شبکه اجتماعی توییتر یکی از مهمترین رسانههای مجازی است که با وجود فیلترینگ آن در ایران کاربران زیادی را به خود جذب کرده است. توییتر این امکان را به شما میدهد که با استفاده از توییت ها و متنهای تأثیر گذار، هشتگ های مرتبط با موضوع کسب و کارتان و ایجاد کمپینهای بزرگ تبلیغاتی بازاریابی خود را آغاز کنید. در حال حاضر تعداد کاربرانی که در توییتر فعالیت میکنند، به 335 میلیون نفر میرسد. اگر شما هنوز از این شبکه اجتماعی برای تبلیغات شبکههای اجتماعی خود استفاده نمیکنید، بهتر است وقت را تلف نکنید و همین حالا اکانت مرتبط با کسب و کار خود را بسازید. با یونیک مارکتینگ همراه باشید.
ساختار کلی شبکه اجتماعی توییتر و تولید محتوا در آن
در بین سایر شبکههای اجتماعی، توییتر سادهترین ساختار را دارد، این شبکه اجتماعی تنها دارای ستون برای ایجاد متن میباشد و شما میتوانید انواع محتواها را در این رسانه به اشتراک بگذارید.
چگونگی انتشار متن در توییتر
به نوشتن متن و بارگذاری آن در صفحه توییتری خود، توییت کردن می گویند. توجه داشته باشید که بیشترین توییتی که میتوانید منتشر کنید، باید 140 کاراکتر باشد. البته توییتر این ظرفیت را در سال 2017 به 280 کاراکتر افزایش داد و این امکان را برای کاربران فراهم کرد که بتوانند توییت های طولانی خود را در قالب توییت ها مجزا (رشته توییت) ارائه کنند.
لینک سازی در شبکه اجتماعی توییتر
احتمالاً شما با هدف فروش محصولات خود درباره آنها توضیحاتی نوشتهاید، که میخواهید کاربران آنها را ببینند. برای این که میتوانید لینک صفحه و محتوای سایت خود را توییت کنید. با توجه به این که لینکها به عنوان 280 کاراکتر شناخته نمیشوند، میتوانید آنها را در کنار متن به اشتراک بگذارید.
اشتراک گذاری عکس و ویدیو در توییتر
توییتر به شما این امکان را داده است که شما بتوانید در هر توییت تعداد 1 گیف و یا 4 عکس به اشتراک بگذارید. حداکثر زمانی که توییتر برای ویدیو در نظر گرفته است 2 دقیقه و 20 ثانیه میباشد و اگر ویدیوی شما از این تایم بیشتر باشد، توییتر آن را به طور خودکار کوتاه میکند. بنابراین اگر میخواهید ویدیویی که زمان طولانیتری دارند را در توییتر بارگذاری کنید، میتوانید آن را در آپارات و رسانههای ویدیویی دیگر به اشتراک بگذارید و سپس لینک آن را توییت کنید.
امکان ارزیابی و نظر سنجی
شما در شبکه اجتماعی توییتر میتوانید هنگام تعامل با کاربران، به نظر سنجی هم بپردازید. برای این کار لازم است، روی دکمه نظر سنجی کلیک و سؤال خود را وارد کنید. بعد از آن پاسخهایی مورد نظر خود را دریافت میکنید و کاربران میتوانند یکی از آنها را انتخاب کنند. بعد از ساختن حساب کاربری خود میتوانید برای مهمترین هدف یعنی بازاریابی دیجیتال در توییتر اقدام کنید.
بازاریابی در شبکه اجتماعی توییتر
شما قطعاً برای ترویج کسب و کار خود وارد توییتر شدهاید و برای رسیدن به اهداف مورد نظر خود در آن فعالیت میکنید. بنابراین توییت های بی فایده و بی هدف شما تأثیر برای کسب و کار شما نخواهد داشت. برای شروع بازاریابی در توییتر لازم است از Twitter Analytics استفاده کنید. شما برای بازاریابی در این شبکه اجتماعی بزرگ نیاز به اطلاعات درست و دقیق دارید. زیرا شما به واسطه این اطلاعات میتوانید، مخاطبان بیشتری جذب کنید.
توییتر آنالیتیکس چیست؟
توییتر آنالیتیکس پنلی دارد که شما میتوانید آمارها و گزارش های مختلفی را ببینید. گزارشهای که برای بازاریابی دیجیتال در توییتر اهمیت بسیار زیادی دارد. در ادامه درباره مواردی که در پنل توییتر آنالیتیکس وجود دارد، توضیح خواهیم داد.
- Top Tweet، این بخش توییتی را نشان میدهد که بیشترین بازدید را در طول یک ماه داشته است. شما میتوانید با بررسی این توییت نقاط قوت و ضعف خود را پیدا کنید.
- New Followers، شما زمانی که محتوای با کیفیت و جذابی را به اشتراک میگذارید، کاربران را به سمت خود جذب میکنید. آنها وارد صفحه شما میشوند و در صورت جذابیت پستهای دیگر، شما را دنبال میکنند.
- Top Follower، منظور از این عبارت شبکه اجتماعی توییتر یعنی در بین فالوور های شما، یکی از کاربران دنبال کنندگان بیشتری دارد. با توجه به این که دیدن پستها، پاسخ دادن، منشن و تعامل به سایر مخاطبان نشان داده میشود، فالوور های پر طرفدار میتوانند افراد بیشتری را به سمت خود بکشانند.
- Top Mention، کاربران شما قطعاٌ توییت های را همراه با منشن کردن شما منتشر کردهاند، در این قسمت توییتی که بیشترین باز خورد را داشته است، نشان داده میشود. برای این که بیشتر مورد توجه کاربران قرار بگیرید. میتوانید وقت بیشتری برای Top Mention ها بگذارید.
- Engagements، کلیکهایی که به توییت های شما مرتبط میشود، شامل دیدن تصاویر، باز کردن لینکها، بازدید از پروفایلها و ریپلای ها جزو Engagements به حساب میآیند. نمایش این کلیک شما به شما، یعنی فراخوان عمل شما در توییتر چگونه بوده است.
- Engagement Rate، معیاری است که میزان نرخ مشارکت را به نمایش میگذارد. این میزان کلیک از تقسیم شدن به تعداد بازدیدهای یک توییت بهدست میآید.
- Twitter Reach Percentage، شما به واسطه بررسی و آنالیز این بخش میتوانید، بفهمید که بهتر است چه زمانهایی توییت کنید تا دنبال کنندگان شما توییت شما را ببینند.
دلایلی که نیاز شما را به توییتر آنالیتیکس ضروری می داند
در حال حاضر بهترین ابزاری که برای بازاریابی در شبکه اجتماعی توییتر مناسب است و شما میتوانید با استفاده از اطلاعات خوبی را بهدست آورید، توییتر آنالیتیکس است.
مخاطبان خود را بهتر بشناسید
داشتن اطلاعات کامل درباره مخاطبان، برای شمایی میخواهید در توییتر بازاریابی موفقی داشته باشید، بسیار مهم است. شما با توجه به این اطلاعات میتوانید بفهمید آنها به چه نوع موضوعاتی علاقه دارند. با مراجعه به پنل توییتر آنالیتیکس میتوانید این اطلاعات را مشاهده کنید.
هوشمندانه تولید محتوا کنید
با توجه به این که شما در شبکه اجتماعی توییتر میتواند تنها 280 کاراکتر را توییت کنید، باید محتواهای بسیار جذاب و با کیفیتی را برای این مرحله در نظر بگیرید. اگر میخواهید تأثیر گذاری محتوای شما در توییتر بیشتر باشد، میتوانید در کنار محتوای متنی خود از روشهای دیگر تولید محتوا یعنی محتوای تصویر و ویدیویی هم استفاده کنید. علاوه بر این شما میتوانید با استفاده از ابزاری توییتر آنالیتیکس بهترین زمان توییت کردن را پیدا کنید.
نتیجه گیری برای بازاریابی موفق
شبکه اجتماعی توییتر و توییتر آنالیتیکس بهترین امکانات برای بازاریابی کسب و کار شما میباشد. همان طور که گفتیم مهمترین ابزاری که میتوانید برای بازاریابی در این فضا استفاده کنید توییتر آنالیتیکس میباشد. این ابزار فعالیتهای مفید و بی نتیجه را برای شما مشخص میکند. اگر بتوانید از امکانات توییتر به خوبی استفاده کنید، قطعاً نتایج قابل قبولی را بهدست خواهید آورد.