ترفندهای اینستاگرامی که هر بازاریابی باید بداند:
اگر به دنبال یک استراتژی جذاب برای اینستاگرام تان هستید باید زیر و بم این پلتفرم اجتماعی را خوب بشناسید و مطمئن شوید هر بخش از آن را مثل یک متخصص می شناسید. به همین خاطر امروز تصمیم گرفتیم با هم یک سری ترفند را در اینستاگرام مرور کنیم که به کار بردن هر کدامشان می تواند شما را از سایر رقبایی که دارید متمایز کند. پس همراه ما باشید.
از اکانت های محبوب تان نوتفیکیشن ارسال پست را دریافت کنید:
تا به حال برایتان پیش آمده است عاشق اکانتی در اینستاگرام شوید و بخواهید مطالبش را همیشه سر وقت ببینید؟ خوب با یک تنظیم ساده می توانید به این هدف تان برسید. کافیست سری به پروفایل مدنظر( منظورم پروفایل همان فرد یا شرکتی هست که دوست دارید پست هایش را همیشه سر وقت ببینید) بزنید و بر روی دکمه Following ضربه بزنید. سپس گزینه Notifications را انتخاب کنید. حالا اینستاگرام ازتان می خواهد نوتفیکیشن مدنظر را انتخاب کنید. مثلا می خواهید وقتی پست جدید گذاشت مطلع شوید؟ دوست دارید استوری هایش را زودتر از همه ببینید؟ شاید هم عاشق ویدئوهایش هستید. هر کدام را که دوست داشتید انتخاب کنید.
پست های محبوب تان را ذخیره کنید:
اینستاگرام قابلیت های جذاب زیادی دارد. یکی از این قابلیت ها ایجاد Collections و ذخیره کردن تصاویری است که دوستشان دارید. وقتی احساس کردید تصویر یا پستی را دوست دارید کافیست علامت بوک مارک سمت راست آن را با انگشت تان لمس کنید.
ببینید چقدر از زمان با ارزش تان را در اینستاگرام صرف می کنید:
همه ما در زندگی مشغولیت هایی داریم. این روزها که وقتمان بیشتر از قبل آزاد است بیشتر از همیشه در رسانه های اجتماعی مثل اینستاگرام می چرخیم. برای اینکه ببینید چقدر از زمان با ارزش تان را صرف گشت و گذار در اینستاگرام می کنید به پروفایل تان بروید. بر روی منوی سه خط ضربه بزنید و Your Activity را انتخاب کنید.
پست هایی که لایک کرده اید را ببینید:
می خواهید ببینید در چند روز گذشته چه کسانی را لایک کرده اید؟ خوب اینکه کاری ندارد. کافیست پروفایل تان را باز کنید و به مسیر Settings > Account > Posts You’ve Liked بروید.
اکانت های متعددی را از روی یک دستگاه مدیریت کنید:
اینستاگرام به شما اجازه می دهد تا 5 اکانت مختلف را بر روی یک دستگاه مدیریت کنید. برای اینکه بتوانید از این قابلیت استفاده کنید به بخش تنظیمات بروید و بر روی Add Account کلیک کنید. حالا به بخش لاگین هدایت خواهید شد و باید اسم و رمز عبور اکانت جدیدتان را بزنید.
سایر پروفایل ها را در بیوتان تگ کنید:
وقتی پروفایلی را در بیوی خودتان تگ می کنید به صورت خودکار به یک آدرس قابل کلیک تبدیل خواهد شد. اینکار بهتان اجازه می دهد تبلیغ بگیرید و پروفایل های دیگر را هم تبلیغ کنید.
به این مقاله سر بزنید: از کجا بفهمیم موفقیت ما در اینستاگرام چقدر است ؟ این محتوا به شما کمک میکند
در نام پروفایل تان، کلمات کلیدی مدنظر را بگنجانید:
زمانی که می خواهید نامی برای پروفایل تان انتخاب کنید یک سری کلیدواژه استراتژیک که به صنعت تان مربوط است را در آن بگنجانید. اینکار بهتان کمک می کند در جستجوهای بیشتری نشان داده شوید.
ترتیب فیلتر تصاویرتان را عوض کنید:
تا به حال برایتان پیش آمده است که بخواهید فیلتری روی تصویر اضافه کنید اما از اسکرول کردن خسته شده باشید؟ خوب زیاد نگران نباشد. شما می توانید ترتیب فیلترهایتان را عوض کنید و فیلتری که بیشتر ازش استفاده می کنید را در ابتدای فهرست بگذارید. زمانی که تصویر جدیدی اضافه می کنید و گزینه ویرایش برایتان ظاهر می شود کافیست به انتهای فیلترها بروید و بر روی Manage کلیک کنید. در این بخش قادر خواهید بود ترتیب فیلترها را عوض کنید.
قدرت فیلترهایتان را سفارشی سازی کنید:
شاید فیلتری را دوست داشته باشید اما نمی خواهید از همه قدرت آن بر روی تصویرتان استفاده کنید. در این شرایط می توانید قدرت فیلترها را بر اساس نیازتان تغییر کنید. برای اینکار بعد از انتخاب فیلتر بر روی آیکون مداد جادویی در بالای صفحه نمایش تان ضربه بزنید. حالا می توانید به کمک اسلایدری که برایتان به نمایش در می آید قدرت فیلترها را تغییر دهید. همچنین اگر نیاز به مدیریت پیج اینستاگرام دارید می توانید از خدمات یونیک مارگتینگ استفاده کنید
پیش نویس محتوایتان را ذخیره کنید:
خیلی وقت ها هم هست که تصویری را ویرایش می کنید اما نمی خواهید در حال حاضر آن را منتشر کنید. در این شرایط بهترین و عاقلانه ترین کار این است که محتوا را به صورت پیش نویس ذخیره کنید. بر روی آیکون + ضربه بزنید و تصویری که می خواهید بر رویش کار کنید را انتخاب نمایید. کمی روی تصویر کار کنید و سپس بر روی دکمه بازگشت به عقب ضربه بزنید. حالا یک پنجره برایتان باز می شود و از شما می پرسد می خواهید پست را ذخیره کنید یا دور بیندازید. Save Draft را انتخاب کنید.
ویدئوهای لایو را ذخیره کنید:
فرض کنید معلم یا مدرس هستید و یک لایو برای مخاطبان تان ایجاد کرده اید. حالا می خواهید این لایو را ذخیره کنید تا افراد بعدا هم بتوانند از آن استفاده کنند. بعد از اینکه لایوتان تمام شد بر روی گزینه save در سمت راست و بالای صفحه ضربه بزنید و سپس done را انتخاب کنید.
این مقاله رو از دست نده: استراتژی عالی برای IGTV اینستاگرام
صوت را از ویدئو جدا کنید:
همه ویدئوهایی که در اینستاگرام منتشر می کنید نیازی به صدا ندارند. در این شرایط می توانید صدا را از روی ویدئو بردارید. وقتی می خواهید ویدئویی را آپلود کنید بر روی آیکون اسپیکر در بالای صفحه ویرایش کلیک کنید تا صدا را حذف نمایید.
خط فاصله را به کپشن هایتان اضافه کنید:
خیلی وقت ها برایمان پیش می آید که بخواهیم به کپشن هایی که در حال نوشتنش هستیم یک خط فاصله اضافه کنیم. برای فاصله دادن بین خطوط در کپشن کافیست بر روی گوشی تان متن را بنویسید و آن را در جعبه کپشن کپی کنید.
بر اساس کلمات کلیدی، کامنت ها را فیلتر کنید:
اگر تصمیم گرفته اید فیدتان را تمیز کنید می توانید از قابلیت فیلتر یا بلاک کامنت بر اساس یک کلمه کلیدی استفاده کنید. فرض کنید ترول های رسانه اجتماعی بهتان حمله کرده اند و مدام از عبارات زشت استفاده می کنند. در این شرایط کافیست به سراغ تنظیمات پروفایل تان بروید و از آنجا گزینه privacy را انتخاب کنید. حالا بخش Comments را باز کنید و Manual Filter را روشن کنید. حالا می توانید عبارت یا کلماتی که دوست ندارید نشان داده شود را بنویسید.
ارسال کامنت در یک پست خاص را غیر فعال کنید:
همه پست هایی که در اینستاگرام می نویسید نیاز به کامنت ندارند. اگر می خواهید یک سری پست بدون کامنت داشته باشید به هنگام نوشتن آن پست بر روی گزینه Advanced Settings ضربه بزنید و گزینه Turn Off Commenting را انتخاب کنید.
سریع تر از همیشه به کامنت ها جواب بدهید:
تا به حال برایتان پیش آمده است که مخاطبان مدام یک سری سوالات تکراری ازتان بپرسند؟
در چنین شرایطی می توانید از روش پاسخگویی سریع بر روی گوشی هوشمندتان استفاده کنید. کاربرانی که از گوشی های IOS استفاده می کنند می توانند سری به بخش تنظیمات اینستاگرام بروند و مسیر General > Keyboard > Text Replacement را طی کنید. در این بخش گزینه های زیادی هست که می توانید انتخاب کنید اما می توانید بر روی علامت به اضافه در سمت راست و بالا ضربه بزنید و میانبرهایی را برای پاسخگویی سریع ایجاد کنید.
کاور هایلایت را بدون انتشار آن در استوری تغییر دهید:
در حال حاضر اینستاگرام بهتان اجازه می دهد کاور هایلایت را از همان ابتدا تغییر دهید. برای اینکار کافیست هایلایتی که می خواهید به روزش کنید را بگیرید و بر روی Edit Highlight که ظاهر می شود ضربه بزنید. حالا گزینه Edit Cover را انتخاب کنید.
سخن نهایی:
بازاریابی در اینستاگرام بیشتر از هر چیزی به شناخت از خودِ اینستاگرام وابسته است. اگر بتوانید شناخت عمیق تری نسبت به اینستاگرام و قابلیت هایی که در اختیارتان قرار می دهد داشته باشید قادر خواهید بود بهتر از قبل بازاریابی کنید. بعد از اینکه بر روی ترفندهایی که در این مقاله بیان کردیم کار کردید قادر خواهید بود بهتر از قبل بازاریابی کنید و مواردی را در اختیار مخاطبان تان قرار دهید که بیشتر از قبل به دردشان می خورد.