الگوریتم جدید اینستاگرام ۲۰۲۱
اینستاگرام این روزها یکی از بهترین پلتفرم ها برای راه اندازی بیزینس به شمار می آید. دلیل این امر را هم می توان در تعدد و گستردگی کاربران آن جستجو کرد. برای این که بتوانیم پیج خود را به بهترین شکل ممکن اداره کنیم و درگیر خط قرمزها و ممنوعیت های اینستاگرام نشویم باید حتما با الگوریتم درون برنامه ای که این اپلیکیشن از آن بهره می برد را به خوبی بشناسیم. الگوریتم جدید اینستاگرام ۲۰۲۱ در مقایسه با الگوریتم سال قبل تغییراتی داشته است که سبب سردرگم شدن کاربران بیزینسی شده است. در این مطلب قصد داریم کمی در رابطه با آپدیت های جدید این الگوریتم صحبت کنیم و ببینیم که الگوریتم جدید اینستاگرام ۲۰۲۱ دستخوش چه تغییراتی شده است. اگر شما هم یک پیج کسب و کاری دارید و از ضرورت آشنایی با الگوریتم اینستاگرام مطلع هستید پس در ادامه با ما همراه باشید.
الگوریتم جدید اینستاگرام ۲۰۲۱ پست ها را چگونه تحت تاثیر قرار می دهد؟
براساس یافته های افراد فعال در حوزه سوشال مدیا عمده تمرکز الگوریتم جدید اینستاگرام و آپدیت آن متوجه تعامل های میان پیج و کاربران، بخش اکسپلور و همچنین استوری هاست. اما با همه این اوصاف باز هم پست ها بخش مهمی از الگوریتم جدید اینستاگرام ۲۰۲۱ را تشکیل می دهند و این الگوریتم بر روی آنها تاثیرات شایانی می گذارد. نخستین تغییری که در این زمینه شاهد هستیم به نمایش درآمدن پیج هایی در بخش فید ما هستند که آنها را فالو نکرده ایم. نکته مهم در رابطه با این پست ها این است که موضوع و سبک و سیاق آنها کاملا با پست های مورد علاقه ما یکی است. یعنی اگر دقت نکنیم حتی ممکن است متوجه نشویم که این پیج، پیج جدیدی است که در لیست فالووینگ های ما وجود ندارد. بطور کلی در آپدیت جدید، فید حساب کاربری ما متاثر از 4 پارامتر مهم چیده می شود که عبارت هستند از:
1. اطلاعاتی که در مورد پست هستند: محتوای آن که عکس یا ویدیو است، زمان آپلود و تعداد لایک های آن
2. اطلاعاتی که برای پوستر آن وجود دارند: چقدر توانسته است توجه شما را جلب کند، آیا این پیج ها فالوور شما هستند و تا چه اندازه می توانند کاربران را جذب و درگیر خود کنند.
3. تجزیه و تحلیل جدیدترین فعالیت های شما: آیا ویدیوها را تا انتها نگاه می کنید، کدام نوع محتوا شما را بیشتر با خود درگیر می کند.
4. تعامل های گذشته شما: این که شما با یک نوع خاص از پست ها چه میزان تعامل داشته اید.
با آنالیز این 4 فاکتور، اینستاگرام متوجه می شود محبوب ترین نوع محتوا و موضوع برای شما چیست، سپس همان نوع محتوا را در فیدتان به نمایش می گذارد.
مهمترین معیارها در آپدیت جدید اینستاگرام
در این بخش قصد داریم برخی از مهمترین پارامترها در الگوریتم جدید اینستاگرام ۲۰۲۱ را بررسی کنیم که عبارتند از:
1. میزان تعامل کاربران با محتواها: منظور از تعامل کامنت گذاشتن، لایک کردن پست، share کردن یا به اشتراک گذاری و همچنین دیدن آن پست ( ویو) است. همچنین ذخیره کردن پست ها هم یک پارامتر مهم برای این الگوریتم به شمار می آید. حالا می دانید که چرا بسیاری از پیج ها از شما میخواهند پست های آنها را علاوه بر لایک کردن سیو نیز بکنید.
2. اینستاگرام سعی می کند علاوه بر تعامل ها به نحوه برقراری ارتباط به وسیله شما هم دقت داشته باشد. مثلا این الگوریتم چک میکند که شما چه کاربرانی را سرچ کرده اید، چه پست هایی را بیش از همه لایک کرده اید، برای کدام نوع از اکانت ها بیشتر دایرکت مسیج فرستاده اید و …
3. پست گذاشتن به صورت پیوسته و با یک الگوی زمانی مشخص هم یکی از مهمترین پارامترهای این الگوریتم جدید اینستاگرام ۲۰۲۱ است. تعامل های هر پست برای مدت زمان معینی برای پیج کارآمد هستند و پس از این که تاریخ انقضا آنها برسند شما نیاز به تعامل جدید دارید. این یعنی پست جدید و محتوای جدیدی که بتواند تعامل های خوبی به دست آورد.
4. سه معیار هستند که کاملا وابسته به رفتار فالوورهای پیج شما هستند و از اهمیت بالایی برخوردارند. این 3 عامل عبارتند از:
· چک کردن پیج شما
· به دنبال آن بودن
· بهره گیری از محتواهای پیجتان و به اشتراک گذاری آن با سایرین
اگر این سه عامل در وضعیت خوبی باشند یعنی شما کارتان را به درستی انجام داده اید و توانسته اید کاربر را با پیج و محتوا هایتان درگیر کنید، به گونه ای که وی همواره منتظر است شما محتوای جدیدی آپلود کنید.
سیستم پاداش دهی الگوریتم جدید اینستاگرام ۲۰۲۱ به چه صورت است؟
حال که تا حدودی با فاکتورهای مهم برای الگوریتم جدید اینستاگرام ۲۰۲۱ آشنا شدیم نوبت به آن میرسد که ببینیم سیستم پاداش دهی در این آپدیت جدید به چه شکل اجرایی می شود. طبق تحقیقاتی که بر روی این الگوریتم انجام گرفته و اطلاعاتی که از آنالیز آن به دست آمده یکی از مهمترین سیستم های پاداش دهی این الگوریتم بر پایه استفاده از امکانات جدید ارائه شده برای این شبکه اجتماعی است. حالا دیگر قطعا دلیل اصرار پیج ها بر استفاده از قابلیت ریلز را متوجه شد اید! ریلز اینستاگرام یکی از قابلیت های جدید آن است که در یک بازه زمانی به هر پیجی که سر میزدیم یکی از آنها را شاهد بودیم. علت این کار و تولید محتوای پست به صورت ریلز همین الگوریتم اینستاگرام بوده است که پیج ها سعی می کنند از جدیدترین قابلیت اینستاگرام استفاده کنند و به این شکل مطابق با این الگوریتم عمل کرده و محدودیت های آن را زیر پا نگذارند.
علاوه بر این شناخت جدیدترین قابلیت های اینستاگرام و استفاده از آنها در پیج سبب می شود اینستاگرام متوجه شود که این پیج کاملا پویا و زنده عمل می کند و ادمین آن فردی به روز و آپدیت است.
جمع بندی
پیج های کسب و کاری برای این که بتوانند در فضای اینستاگرام به خوبی فعالیت کنند و دیده شوند می بایست با الگوریتم اینستاگرام و فاکتورهای آن آشنا باشند. در این مطلب به بررسی مختصر الگوریتم جدید اینستاگرام ۲۰۲۱ پرداخته ایم و کمی راجع به آن صحبت کرده ایم. اگر شما هم هرگونه اطلاعات جدید و تاثیرگذاری در این رابطه دارید خوشحال می شویم آنها را در بخش کامنت ها با ما در میان بگذارید.