بازاریابان بخوانند: آمارهای مربوط به محتوای بصری که باید بدانید

دنیای بازاریابی دنیای وسیعی است. جالب ترین بخش ماجرا اینجاست که در عرض یک یا دو سال تغییراتی در این حوزه ایجاد می شود که به فکر هیچ کس خطور نمی کرد. یکی از مهم ترین تغییراتی که در طول چند سال اخیر شاهدش بوده ایم، تمایل افراد به محتوای تصویری یا همان محتوای بصری بوده است. حالا دیگر به هر جایی سر بزنید رد پایی از محتوای تصویری را خواهید دید. شاید بهترین موقعیت برای نمایش این نوع محتواها رسانه های اجتماعی همچون فیس بوک، اینستاگرام و توییتر باشد. در همین زمان ویدئوها نیز محبوبیت شان دوچندان شده و به عنوان ابزاری قدرتمند برای برقراری ارتباط با مخاطبان شناخته می شوند.  افرادی که شغل بازاریابی را انتخاب می کنند بیشتر از همیشه باید به دنبال بررسی این ترندها باشند. هیچ چیز بدتر از این نیست که بازاریاب باشید و ندانید مخاطبان چگونه به فعالیت هایی که انجام می دهید پاسخ می دهند. برای اینکه بهتان کمک کنیم گام به گام با این ترندها پیش بیایید در این مقاله می خواهیم یک سری آمار و ارقام درباره محتوای تصویری کنار هم قطار کنیم که بررسی آن ها خالی از لطف نخواهد بود.

 آمارهای مربوط به محتوای تصویری که باید با آن ها آشنا باشید:

 آمارهای عمومی:

خوب قبل از اینکه به سراغ بخش های تخصصی برویم اجازه بدهید آمارهای عمومی درباره محتوای تصویری را با هم مرور کنیم:

·      بررسی های سایت های بزرگی همچون هاب اسپات نشان می دهد 70 درصد شرکت های امروزی بر روی بازاریابی محتوایی سرمایه گذاری می کنند که در این میان استراتژی بازاریابی بصری سهم قابل توجهی به خود اختصاص داده است.

·      اصلی ترین شکل رسانه ای که در بازاریابی محتوایی استفاده می شود ویدئوست

·      یک چهارم بازاریابان در حال سرمایه گذاری بر روی بازاریابی محتوایی مربوط به تبلیغ محصولاتشان هستند اما فقط 20 درصد این افراد به داستان سرایی روی آورده اند.

·       بازاریابان زمان زیادی را صرف تولید محتوا برای وبسایت شرکت می کنند.

·      32 درصد از بازاریابان بر این باورند که تصاویر مهم ترین شکل از محتوا برای کسب وکارشان است.

·      80 درصد بازاریابان از دارایی های بصری در رسانه های اجتماعی شان بهره می برند. ویدئو به تنهایی توانسته است جایگاه بسیار خوبی در رسانه های اجتماعی کسب کند.

·      زمانی که مخاطب مطلبی را می شنود تنها 10 درصد از آن اطلاعات را سه روز بعد به خاطر می آورد.  با اینحال اگر همراه همان مطلب یک سری تصویر مرتبط هم گنجانده شود سه روز بعد 65 درصد اطلاعات در ذهن می ماند.

·       بازاریابان حوزه B2C یازده درصد بیشتر از بازاریابان B2B بر این باورند که محتوای تصویری مهم ترین شکل از محتوای امروزی است.

این مقاله رو از دست نده: نحوه صفر تا صد ایجاد استراتژی محتوا

آمارهای مربوط به بازاریابی ویدئویی:

آموزش-تولید-محتوا
آموزش-تولید-محتوا

·      استفاده از ویدئو در موبایل به شدت افزایش یافته است به گونه ای که در همین دو سال گذشته نزدیک 10 میلیون دقیقه بازدید روزانه وجود داشت.

·      70 درصد از افرادی که ویدئوهای یوتیوبی را تماشا می کنند به دنبال حل مشکل شان هستند.

·      در طول چند سال گذشته استریمینگ ویدئو رشد قابل توجهی داشته است. پلتفرم های آنلاین استریمینگ هم در طول سال های 2012 تا 2017 به سرعت رشد کرده اند.

·      یکی از نظرسنجی های انجام شده در سال 2018 نشان می دهد 54 درصد مشتریانی که ویدئو را می بینند به خرید از برند تمایل بیشتری دارند.

ترندهای نوظهور بازاریابی بصری:

·      در سال 2019، 42.9 میلیون نفر در آمریکا از محصولات واقعیت مجازی استفاده کرده اند. این عدد در کشورهای دیگر هم به شدت در حال رشد است.

·      از هر 10 مدیر، 7 نفرشان دوست دارند از واقعیت افزوده و واقعیت مجازی در استراتژی های آینده اش استفاده کنند.

·      بیش از یک چهارم افرادی که از واقعیت مجازی استفاده کرده اند بر این باورند که کسب وکارها هنوز به قدرت این فناوری پی نبرده اند.

·      بیش از 64 درصد مشتریان بر این باورند که واقعیت مجازی می تواند بیشترین پتانسیل را در بازی سازی داشته باشد.

·      تا سال 2018، حدود 35 درصد بازاریابان از ویدئوهای لایو استفاده کرده اند.

·      ویدئوهای لایو در فیس بوک نرخ تعامل 4.3 درصدی دارد.

·      90 درصد ویدئوهایی که در توییتر دیده می شود بر روی دستگاه های موبایلی است.

·      ویدئوهایی که 20 دقیقه ای یا طولانی تر هستند 55 درصد کل ویدئوی تماشا شده در گوشی های هوشمند را تشکیل می دهند.

·      85 درصد از افراد بزرگسال به طور همزمان محتواها را بر روی دستگاه های متعددی می بینند.

·      بر اساس تحقیقات انجام شده ویدئوهایی که نحوه انجام کاری را نشان می دهند و با واقعیت مجازی همراه می شوند 36 درصد راحت تر فراخوانی می شوند و در خاطر می مانند.

·      بر اساس یکی از نظرسنجی های انجام شده 82 درصد افرادی که ازشان سوالاتی پرسیده شده بود انتظار داشتند واقعیت افزوده را بر روی گوشی های هوشمندشان تجربه کنند.

·      صنعت بازی سازی، آموزش و سلامت جزو سه صنعت برتری هستند که برای رشدشان ناگزیر باید بر روی فناوری واقعیت مجازی سرمایه گذاری کنند.

آمارهای مربوط به اینفوگرافیک:

تولید-محتوا
تولید-محتوا

·      اینفوگرافیک ها جزو پنج نوع محتوای مهم در بازاریابی محتوایی محسوب می شوند.

·       در طول چهار سال گذشته کاربرد اینفوگرافیک در میان بازاریابان B2B به 65 درصد رسیده است.

·      افرادی که اطلاعات را به همراه متن و تصویر دنبال می کنند 323 درصد بهتر از افرادی که از تصویر استفاده نمی کنند مطالب را در ذهنشان حک می کنند.

این مقاله رو بخون: 7 قدم کمک کننده برای ساخت یک استراتژی بازاریابی محتوا

آمارهای مربوط به رسانه های اجتماعی:

·      کسب وکارهایی که در اینستاگرام حضور دارند بیش از 37 درصد ایمپرشن هایشان را از طریق استوری ها کسب می کنند.

·       اینستاگرام کاربران کمتری نسبت به فیس بوک دارد اما اکثریت قریب به اتفاق مخاطبان اینستاگرام جوانان زیر 34 سال هستند.

·       35 درصد کاربران اینستاگرامی بیان کرده اند که استوری های کوتاه با صدایی از گوینده را بیشتر دوست دارند. در این میان کوییزها و رای گیری ها هم طرفداران زیادی پیدا کرده است.

·      85 درصد کاربران اینستاگرامی و فیس بوکی ویدئوها را به صورت بی صدا تماشا می کنند.

·      در رای گیری که از 300 مشتری گرفته شد، 56 درصد گفتند که فقط گاهی از اوقات استوری ها را با صدای باز تماشا می کنند. 29 درصد همیشه استوری ها را با صدای باز تماشا می کردند.

·      72 درصد نوجوانان از اینستاگرام استفاده می کنند. این عدد از سال 2015 بیش از 20 درصد رشد داشته است.

·      توییت هایی که در کنار متن از تصویر هم استفاده می کنند 150 درصد ریتوییت بیشتری دریافت خواهند کرد.

·      تجزیه و تحلیل بیش از یک میلیون مقاله نشان داد مقالاتی که بعد از 75 الی 100 کلمه یک تصویر در خود داشتند دو برابر بیشتر از سایر مقالات در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شدند.

·      اینستاگرام روزانه بیش از 500 میلیون کاربر فعال دارد

·      بازاریابان B2C هشت درصد بیشتر از بازاریابان B2B دوست داشتند از پینترست به عنوان پلتفرم محتوای بصری استفاده کنند.

 

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی