افزایش بازدید سایت روشهایی دارد که استفاده درست از آن میتواند برای کسب و کار شما نتایج موفقیت آمیز را به همراه داشته باشد. ممکن از انجام این روشها و باز خورد آنها مدتها طول بکشد، اما سایت شما هنگامی که بازدید کنندگان سایت شما افزایش مییابد، به دنبال آن تعامل بیشتری در سایت ایجاد میشود و نرخ تبدیل آن سیر صعودی پیدا میکند. در نهایت همه اینها باعث افزایش درآمد شما میشود. در ادامه مقاله درباره روشهای افزایش بازدید سایت از طریق گوگل و روشهای غیر مرتبط با آن را توضیح دادهایم. با یونیک مارکتینگ همراه باشید.
تولید محتوا، آسانترین راه برای افزایش بازدید سایت
همان طور که می دانید بسیاری از مردم برای پاسخ سؤالات خود و نیازهایی که دارند به سراغ گوگل میآیند. در این جا شما به عنوان یک کسب و کار در مورد موضوعات مرتبط با محصولات و خدمات خود تولید محتوا میکنید، تا کاربران به سایت شما ورود پیدا کنند. محتوای شما میتواند در انواع مختلفی در سایت ارائه شود، (تصویری، ویدیویی، پادکست و اینفوگرافی و …) توجه داشته باشید که محتوایی رتبه برتر گوگل را میگیرد که از نظر کیفیت و استانداردهای سئو در سطح بالایی باشد.
افزایش بازدید سایت با اصول سئو بهینه سازی
بعد از تولید محتوا میتوانید با اصول سئو و بهینه سازی، بهترین رتبه را در گوگل بهدست آورید. شما با انجام سئوی داخلی و خارجی میتوانید با سایر همکاران خود به رقابت بپردازید. گوگل به واسطه 200 فاکتور خود مشخص میکند که کدام سایتها متناسب با نیاز کاربر هستند، تا برای آنها رتبه بهتری در نظر بگیرد. اصول سئو به طور کلی شامل سئوی خارجی، سئوی داخلی و تکنیکال میشود.
شما برای افزایش میزان جستجوی گوگل، یا ترافیک ارگانیک، میتوانید، اقدامات متفاوتی را انجام دهید. توجه داشته باشید که بعد از انجام اصول سئو قرار نیست یک شبه به نتیجه برسید. شما باید تکنیکهای سئو را به صورت مداوم و همیشگی برای جلب رضایت کاربران و تجربه کاربری خوب در نظر بگیرید. به همین علت باید در همواره در جریان آخرین اطلاعات استانداردهای به روز رسانی شده گوگل باشید.
تبلیغات و افزایش بازدید سایت
تبلیغات متنوعی در فضای اینترنت وجود دارد که با استفاده از آنها میتوانید علاوه افزایش تعداد بازدید کننده، در جایگاه خوبی قرار بگیرید. اگر میخواهید تبلیغات شما اثرگذار واقع شود باید آنها را به درستی انجام دهید. تبلیغات انواع مختلفی دارد مانند تبلیغات بنری، شما در این روش میتوانید با طراحی یک بنر ثابت یا متحرک تا مدتها آن را روی سایت خود قرار دهید. تبلیغات بنری تأثیر خوبی برای برندینگ و ارائه اطلاعات در مورد کسب و کار دارد.
یکی از دیگر از روشهای تبلیغاتی برای افزایش تعداد بازدید کنندههای سایت، استفاده از رپورتاژ آگهی میباشد. رپورتاژ آگهی شامل متنی به اندازه 1000 تا 2000 کلمه است که به عنوان یک گزارش ارائه میشود. لینکهایی که از طریق رپورتاژ آگهی به سایت شما داده میشود، میتواند رتبه سایت شما در گوگل جابجا کند و در صورتی که متن آن جذاب باشد، میتوانید کسب و کار خود را به راحتی برای دیگران معرفی کنید.
نقش تبلیغات کلیکی در افزایش بازدید سایت
هزینه تبلیغات کلیکی به ازای هر کلیک کاربر محاسبه میشود، یعنی شما برای بازدید کنندگانی که به سایت شما وارد میشوند، هزینه تعیین شده را صرف پرداخت میکنید. مهمترین انواع تبلیغات کلیکی، تبلیغات گوگل و تبلیغات همسان میباشند.
اهمیت استفاده از شبکههای اجتماعی برای افزایش تعداد بازدید کننده
شما بعد از تولید محتوا باید بتوانید آن را به در زمان و بستر ارتباط مناسب توزیع کنید. یکی از راههایی که میتوانید محتوای خود را برای کاربران به نمایش بگذارید، شبکههای اجتماعی است. اگر این فرآیند را به درستی انجام دهید، قطعاً تعداد بازدیدکنندگان سایت شما افزایش خواهند یافت. شبکههای اجتماعی هر کدام ویژگیهای متفاوتی دارند.
به عنوان مثال شما در شبکه اجتماعی اینستاگرام میتوانید محتواهای سایت خود را در قالب استوری و یا پست به اشتراک بگذارید. در لینکدین میتوانید به محتواهای خود لینک بدهید و در سایر شبکههای اجتماعی هم این روش را ادامه دهید. توجه داشته باشید که در شبکههای اجتماعی باید محتوا مفید و مختصر و به شدت جذاب تولید کنید.
برای افزایش بازدید سایت از ایمیل مارکتینگ استفاده کنید
شاید در استفاده از روش ایمیل مارکتینگ، نسبت به سایر روش بعد از مدت زمان بیشتری به نتیجه برسید. علت طولانی بودن این فرآیند، بهدست آوردن فهرستی از ایمیل مشتریان میباشد. البته توجه داشته باشید که با وجود طولانی بودن این روش، شما بعد از جمع آوری اطلاعات و آدرسهای ایمیل آنها میتوانید به واسطه هر ایمیل تعداد زیادی مشتری جذب کنید.
تحلیل و بررسی سایت خود و سایر رقبا
مهمترین مرحله در روشهای افزایش بازدید سایت که از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. شما از طریق تحلیل و بررسی رقبای خود میتوانید، بازخوردها و رفتارهای مخاطبان خود را در مراحل مختلف رصد کنید و نقاط ضعف و قوت سایت خود را بشناسید. بعد از آن با شناسایی نقاط قوت خود میتوانید، آنها تقویت کنید.
شما به واسطه ابزارهای گوگل آنالیتیکس، سرچ کنسول و گوگل تگ منیجر، میتوانید ابعاد مختلف سایت خود را بررسی کنید. یعنی این که در یک ماه اخیر کدام مقالات بازدیدکنندهی بیشتری داشتهاند؟ کاربران بیشتر به کدام بخشهای سایت علاقه دارند؟ کدام تبلیغات تأثیر بیشتری در جذب مخاطب داشته است؟ آیا لینک سازی های که انجام دادهاید تأثیر گذار بوده یا خیر؟
بعد از آنالیز سایت خود، مقداری از زمان خود را برای تحلیل رقبا اختصاص دهید. شما از طریق فهمیدن استراتژی و برنامه ریزیهای رقبا میتوانید، برنامههای خود را پیش ببرید. وقتی کلمه کلیدی مرتبط با موضوع سایت خود را جستجو میکنید، میبینید که چه سایتهایی در رتبههای بالا قرار دارند. اگر بتوانید این کار به صورت مداوم انجام دهید و تحقیق که چرا برخی از کلیدواژه رتبه بهتری نسبت به سایت شما دارند، میتوانید برای توسعه سایت خود، راهکارهای مناسبتری را پیدا کنید. با استفاده از ابزارهای رایگان سئو به راحتی میتوانید، سایت خود و رقبا را تحلیل کنید.
نتیجه گیری: بررسی نرخ پرش و افزایش بازدید سایت
شما بعد از خواندن این مقاله میتوانید، میزان تعامل کاربران سایت خود را بررسی کنید. برای این کار باید تشخیص دهید که نرخ پرش شما سایت شما چقدر است. آیا مخاطبان از صفحات دیگر سایت بازدید میکنند؟ در هر حال میتوانید از طریق نرخ پرش، میزان تعامل بازدیدکنندگان را تشخیص دهید.