کردن” کلیک کنند.
البته این حس زیباییشناسی را باید به استوریها و ویدئوهای IGTV هم تعمیم داد. همهچیز، از پستها گرفته تا بیو و پروفایل و استوریها و هایلایتها و IGTV باید از یکدستی و هماهنگی برخوردار باشد و بهتر است از دیزاینهای مکمل استفاده کنید و یک تم زیبا را در تمامی قسمتها حفظ کنید. به عنوان نمونه، برند جواهرسازی Chupi را در اینستاگرام نگاه کنید. این برند با استفاده از اصول بنیادی زیبایی شناختی، استوریها، پستها و تلویزیون اینستاگرام را بدون نقص آراسته است.
پس چه میخواهید استوری بگذارید، چه ویدئوی جدیدتان را در IGTV منتشر میکنید و چه هایلایتها را برای کاملتر کردن در پروفایل خود قرار میدهید، باید اطمینان حاصل کنید که همهچیز هم ردیف و هماهنگ است و نتیجهی کلی برند شما را به خوبی به نمایش میگذارد و چشمنواز است. پلتفرمهایی وجود دارند که به کمک آنها میتوانید به صورت رایگان یا با هزینههای واقعاً اندک، فید اینستاگرام خود را با اصول زیبایی شناسی و قواعد بازاریابی بیارایید.
در ادامه چند نکته برای زیباتر کردن گوشه گوشهی اینستاگرام شما آوردهایم:
نکتهی 1: همین امروز کار با Adobe Lightroom را آغاز کنید.
وقتی پای ویرایش و اصلاح تصاویر وسط باشد، لایت روم یک ابزار فوق قدرتمند است که میتوانید به صورت رایگان آن را برای موبایل یا رایانه دانلود کنید. استفاده کردن از این نرمافزار نه تنها فید اینستاگرام شما را زیباتر میکند و رضایت را به مخاطبان قبلی هدیه خواهد داد، بلکه باعث جذب فالوئرهای جدید هم میشود. کار کردن با این نرمافزار نیاز به مهارتهای پیچیدهای ندارد و اگر شروع به استفاده از آن کنید، کم کم تکنیکها و روشها را یاد خواهید گرفت. به خصوص اینکه نسخهای ساده شده از این نرمافزار برای موبایل ارائه شده که برای مبتدی تا پیشرفته مناسب است.
نکتهی 2: از قالبهای آمادهی اینستاگرام استفاده کنید.
اگر به طور مرتب در اینستاگرام استوری میگذارید ( که خب درستش هم همین است!) احتمالاً وقتش شده که استفاده از قالبهای آمادهی استوری را همین امسال آغاز کنید. این قالبها به شما کمک میکنند که استوریهایی یکدستتر وکاملتر داشته باشید. اپلیکیشنهای متعددی وجود دارند که در ساخت و پیدا کردن این قالبها به شما کمک میکنند. به عنوان نمونه میتوان به Canva، Unfold و Over اشاره کرد.
نکتهی 3: برند خود را از طریق هایلایتهای استوری اینستاگرام معرفی کنید.
هایلایتهای پیج، این فرصت را به شما میدهند که بهترین محتوای خود را در اختیار فالوو رهای جدید بگذارید و یک شهود کلی از کسبوکارتان ارائه دهید. یک پیشنهاد خوب این است که مجموعهای از استوریها را فقط به منظور معرفی برند خود بسازید و در هایلایتها قرار دهید تا مراجعهکنندگان به سرعت و در یک نگاه کلی، به دید خوبی دربارهی کارتان برسند.
مطمئن شوید که همیشه هایلاتهایتان را به روز نگه دارید. به خصوص وقتی در میان پروسه یا رویدادی مهم هستید و سیل بازدیدکنندگان به صفحهتان سرازیر میشود. به علاوه میتوانید برای خدمات یا محصولاتی که ارائه میدهید، دستههای جداگانهای از هایلایت درست کنید که فالوئرها بتوانند به راحتی آنها را بالای صفحهی شما پیدا کنند.
مطمئن نیستید چه چیزهایی در هایلایتهای خود قرار دهید؟ به این بخش از اینستاگرام به چشم صفحات فرود وب سایت نگاه کنید. اگر یک فروشگاه اینترنتی لباس باشید، باید هایلایتهای جداگانهای برای پیراهنها، کفشها، شلوارها و… درست کنید یا آنکه آنها را بر اساس رنگ، فصل یا برند دستهبندی کنید. حتماً یک هایلایت هم برای اطلاعات مربوط به نحوهی سفارش، خرید و ارسال کالاها بسازید. فراموش نکنید که هم خود استوریهای هایلایت شده و هم عکسی که برای کاور هایلایت انتخاب میکنید با دیزاین کلی صفحهتان هماهنگ باشد.
تکنیک ششم: ویدئوهای بیشتری در فید خود پست کنید.
ویدئو، ترند آیندهی اینستاگرام است و هزاران هزار برند هماکنون در حال تولید ویدئوهای طولانی مدت برای IGTV و فید خود هستند. IGTV یک فضای پرظرفیت و به لطف تغییرات اخیر، به طور نزدیکتری در ارتباط و اتصال با اینستاگرام است، بنابراین به آسانی میتوانید مخاطبان اینستاگرام خود را با محتوای IGTV هم راستا کنید.
به علاوه، محتوای ویدئویی باعث میشود مخاطبین زمان بیشتری را در صفحهی شما سپری کنند، بیشتر با پست شما تعامل کنند و در نهایت تعداد فالوئرهایتان افزایش یابد. به لطف پیش نمایش جدید IGTV، هم اکنون حتی راحتتر از قبل میتوانید از محتوای ویدئویی خود سود ببرید.
و فراموش نکنید! اگر ویدئوهای IGTV در صفحهی جستوجو ظاهر شوند، ابعادی حدود 4 برابر عکسهای پست شده خواهند داشت. پس همهی چشمها خیره به ویدئوی شما خواهد بود.
محتوای ویدئویی آمده است که حالا حالاها بماند، پس اگر میخواهید شروع به گسترش دادن پروفایل خود کنید، لازم است استراتژیهای مربوط به این نوع پست را هم وارد برنامهی کاریتان کنید.
تکنیک هفتم: بیشتر سلفی به اشتراک بگذارید (بله، واقعا!).
جای تردید نیست که اینستاگرام یک محیط بسیار اجتماعی است و مردم میخواهند اکانتی را دنبال کنند که بتوانند مستقل از اینکه یک برند، اینفلوئنسر یا همکلاسی سابق دورهی دبیرستانشان است، با آن ارتباط برقرار کرده واز آن حس خوبی بگیرند.
پس مهم است که اکانت اینستاگرام خود را تا حد ممکن شخصی و قابل درک و ملموس کنید و برند تجاری خود را در کنار اهداف و برنامههای عمومیاش به نمایش بگذارید تا فالوور های اینستاگرام بیشتری به دست آورید.
باز هم رسیدیم به همان ترند اصلی سال 2020: اعتبار محتوایی. به علاوه، آیا میدانستید تصاویری که شامل صورت افراد میشوند، 38% بیشتر از باقی عکسها لایک میشوند؟
یکی از آسانترین روشها برای معرفی کردن برند خود به افراد جدید، از طریق ویدئوها است. میتوانید لحن و منظور خود را به خوبی در یک ویدئو جا دهید، کمی از پشت صحنهی برند و کسبوکارتان به آنها نشان دهید و دلایل برتری و تمایز خود را به رخ رقبا بکشید.
یکی از مثالهای خوب این کار، برند Mejuri است که با به اشتراک گذاشتن ویدئوها در استوری و پستهای اینستاگرام، خود را ملموستر و مردمی نشان میدهد. به این شکل که در این ویدئوها، معمولاً بنیان گذاران برند، طراحان، تیم تجاری و حتی مدیران برند به شکلی دوستانه و مفید ظاهر میشوند و کم کم شما را عاشق این برند میکنند.
در سال 2020 مردم میخواهد بدانند چه چیزی در پشت صحنهی یک برند، تجارت یا محصول میگذرد. همچنین، هیچ سخنگویی بهتر از کارمندانتان برای برند خود پیدا نمیکنید. پس چرا از آنها نخواهید که محتواهایی دربارهی برنامههای تجاری، کمپینهای ویژه یا اتفاقات جدید منتشر کنند؟
اگر بتوانید تیم خود را وارد تولید محتوا برای اینستاگرام کنید و از مشارکت آنان استفاده ببرید، شخصیت برند خود را بهتر به نمایش گذاشتهاید و شهود خوبی از آن چه در پس زمینه رخ میدهد، به مخاطبان دادهاید. در این صورت، به زودی خواهید دید که فالوئرهای جدیدی دارید که به زیبایی با کارمندان شما ارتباط برقرای کردهاند و علاقهمند به فعالیتهای صفحه و کسبوکار شما هستند.
کمی از دوربین خجالت میکشید؟ اصلاً نترسید! بیشتر افرادی که میخواهند به تازگی کار ضبط ویدئو را آغاز کنند کموبیش همین حس شما را دارند. به یاد داشته باشید که نشان دادن آسیبپذیری و صداقت به کاربران، خود باعث میشوند بهتر با شما ارتباط برقرار کنند و هرچه بیشتر این کار را انجام دهید، آسانتر میشود.
بنابراین، دفعهی بعد که در حال ساختن یک استوری هستید یا برای یک ویدئوی IGTV برنامه ریزی میکنید، به فکر دخیل کردن کمی مکالمهی رودررو و معرفی کردن خود به فالوئرهای قدیم و جدیدتان هم باشید.
تکنیک هشتم: در سایر پلتفرمها هم صفحهی اینستاگرام خود را تبلیغ کنید.
اگر میخواهید فالوئرهای بیشتری به دست آورید، وقت آن است که به استراتژیهای اینستاگرام، به چشم جزئی مهم از فعالیتهای بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ خود نگاه کنید و تمام تلاشتان را بکنید که روشهای جدید برای گسترش و بهبود صفحهتان در این محیط و متصل کردن آن به سایر صفحاتی که در محیط اینترنت دارید، بیندیشید.
به عنوان مثال، میتوانید پیج خود را به وب سایت، ایمیل، حساب کاربری توییتر، فیسبوک، یوتیوب، لینکدین و پینترست وصل کنید تا مخاطبان از اینستاگرام به این محیط ها و برعکس جاری شوند و فالوئرهای جدیدی پیدا کنید.
همچنین پینشهاد میشود مقالات آموزش لینکدین و آموزش پینترست رو از وبلاگ یونیک مارکتینگ دنبال کنید
تبلیغ ضربدری اینستاگرام در سایر حسابها و بالعکس، میتواند واقعا ساده باشد چون مدیریت همهی آنها بر عهدهی خودتان است و هزینهی اضافیای هم بابت این تبلیغ نخواهید پرداخت. به همین سادگی میتوانید تمامی مخاطبان خود را به سوی حساب اینستاگرامتان هدایت کنید. و چه چیزی بهتر از این؟ این مخاطبها ایدهآل هستند چون از قبل با برند و کار شما آشنایی دارند و نیازی نیست مجدداً خود را به آنها معرفی کنید.
در ادامه روشها، نکات و تکنیکهایی برای تبلیغ ضربدری محتوای اینستاگرام در سایر پلتفرمها آوردهایم:
روش اول: فید اینستاگرام خود را در وب سایتتان نمایش دهید.
این یکی از راحتترین و سرراستترین روشهای جذب مخاطب برای پیج اینستاگرام است.
اگر از وردپرس برای میزبانی سایت خود استفاده میکنید، به راحتی میتوانید با صدها پلاگین و افزونهی گوناگون، صفحهی اینستاگرامتان و پستهای آن را در صفحهی وب سایت برند خود نمایش دهید. حالا هر بازدیدکنندهای که به وب سایتتان سر بزنید، فید زیبا و دیزاین شدهای که ساختهاید را هم میبیند و برای آنکه بیشتر پستهای این چنینی داشته باشد، شما را دنبال خواهد کرد و به جمع فالوئرهایتان میپیوندد.
روش دوم: از مخاطبین خود دعوت کنید که ادامهی مطالب را در اینستاگرام دنبال کنند.
اگر یک پلتفرم مانند یوتیوب دارید که مخاطبین زیادی را به خود جذب کرده و واقعاً شکوفا شده است، میتوانید از این وضعیت برای تبلیغ پیج اینستاگرام خود استفاده کنید و مثلاً خلاصههایی از پستهای اینستاگرام را در آن بارگذاری کنید و از بینندگان بخواهید برای دیدن محتوای کامل و مفصل، به اینستاگرام مراجعه کنند.
به عنوان نمونه، اگر یک برند در زمینهی مد و فشن دارید، میتوانید با به اشتراک گذاشتن یک پیشنمایش از مجموعهی جدیدتان در یوتیوب، از بینندگان دعوت کنید مجموعهی کامل را در روز خاصی در استوریهای اینستاگرام مشاهده کنند. به این طریق، فالوور های جدیدی که از قبل طرفدار برندتان هستند، به سمت اینستاگرام سرازیر خواهند شد و شاهد تفاوت و افزایش معنی دار تعداد فالوئرهایتان خواهید بود.
روش سوم: اینستاگرام را به کمپین ایمیل مارکتینگ خود اضافه کنید.
چه فقط در پانویس اسم و لینک اینستاگرام خود را بیاورید و چه یک ایمیل کامل را به تبلیغ صفحهی خود در اینستاگرام اختصاص دهید، باز هم نباید قدرت و تاثیرگذاری این روش را نادیده گرفت.
تکنیک نهم: فیلتر اختصاصی برند خود را برای استوریهای اینستاگرام بسازید.
واقعیت افزوده یا AR ممکن است هنوز یک پدیدهی نوظهور باشد اما به سرعت رشد خواهد کرد و به ترند آینده تبدیل خواهد شد. چیزی که در ابتدا در شمایل سگهای بامزه با گوشهای عروسکی، فیلترهای قلبدار و… آغاز شد، هم اکنون به کتابخانهای از هزاران فیلتر با نمک و جذاب تبدیل شده است که میتواند سطح محتوای شما را بالا ببرد. ما در ایام اخیر، متوجه وارد شدن برندهای مشهور بسیاری به دنیای واقعیت افزوده شدهایم و استوریهای زیادی از شرکتها گوناگون در سراسر جهان مثلا آدیداس، گوچی و… پیدا کردهایم که در آنها از AR استفاده شده است.
اما این همهی ماجرا نیست. قابلیت واقعیت افزوده، هم اکنون به افراد برای خرید کردن از اینستاگرام هم کمک میکند. بنا بر گزارشی که Vogue منتشر کرده است، بعضی شرکتهای مطرح فروش آنلاین لباس، فیلترهایی حاوی لباسهای خود عرضه کردهاند. با این که ممکن است AR هنوز برای همهی برندها به این صورت قابل استفاده و تولید نباشد، هنوز هم میتوان با ساختن فیلترهای اختصاصی، نوعی تبلیغات پنهان کرد. چرا که نام سازندهی هر فیلتر بالای آن میآید و اگر فیلترهای مخصوص خود را بسازید، فالوئرهای شما از آن استفاده خواهند کرد و این باعث میشود افراد جدیدی هم به صفحهتان اضافه شوند. با زدن روی نام سازنده، در گوشهی بالایی و سمت چپ، بینندگان میتوانند فیلتر را به لیست فیلترهای خود اضافه کنند و هر بار استفادهی مخاطبان از آن، تبلیغی غیر مستقیم برای شماست که این کار را یک سرمایهگذاری هوشمندانه میکند.
تکنیک دهم: با برندهای مطرح همکاری کنید.
قدرت و اثرگذاری همکاری با کمپینهای مارکتینگ یا سایر کسبوکارها را نباید نادیده گرفت. همراه شدن با بیزنسهای مکمل، پروفایل شما را به مخاطبان جدیدی که پیش از آن برندتان را نمیشناختند معرفی میکند. وقتی که مخاطب هدف، برند شما را در کنار سایر برندهای مربوط میبیند، اگر به آنها علاقه داشته باشد، شما را هم دنبال خواهد کرد و این یعنی جذب فالوئر علاقه مند و مشتاق.
به علاوه کمپین مشترک، کمهزینه و سادهتر از کمپینهای انفرادی است. البته مهم است که چه برند یا افرادی را به عنوان شریک خود انتخاب کنید. باید مطمئن باشید که منافع و خواستههای مشترکی دارید و هر دوی شما در کنار مخاطبانتان، از قبل این کمپین سود میبرید.
ما به منظور کسب اطلاعات بیشتر، به سراغ “جس روفوس” رفتیم که بنیان گذار collabosaurus ابزار بازاریابی قدرتمندی است که برندهای مرتبط را به یکدیگر متصل میکند تا با هم همکاری کنند. جس معتقد است همکاری برندها با یکدیگر میتواند بسیار قدرتمند باشد و منجر به پیشرفت چندین برابر برای هر دو برند شود.
او میگوید: “طبق آن چه من تجربه کردهام، مشارکت دو برند، میتواند بدون هیچ هزینهی هنگفتی منجر به دسترسی دو برابری به بازار و حتی 25 برابر کمتر شدن هزینهها نسبت به تبلیغات دیجیتال شود.”
بعضی از بهترین شراکتهای بین برندها، در میان کسبوکارهایی شکل میگیرد که اصلاً ربطی به یکدیگر ندارند! و اصلاً نگران نباشید اگر یک برند غول پیکر با مخاطبان زیاد نیستید. بیزنس شما در هر ابعادی که باشد، میتوانید شریک تبلیغاتی خود را پیدا کنید و خبر خوب این که حتی برندهایی که زیر ده هزار فالوور دارند، میتوانند با پیدا کردن یک همکار در میان برندهای هم رده، به سرعت پیشرفت کنند.
ارسال استوری در صفحهی یکدیگر، نوشتن مشارکتی پستهای بلاگ یا کتابهای اینترنتی و لایو (پخش زنده) به صورت اشتراکی و به خصوص ویدئوهای TV مشترک، میتوانند روشهایی راحت و سریع باشند که تفاوت چشمگیری در تعداد فالوئرهای شما ایجاد میکنند.
تکنیک یازدهم: به منظور ساختن یک گروه اجتماعی، هشتگهایی مخصوص برند خود استفاده کنید.
هشتگهای مخصوص برند، راه موثری برای کمک به شناخته شدن کسبوکار شماست و کمک میکند محتواهایی که توسط فالوئرهایتان تهیه شدهاند را پیدا کنید و گروه بزرگی حول بیزنس خود تشکیل دهید که برای فالوورهای بالقوه جذابیت خاصی دارد.
در حقیقت، طبق اندازهگیریها و تحقیقات انجام شده، بیشتر هشتگهای استفاده شده در اینستاگرام، همین هشتگهای برندها هستند! شاید عجیب باشد اما 70 درصد هشتگهای محبوب که ترند میشوند، هشتگهای تجاری مخصوص هستند که برندهای کوچک و بزرگ برای تبلیغات خود و کمپینهای مختلف ساختهاند.
یک هشتگ مخصوص برند، هشتگی هست که به صورت یکتا و بیمانند، برای بیزنس شماست و میتواند به سادگی نام کسبوکار شما، یکی از برچسبهای پرطرفدارتان یا نام کمپین یا محصولاتتان باشد. این هشتگ حتی میتواند هیچ ربطی به نام برند شما نداشته باشد اما به نوعی مربوط به هویت تجارت شما شود. بعضی برندها از این مدل هشتگها استفاده میکنند تا مخاطبان و طرفدارانشان آن را استفاده کنند و کل فیدشان را با این هشتگها پر میکنند.
تکنیک دوازدهم: میمهای که مورد پسند مخاطبانتان باشد، بسازید.
بسیاری برندها به تازگی قدرت و نفوذ بی همتای میمها را کشف کردهاند و هوشمندانه رو به استفاده از آنها آوردهاند. به خصوص وقتی حرف از ساختن هویت برند، افزایش جذابیت محصولات و به دست آوردن فالوئرهای بیشتر باشد، میم ساختن و منتشر کردن آن یک تکنیک عالی است.
در مفهوم گسترده، میم به عکس یا تکه فیلمی گفته میشود که معمولاً دارای نوشته هم هست و از فردی به فرد دیگر منتقل میشود و به سرعت در فضای اینترنت نشر پیدا میکند. میمها معمولاً دارای نوعی پس زمینه یا داستان فرهنگی هستند و هوشمندانه و بامزه درست میشوند. با این که ارائه دادن یک تعریف برای میم کار سختی است، نمیتوان منکر محبوبیت مثال زدنی آن به خصوص در اینستاگرام شد.
با افزودن اندکی کمدی به مسائل روز، میتوان میمهای قوی ساخت، اما همهگیر شدن میم (که معمولاً گفته میشود مانند ویروس منتشر میشود) به همین راحتی نیست و کمی فاکتور شانس هم در آن دخیل است.
ارتقا و گسترش دادن حساب کاربری اینستاگرام معمولاً کاری چالش برانگیز و وقتگیر است، اما اگر از تکنیکها و استراتژیهای درست استفاده کنید، بدون شک میتوانید در سال 2020 فالوئرهای زیادی به دست آورید. فراموش نکنید برای این کار نیاز به ترکیبی از محتوای خلاقانه، هدف قرار دادن مخاطب درست و تبلیغ برند خود به شکل صحیح دارید. روشهای گفته شده را امتحان کنید و ببینید چقدر آسان میتوانید در سال 2020 اکانت خود را بالا بیاورید و فالوئر جمع کنید.