سئوی خارجی یکی از مهمترین فرآیندهایی است که باعث میشود، سایت شما برای مدتها مورد توجه گوگل قرار بگیرد. همان طور که می دانید سئوی داخلی شامل تمام کارهایی است که در صفحات داخلی سایت صورت میگیرد مانند کیفیت محتوا، ساختار کلی مقاله، خصوصیتهای بصری، چگونگی توزیع کلمان کلیدی، انواع روشهای تولید محتوا، متا تگها و لینک سازی داخلی. اما کارهایی مانند بررسی بک لینکها، جستجوی برند و سیگنالهای شبکههای اجتماعی جزو سئو و بهینه سازی خارجی سایت محسوب میشوند.
بخش مهمی از سئو خارجی بر سایتهای دیگر و شبکههای اجتماعی متمرکز میباشد و با توجه به آنها اعتبار سایت و محتوای شما را بررسی میکند. گوگل برای رتبه بندی سایت شما تمامی مسائل مرتبط با لینک دهی سایتهای دیگر و اعتبار شما در شبکههای اجتماعی را بررسی میکند. حتی متوجه میشود که نام برند شما چند بار توسط کاربران جستجو شده است. با یونیک مارکتینگ همراه باشید.
ترفندهای سئوی خارجی و تأثیر آن بر رتبه بندی گوگل
معمولاً افرادی که جدیداً با فرآیند سئو سازی سایت آشنا شدهاند، تصور آنها از فرآیند سئو تنها بک لینک گرفتن است. اما این تصور به طور کامل اشتباه است، زیرا روشهای بسیار متنوع دیگری برای سئو و بهینه سازی خارجی وجود دارد. همه ترفندهای سئو در سه بخش مهم بک لینک سازی، اینفلوئنسر مارکتینگ و فعالیت مداوم و تأثیر گذار در شبکههای اجتماعی قرار میگیرد و در ادامه به بررسی آنها میپردازیم.
نقش مهم لینک سازی و کیفیت آنها
یکی از مهمترین فاکتورهای سئوی خارجی، بک لینکهای سایت شما است. اما با باید توجه داشته باشید که کیفیت لینکهای شما در اولویت قرار دارد. به عنوان مثال اگر شما 10 لینک با کیفیت داشته باشید، بهتر از آن است که 1000 لینک بدون کیفیت دریافت کنید. در ادامه درباره لینک سازی به نکات مهمی اشاره کردهایم.
لینکها را در بهترین محل قرار دهید
یکی از معیارهایی که گوگل برای رتبه بندی در نظر میگیرد. محل قرار گیری لینکهای شما در سایت است. قطعاً لینکهایی که در متن محتوا قرار میگیرند. اهمیت و ارزش بیشتری نسبت به سایر لینکها دارند. بنابراین در سئوی خارجی، یکی از بهترین و راحتترین روشهایی که میتوانید برای لینک سازی در محتوا استفاده کنید، تولید رپورتاژ آگهی است.
انکرتکست ها را بازنگری کنید
انکرنکست ها متنهایی هستند که شما با کلیک روی آنها وارد صفحه دیگری خواهید شد و برای گوگل اهمیت بسیار زیادی دارند. زیرا شما با مطالعه انکرتکست ها متوجه خواهید شد که موضوعات و محتوای صفحه با متن شما چه ارتباطی دارد. در همین راستا بهتر است، زمانی که اقدام به لینک سازی میکنید، به انکرتکست های تکراری توجهی نداشته باشید و از کلمات مرتبط و هم معنی لینک دریافت کنید.
سئوی خارجی و لینک دهی سایتهای دیگر به شما
بهترین نوع لینک سازی، لینکهایی هستند که توسط سایتهای دیگر به شما داده میشوند. اما چگونه برخی از افراد حاضرند بدون دریافت پول به سایت شما لینک بدهند؟ شما با تولید محتوای با کیفیت و جذاب میتوانید کاربران را به سایت خود جذب کنید و کاری کنید که آنها به اختیار خودشان به محتواهایتان لینک بدهند. بنابراین برای اثر گذاری بیشتر، میتوانید از انواع روشهای تولید محتوا استفاده کنید. این کار شما باعث میشود، افراد دیگر به سایت شما لینک بدهند.
سئوی خارجی و اهمیت اینفلوئنسر مارکتینگ
حتماً می دانید اینفلوئنسرها چه افرادی هستند و میتوانند تا چه میزان تاثیرگذار باشند. اینفلوئنسر ها افراد مؤثر و پر طرفداری هستند که در تبلیغات اینستاگرامی نقش بسیار مهمی دارند. با توجه به محبوبیت زیادی که اینفلوئنسرها در اینستاگرام دارند، در صورتی که پیشنهاد و توصیهای ارائه کنند، فالوور ها و طرفدارانشان سریعاً به پیشنهادات و توصیههای آنها گوش میکنند. اما شما میتوانید به صورتهای مختلف با اینفلوئنسرها همکاری کنید.
شما به واسطه اینفلوئنسر ها میتوانید، کمپینهای هدفمند و مشخصی را طراحی کنید، که لزوماً هدف این کمپینهای افزایش فروش نباشد. در این جا اینفلوئنسرهای به گونهای عمل میکند، که کاربران فضای مجازی نسبت به برند شما، آگاهیهای لازم را پیدا کنند و برای مشاهده محتواها و دریافت خدمات آنلاین از سایت شما، نام برند شما را جستجو کنند. در نتیجه گوگل به با توجه به افزایش تعداد جستجوها، اعتبار سایت شما را میسنجد و برای جایگاه خوبی را در صفحه اول گوگل در نظر میگیرد.
ارتباط نزدیک سئوی خارجی با شبکه های اجتماعی
شما با حضور فعال و مداوم در شبکههای اجتماعی، میتوانید روی برندینگ خود کار کنید و میزان جستجوی آن را افزایش دهید و از این طریق برای سایت خود لینکهای تأثیر گذاری بسازید. بنابراین شما در شبکههای اجتماعی فعالیت نتیجه بخش داشته باشید و این ممکن نمیشود، مگر با شناخت مخاطبان هدف خود. باید کاربران و مخاطبانی که بازار هدف شما را تشکیل میدهند تا شناسایی کنید، در این صورت میتوانید متناسب با سلیقه و خواستههای آنها بهترین محتواها را تولید کنید.
نقش ویدیو مارکتینگ در سئوی خارجی سایت
آپارات و یوتیوب دو تا از بهترین رسانههایی است که میتوانید برای اشتراک گذاری محتواهای ویدیویی از آنها استفاده کنید. شما میتوانید هنگام آپلود ویدیو به یوتیوب، لینک سایت خود را در قسمت توضیحات وارد نمایید، اما به خاطر فیلترینگ آن شاید از نگاه تعداد زیادی از کاربران دور بمانید. رسانه دیگری که میتوانید از آن برای اشتراک گذاری ویدیو استفاده کنید، آپارات است که تنها مزیتی که دارد، فیلتر نبودن آن است. اما چالشی که در استفاده از این رسانه با آن مواجه خواهید شد، این است که شما نمیتوانید به صورت رایگان در آن لینک سازی کنید.
تأثیر شبکههای اجتماعی پر کاربرد اینستاگرام و لینکدین در سئوی خارجی
شما از طریق اشتراک گذاری ویدیو اینستاگرام و لینکدین مانند سایر رسانه میتوانید به صورت رایگان به سایت خود لینک بدهید و از همه مهمتر روی برندینگ آن کار کنید. توجه داشته باشید که اگر محتوای شما کیفیت و جذابیت بالایی داشته باشد، توسط سایر کاربران به اشتراک گذاشته میشود. در لینکدین هم میتوانید با ایجاد یک اکانت بیزینسی یا شخصی فعالیتهای خود را شروع کنید. لینکدین به شما این امکان را میدهد که مخاطبان هدف و همکاران خود را پیدا کنید و مطالب مرتبط با کسب و کار خود را با آنها به اشتراک بگذارید. لینک سازی و دیده شدن شما در لینکدین باعث افزایش تعداد کاربران و تعامل آنها با برند شما میشود.
نتیجه گیری
همان طور که مشاهده کردید، در این مطلب اطلاعاتی را درباره سئوی خارجی و اهمیت آن را در سه بخش اصلی به شما ارائه کردیم. امیدواریم بتوانید با استفاده از این تکنیکها، در رتبه اول گوگل قرار بگیرید.