آموزش بلاگری در اینستاگرام
بلاگری و اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟ عموم مردم فکر می کنند هر کسی که در اینستاگرام تعداد فالوور های بالا دارد و تولید محتوا انجام می دهد را می توان بلاگر تلقی کرد. اما این باور کاملا اشتباه است. بلاگر ها با محتوای الکی تعداد فالوور بالا جذب نمی کنند بلکه در حوزه تخصصی خود نظر کاملا علمی و تخصصی می دهد. در این بین برخی از افراد ممکن است کالاهایی را که از آن استفاده می کنند را نقد و بررسی می کنند تا در خرید خود از نظرات این افراد استفاده کنید.
همچنین برخی دیگر با حرف هایشان روی دنبال کنندگان آن تاثیر می گذارند. همچنین از این راه مردم را به انجام کار های پسندیده تشویق می کنند. به طور مثال شخصی که در حوزه آرایشی و زیبایی فعالیت می کند می تواند به کاربران پیجش میکاپ آموزش دهد به علاوه محصولات آرایشی ای را که استفاده می کند را برای کاربرانش نقد کند. در این حالت است که شخص مورد نظر ما یک بلاگر محسوب می شود. در ادامه قرار است به شما درباره آموزش بلاگر در اینستاگرام توضیح دهیم و حوزه های کاری آنها را به شما معرفی کنیم. پس در ادامه همراه ما باشید.
آموزش بلاگر در اینستاگرام به زبان ساده
چگونه می توان در اینستاگرام بلاگر موفقی شویم؟ برای اینکه در این عرصه موفق شوید لازم است برخی نکات را رعایت کنید که خود آموزش بزرگی در این راه است. همچنین در این راه لازم است هدف مشخصی داشته باشید. یکی از نکاتی که لازم است به آن توجه کنید، این است که برای پیجتان موضوع مشخصی را انتخاب کنید. اگر عکاسی می کنید تنها در مورد عکس و عکاسی به علاوه موارد مربوط به آن صحبت کنید. در حالی که موضوع پیجتان عکاسی است نباید در مورد آرایش و میکاپ در پیجتان صحبت کنید بلکه می توانید در مورد بازتاب آرایش در عکس صحبت کنید که به حوزه کاری مورد نظر مربوط باشد. این کار سبب می شود تا شما میان دیگر افراد برجسته شوید و تعداد فالوور ها و دنبال کنندگان تان بیشتر شود.
اگر موضوع مورد نظر را به صورت کامل بلد باشید و روی آن تسلط کافی داشته باشید، دنبال کنندگان خود به پیج شما جذب می شوند و دیگر حتی نیازی به تبلیغات گسترده در این باره ندارید. نکته بعدی این است که محتوای با کیفیت برای دنبال کنندگان تولید کنید. این موضوع شاید در وهله اول مهم نباشد اما برای بسیاری از افراد اهمیت بالایی دارد. زیرا آنها وقت خود را در این راه صرف می کنند و نمی خواهند وقتشان را بیهوده تلف کنند. سعی کنید از تصاویر و ویدئو هایی با کیفیت نسبتا بالا استفاده کنید. این کار را می توانید با یک گوشی نسبتا معمولی انجام دهید. اگر دوست دارید در این راه آموزش هایی نیز ببینید بهتر است در حوزه عکاسی و فتوشاپ آموزش ببینید. در این صورت است که با حداقل ابزار می توانید عکس های خود را ادیت کنید. استفاده از کپشن های جذاب گیرا زیر این پست ها نیز می تواند تاثیر عکس را بیشتر کند.
مسیر بلاگر شدن به چه صورت است؟
مهم ترین مسئله در این بین این است که چگونه می توان بلاگر شد؟ تا به این لحظه دریافتید بلاگر چه کارهایی برای موفقی بیشتر می تواند انجام دهد. همچنین تعریفی درست از بلاگر را آموختید. در ادامه قرار است راه های بلاگری را قدم به قدم به شما آموزش دهیم. اولین و مهم ترین راه همان طور که پیش تر گفتیم انتخاب حوزه کاری است. در اینستاگرام انواع مختلف بلاگر را داری که در حوزه های مختلف فعالیت می کنند. انواع این افراد عبارتند از:
1- بیوتی بلاگر
2- بلاگر گردشگری
3- فشن بلاگر
4- فود بلاگر
5- کار اینفلوئنسر
6- واینر ها یا طنز پردازان
7- بلاگر دکوراسیون
8- ویدیو گیم بلاگر
9- اکونومی بلاگر
و دیگر افراد. پس همانطور که مشاهده میکنید حوزه کاری برای اینفلوئنسر ها بسیار بسیار زیاد و متنوع است. شما می توانید در هر حوزه ای که دوست دارید و در مورد آن تخصص لازم را دارید فعالیت تان را آغاز کنید. دومین قدم برای این کار راه اندازی پیج و تکمیل کار های مربوط به آن است. در این راه بهتر است از نام هایی که سرچ راحت تری دارند استفاده کنید. قدم آخر استارت کار است. در این مرحله شما شروع به تولید محتوا در حوزه کاری مورد نظرتان کنید. تولید محتوای مناسب باعث جذب راحت مخاطب می شود. سعی کنید در این راه خود واقعی تان را نشان دهید تا مخاطب به راحتی با شما ارتباط بگیرد. زیرا این کار یک ارتباط دو طرفه است و لازم است مخاطب خود را بشناسید و بیشتر در حوزه های مورد علاقه او فعالیت کنید البته این ها را بعد ها در اثر تجربه و تحقیق بیشتر بهتر متوجه خواهید شد. اگر به این کار علاقه دارید برای آن وقت بگذارید و آموزش ببینید تا موفقیت بیشتری کسب کنید.
برای بلاگر شدن به چه ویژگی هایی نیاز دارید؟
در قسمت قبل در مورد قدم های بلاگری صحبت کردیم. آموزش بلاگر در اینستاگرام را تا اینجا به صورت نسبی آموختید. آموزش بلاگر در اینستاگرام کار نسبتا آسانی است اما نیاز به آموزش و داشتن برخی ویژگی ها است. در این قسمت قرار است در مورد این ویژگی ها برای آموزش بلاگر در اینستاگرام صحبت کنیم. علاقه از مهم ترین فاکتور ها در انجام و شروع هر کاری است. فاکتور علاقه چیزی است که به شما انگیزه می دهد تا در آن راه قدم بگذارید و به علاوه آن راه را ادامه دهید. بیوگرافی اینستاگرام یکی از ویژگی های یونیک است که لازم است انقدر خاص و متفاوت باشد تا مخاطب را به خود جذب کند. تنها توضیح مختصر درباره حوزه کاری به علاوه خودتان بنویسید. همچنین می توانید موقعیت جغرافیایی خود را در بیو خود اضافه کنید. لازم است در فعالیت خود تداوم داشته باشید.
تقویم محتوا برای خود طراحی کنید و بر اساس آن تولید محتوا کنید. شما نباید چند روز پشت هم فعالیت داشته باشید و بعد از آن چند روز هیچ فعالیتی نداشته باشید. این ممکن است حتی برای اینگیجمنت پیجتان نیز مشکل ایجاد کند. برای شروع کار در اینستاگرام لازم است اکانت تجاری داشته باشید. اکانت های بیزنسی بیشتر پالیک هستند. از مزیت های اکانت تجاری می توان به این مورد اشاره کرد که بیشتر اطلاعات لازم در مورد پیج را به صورت کامل در اختیار شما قرار می دهد تا با تحلیل این داده ها بتوانید پیج خود را در راستای بهتر شدن پیش ببرید. همچنین هنگامی که از تبلیغ یا اشتراک گذاری محتوا استفاده می کنید می توانید اطلاعات دقیق بدست آورید و بر روی سرمایه ای که هزینه میکنید نظارت کنید. این ها همه بخشی از آموزش بلاگر در اینستاگرام است که شما فرا می گیرید.
آشنایی با اصطلاحات رایج آموزش بلاگر در اینستاگرام
در این حوزه برخی اصطلاحات وجود دارد که ممکن است آنها را نشناسید. در این بخش قصد داریم به این کلمات نسبتا کاربردی بپردازیم. این اصطلاح ها به شما کمک می کند تا با حوزه کاری بلاگر ها نیز آشنایی مختصری پیدا کنید. در این صورت است که می توانید از راه های این افراد برای بهتر شدن پیج تان بهره مند شوید.
اینفلوئنسر کیست؟ اینفلوئنسر شخصی است که بتواند با قدرت تکلم روی مخاطب خوب تاثیر مثبت بگذارد و آنها را به سمت کار های درست و یا حتی خرید وسیله ای هدایت کند. کار اینفلوئنسر ها تاثیر گذاری است. اینفلوئنسر می تواند یک فرد کاملا عادی یا فردی محبوب و مشهور در میان مردم باشد.
تولید محتوا چیست؟به معنی ساخت محتوای متنی تصویری یا صوتی است. تولید محتوا در حوزه بلاگری معمولا با هدف خاصی صورت میگیرد تا مردم را به سمتی که می خواهند سوق دهند که این مورد را در صورت دقت در رفتار بسیاری از بلاگرهای مشهور می توانید ببینید.
ویدئو مارکتینگ به چه معنا است؟ ویدئو مارکتینگ نیز زیر مجموعه ای از اینفلوئنسر مارکتینگ است که شخص در آن به ساخت محتوای ویدئویی می پردازد.
اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟ اینفلوئنسر مارکتینگ روشی است که برای معرفی محصولات در فضای مجازی به خصوص اینستاگرام کاربرد دارد. بدین صورت که شما از طریق بلاگر مربوطه وسیله یا پروداکت و محتوای خود را تبلیغ می کنید. این روش یکی از روش های بسیار خوب اما با هزینه بالا برای جذب مخاطب است.
وایرال به چه معناست؟ زمانی که می گویند چیزی در اینستاگرام وایرال شده است یعنی آن محتوا بازدید زیادی داشته است و بیشتر افراد یا آن را پسندیده و یا از به علت بد بودن محتوا مشهور شده است.
جمع بندی
این روز ها تعداد بسیار زیادی بلاگر می بینید که در کار خود نیز بسیار موفق هستند و درآمد بالایی نیز از این حوزه دریافت می کنند. پس از این موضوع نترسید و با راهکار هایی که در قسمت های مختلف این محتوا آموختید شروع به کار کنید. امیدواریم که با آموزش بیشتر در این راه بتوانید موفقیت های بزرگ کسب کنید. موفقیت به آسانی حاصل نمی شود بلکه لازم است برای آن وقت صرف کنید. صرف وقت برای هدف های زندگی به شما کمک می کند تا در مراحل مختلف زندگی موفق شوید.