هشتگ های اینستاگرام در سال 2020
هشتگ های اینستاگرام هنوز هم راه موثری برای بیشتر دیده شدن پست های اینستاگرام شما در سال 2020 هستند.
یک پست با حداقل یک هشتگ، متوسط 12.6% بیشتر از یک پست بدون هشتگ engagement دارد. پس واقعا ارزش دارد اگر بخواهید حساب کاربری شما رشد کند، باید یک استراتژی هشتگ برای برند خود داشته باشید.
این راهنمای کامل هشتگ های اینستاگرام به شما کمک میکند همه ی چیزهایی را که باید درباره ی استفاده از هشتگ ها برای گرفتن فالوور بیشتر، افزایش نرخ engagement پست های خود و ایجاد یک اجتماع در اطراف شغل خود، بدانید.
آماده اید که بدانید چگونه با استراتژی از هشتگ های اینستاگرام استفاده کنید و برای اجرای یک استراتژی هشتگ موثر، چه قدم هایی باید بردارید؟ شرط میبندم که آماده اید!
چرا هشتگ های اینستاگرام مهم هستند ؟
اینستاگرام از زمان انتشار اولیه ی خود در سال 2010، تغییرات زیادی را پشت سر گذاشته است. اما در همه ی این تغییرات، یک ثابت مانده: اهمیت هشتگ های اینستاگرام.
استفاده از هشتگ های مربوط و هدفمند در پست ها و استوری های خود هنوز هم یکی از بهترین راه هایی است که مخاطبان جدید بتوانند شما را در اینستاگرام پیدا کنند. و این به معنی engagement بیشتر، فالوور بیشترو مشتری های بیشتر برای کسب و کار شماست. برای مثال این پست اینستاگرام آژانس دیجیتال مارکتینگ یونیک که درباره ایمیل مارکتینگ است کاملا هشتگ های مرتبط اضافه شده است .
اگر یک حساب کاربری عمومی در اینستاگرام دارید، هشتگی به یک پست اضافه کنید، آن پست در صفحه هشتگ مربوطه قابل مشاهده خواهد بود (در اصل دایرکتوری همه ی عکس ها و فیلم هایی است که آن هشتگ را دارند).
از آنجایی که هشتگ ها به قصد دیده شدن محتوا استفاده میشوند، هشتگ های مناسب میتواند شما را در مقابل مخاطب موردنظر خود قرار دهند، حتی اگر قبلا با شما ارتباطی نداشته اند.
برای مثال، یک فود بلاگر ممکن است عکس یک کاسه آش جذاب را با هشتگ های #آش #حلیم و #غذای_ایرانی پست کند.
تصویر او با استفاده از این سه هشتگ، فهرست میشود تا سایر کاربران که از غذاهای سالم لذت میبرند، بتوانند به راحتی آن را پیدا کنند.
چندتا از چیزهایی که باید به خاطر بسپارید:
وقتی افرادی که پروفایل پرایوت دارند از هشتگ استفاده میکنند، پست آنها به صورت عمومی در صفحه های هشتگ دیده نمیشود.
اعداد در هشتگ مجاز است. اما space و کاراکترهایی مثل $ و % کار نمیکنند.
فقط میتوانید هشتگ را به پست های خود اضافه کنید. شما نمیتوانید برای عکس یا فیلم های دیگران هشتگ بگذارید.
میتوانید تا 30 هشتگ در پست ها و 10 هشتگ در استوری ها استفاده کنید.
50 هشتگ برتر اینستاگرام در سال 2020
هرچند که استفاده از هشتگ های خیلی محبوب همیشه بهترین راه برای داشتن engagement بیشتر برای پست ها و استوری های شما نیست (پایین تر این را بیشتر توضیح میدهیم)، لیست به روز 50 هشتگ برتر اینستاگرام در سال 2020 در اینجا قرار دارد:
- #gym
- #summer
- #workout
- #autumn
- #model
- #instapic
- #happiness
- #motivation
- #life
- #cool
- #hot
- #music
- #hair
- #instamood
- #beauty
- #landscape
- #repost
- #ootd
- #photography
- #inspiration
- #design
- #beautiful
- #bestoftheday
- #makeup
- #fit
- #l4l
- #goals
- #style
- #swag
- #health
- #nyc
- #funny
- #healthy
- #friends
- #blogger
- #photo
- #food
- #fun
- #happy
- #artist
- #pink
- #instagood
- #me
- #f4f
- #fitfam
- #cute
- #followforfollow
- #pretty
- #art
50 هشتگ برتر اینستاگرام در همه ی زمان ها
- #love
- #instagood
- #photooftheday
- #fashion
- #beautiful
- #like4like
- #picoftheday
- #art
- #happy
- #photography
- #followme
- #style
- #follow
- #instadaily
- #travel
- #life
- #cute
- #fitness
- #nature
- #beauty
- #girl
- #fun
- #photo
- #amazing
- #likeforlike
- #instalike
- #selfie
- #smile
- #me
- #lifestyle
- #model
- #follow4follow
- #music
- #friends
- #motivation
- #like
- #food
- #inspiration
- #repost
- #summer
- #design
- #makeup
- #TBT
- #followforfollow
- #ootd
- #family
- #l4l
- #cool
- #igers
انواع مختلف هشتگ های اینستاگرام
شناخت انواع مختلف هشتگ ها و مخاطبان مربوط آنها، برای توسعه ی یک استراتژی هشتگ اینستاگرام موثر است.
هشتگ های اجتماعی
هشتگ های اجتماعی هشتگ هایی هستند که افراد هم فکر در یک موضوع خاص را به هم وصل میکند. این هشتگ های راه بسیار خوبی برای وصل شدن به دیگران، بهتر دیده شدن پست شما، گرفتن فالوور و پرورش دادن اجتماع خودتان است.
9 نوع مختلف هشتگ های اجتماعی که میتوانید برای کسب و کار خود استفاده کنید در اینجا قرار دارد:
- هشتگ هایی که کالا یا سرویس شما را مشخص میکنند، مثل #sweater یا #coffeeshop
- هشتگ هایی که نشاندهنده ی جایگاه شما در صنعت فعالیت شماست، مثل #weddingphotographer یا #travelphotographer
- هشتگ هایی برای جوامع اینستاگرامی حوزه ی فعالیت شما، مثل #bakersofinstagram یا #foodiesofinstagram
- هشتگ هایی برای رویداد ها یا دوران های خاص: مثل #whiteday یا #nationaldonutday
- هشتگ هایی با استفاده از مکان، مثل #pastrynyc، #madeintoronto یا #sydneynsweets
- هشتگ های روزمره، مثل #mondaymotivation، #tuesdaytip یا #wellnesswednesday
- هشتگ هایی با عبارت های مربوط به کار شما، مثل #becreative یا #bakerylove
- هشتگ هایی با سرواژه، مثل #qotd (quote of the day) یا #ootd (outfit of the day)
- هشتگ هایی با ایموجی، مثل
پیشنهاد میکنیم از انواع مختلفی از هشتگ ها در پست ها و استوری های خود استفاده کنید تا پست های شما وارد اجتماع های مختلف شود. برای مثال اگر یک شیرینی پزی در نیویورک دارید، میتوانید از #nycbakeries استفاده کنید تا کسانی که دنبال شیرینی پزی در نیویورک هستند شما را پیدا کنند، ولی از #bakerslife هم برای کسانی که به زندگی روزانه ی شما به عنوان شیرینی پز علاقه دارند، استفاده کنید.
بهترین راه پیدا کردن این هشتگ های جامعه محور این است که ببینید مخاطبان یا حساب های مور علاقه ی شما از چه هشتگ هایی استفاده میکنند.
اگر به ایجاد هشتگ انجمن خود فکر میکنید، به یاد داشته باشید که هرچه دامنه ی هشتگ محدودتر باشد، کاربران گرایش بیشتری نشان میدهند. **
#1: هشتگ های برند دار
هشتگ های برند دار هشتگ هایی هستند که هنگام استفاده از اینستاگرام برای کسب و کار، منحصر به شرکت شما هستند.
هشتگ برند دار میتواند نام شرکت شما، شعار برند یا نام یکی از محصولات یا کمپین های شما باشد. یا میتواند هشتگی باشد که ربطی به نام برند شما نداشته باشد اما درباره ی هویت برند شما باشد!
هشتگ های اجتماعی برای افزایش میزان دیده شدن پیام شماست درحالیکه هشتگ های برند دار برای وصل کردن مضامین برای شما و مخاطبان طراحی شده اند. هشتگ های برند دار میتوانند برای تبلیغ یک کمپین یا محتوای ایجاد شده توسط کاربر استفاده شود.
برای مثال، شرکت کفش ورزشی طبیعی allbirds با استفاده از هشتگ #wearallbirds به فالوورهایشان مکانی برای به اشتراگ گذاری محتواهای مرتبط میدهد تا توجه ها را به سمت برند خود جلب کند.
استفاده ی فالوورهای اینستاگرام شما از هشتگ برند دار شما در پست ها و استوری هایشان، کلید بدست آوردن مخاطبان جدید در اینستاگرام است.
هنگامی که هشتگ خود را ساختید، به مشتریانتان یادآوری می کنید که میتوانند از هشتگ کسب و کار شما در پست ها و استوری های خود استفاده کنند. از این راه، فالوورهای شما میتوانند روی هشتگ کلیک کنند و بقیه ی پست های مربوط به کسب و کار شما را ببینند.
همچنین فالو کردن هشتگ برند خود ایده ی خوبی است که از محتواهای جدیدی که منتشر میشوند خبردار شوید.
#2: هشتگ های کمپین
هشتگ های کمپین کوتاه مدت هستند و برای چند روز، یک فصل یا یک سال ادامه پیدا میکنند در حالی که هشتگ های برند دار و اجتماعی، دائمی هستند.
مرتبط بودن هشتگ های کمپین با کمپین های خاص مانند عرضه ی محصولات جدید، رویدادهای ویژه یا مشارکت ها، دلیل کوتاه مدت بودن هشتگ های کمپین است.
برای مثال، tezzaapp به تازگی از هشتگ #12daysoftezzaapp برای تبلیغ یک کمپین تعطیلات استفاده کرده است.
چگونه بهترین هشتگ اینستاگرام را برای حساب خود پیدا کنید
اگر از هشتگ های اینستاگرام به درستی استفاده کنید، میتوانند به افزایش reach شما، گرفتن engagement بیشتر و جذب فالوور بیشتر به شما کمک کنند.
اما برای اینکه در استفاده از هشتگ های موفق باشید، باید برای اینکه از چه هشتگی استفاده میکنید و زمان استفاده از آنها، استراتژی داشته باشید.
با اینکه محبوب ترین هشتگ ها در اینستاگرام میلیون ها بار استفاده شده اند، اما به این معنی نیست که تنها با اضافه کردن #love، #happy یا #dog به پست های خود، چند هزار لایک میگیرید.
بجای استفاده از مجبوب ترین هشتگ های اینستاگرام، بهتر است از هشتگ های کوچکتر، مناسب تر و هشتگ هایی که مخاطب فعال مربوط به صنعت فعالیت شما دارد، استفاده کنید.
خب چگونه میتوانید این هشتگ های جالبف خلاقانه و جامعه محور را پیدا کنید؟
بهترین راه این است که ببینید مخاطبان، رقیب ها و رهبران صنعت فعالیت شما در حال استفاده از چه هشتگ هایی هستند.
متوجه شده ایم که یک موضوع هرچقدر مناسب تر و هدف دار باشد، کابران درباره ی آن بیشتر صحبت میکنند. پس پرداختن و آراستن یک موضوع، ارزشش را دارد. و از اینکه هشتگ ها چقدر میتوانند خاص و ویژه شوند، شگفت زده خواهید شد.
برای مثال، بیایید فرض کنیم که میخواهید عکس یک بولداگ فرانسوی را پست کنید. بجا اینکه فقط از #dogstagram (بیش از 15 میلیون پست) استفاده کنید، میتوانید از #frenchie (بیش از 5 میلیون پست) و #squishyfacecrew (بیش از 1.3 میلیون پست) برای رسیدن به مخاطب هدفمندتر، افرادی که واقعا عاشق بولداگ های فرانسوی هستند، استفاده کنید. این بهترین راه برای گرفتن engagement هدفمند تری برای پست شما است.
5 راه پیدا کردن بهترین هشتگ های اینستاگرام برای حساب شما:
#1: از ویژگی پیشنهاد هشتگ Later استفاده کنید
اگر برای پیدا کردن هشتگ های ویژه و خاص صنعت به کمک احتیاج دارید پس ممکن است بخواهید از ویژگی پیشنهادات هشتگ Later استفاده کنید.
پشنهادات هشتگ بر اساس بقیه ی هشتگ هایی که استفاده کرده اید، به صورت خودکار هشتگ های مناسب و مرتبطی پیدا میکند.
برای مثال، فرض کنیم که میخواهید عکس یک اتاق خواب را برای تبلیغ کسب و کار خود در فروش ملافه، پست کنید. همه ی کاری که لازم است انجام دهید دانستن یک هشتگ مرتبط (مثل #livesimply)، قرار دادن آن در پیشنهادات هشتگ، زدن دکمه ی “Suggest” است. و این ویژگی بلافاصله 30 هشتگ دیگر را ایجاد و بر اساس ارتباط داشتن، طبقه بندی میکند.
سپس شما میتوانید هشتگی که میخواهید را برای پست خود انتخاب و به آن اضافه کنید. تمام کاری که لازم است انجام بدهید، کلیک کردن “Insert Hashtags” است و آنها به آخر کپشن شما اضافه خواهند شد.
#2: مخاطبان خود را بررسی کنید
گذاشتن هشتگ های تصادفی در آخر پست های اینستاگرام خود، به افزایش مخاطب های شما کمک نمیکند. بجای این کار، ببینید مخاطبان شما از چه هشتگ هایی استفاده میکنند و کدام یک از آنها مناسب محتوای شما است.
هشتگ های شما باید مرتبط و شامل کلیدواژه هایی باشد که مخاطب دنبال آنها میگردد.
#3: رقیبان خود را بررسی کنید
فهمیدن هشتگ هایی که رقیبان شما استفاده میکنند، همیشه هوشمندانه است. با انجام این کار، تشخیص میدهید که کدام هشتگ ها بیشترین engagement را بدست می آورند.
شاید قصد شما رقابت در آن هشتگ ها نباشد، اما همچنان میتوانید بفهمید مشتری های شما درباره ی چه صحبت و از چه هشتگ هایی استفاده میکنند. و شاید هشتگ های جدیدی برای پست های خود پیدا کنید.
#4: رهبران صنعت فعالیت خود را بررسی کنید
یکی از بهترین راه های پیدا کردن هشتگ های مرتبط، دنبال کردن اینفلوئنسرهای اینستاگرام که جامعه هدف یکسان (یا مشابه) شما دارند، است.
هر صنعتی اینفلوئنسرهای اصلی خودش را دارد. افراد هم صنف خود را پیدا کنید و از پست های آنها الهام بگیرید. این افراد به خوبی در جامعه ی هدف شما جا گرفته اند. پس چرا از بهترین ها یاد نگیرید؟
این مقاله رو از دست نده : راهنمای اجرای کام
#5: هشتگ های مرتبط پیدا کنید
بررسی چشم انداز ترندهایی که مربوط به هشتگ شخصی شما هستند، راه ساده و موثری برای رشد اجتماع شما است.
به سادگی هشتگ خود را در نوار جستجوی برنامه تایپ کنید و سپس از فهرست dropdown، “tags” را انتخاب کنید. سپس میتوانید برترین هشتگ هایی که با هشتگ شما ارتباط نزدیکی دارند و باعث پیدا شدن راه های اضافی برای دسترسی، نظارت و تعامل با اجتماع شما میشود را ببینید.
همچنین میتوانید پست هایی که دارای هشتگ موفقیت آمیز شما هستند را مرور کنید. آیا ترندی در هشتگ های دیگر که بتوانید در پست های آینده از آن استفاده کنید، میبینید؟ اگر آره، آن را یادداشت کنید.
چگونه هشتگ های اینستاگرام خود را سازماندهی کنید
قبلا بهترین راه سازماندهی هشتگ ها استفاده از اسپریدشیت (spreadsheet) بود. شما میتوانید یک صفحه اکسل با هدرهایی مثل “هشتگ ها”، “دسته”، “تعداد پست ها” و غیره ایجاد کنید و با یافتن هشتگ های موثر جدید، آن را پر کنید.
خوشبختانه، راه بسیار بهتری وجود دارد.
به عنوان مثال، بیاید فرض کنیم شما یک برند مسافرتی هستید و تصاویری از مکان های دیدنی اطراف دنیا را پست میکنید. به جای حفظ کردن (یا پیدا کردن) هشتگ های مرتبط برای هر پست، میتوانید با Saved Captions آنها را سازمانده شده نگه دارید، بنابراین میتوانید در آینده آنها را فورا اضافه کنید.
اگر قصد دارید یک عکس از ساحل در سن دیگو را پست کنید، از آنجا که در حال حاضر برای دسته بندی های مختلف هشتگ های خاصی را ذخیره کرده اید، میتوانید فقط با کلیک یک دکمه، هشتگ های مربوط به سواحل، کالیفرنیا، مسافرت و سن دیگو را اضافه کنید!
بعد از اینکه کپشن خود را نوشتید، روی “saved captions” و سپس روی لیست هشتگ مناسب کلیک کنید تا فورا آن هشتگ ها را به کپشن خود اضافه کنید.
8 راه برای بهینه سازی هشتگ های اینستاگرام خود
هشتگ های اینستاگرام میتوانند راه موثری برای بالا بردن فالووینگ و engagement شما باشند اما بهترین تکنیک ها دائما در حال تغییرند. یک استراتژی هشتگ اینستاگرام خوب فقط به افراد بیشتر دست پیدا نمیکند؛ به افراد درست برای کسب و کار شما دست پیدا میکند. 8 نکته برای بهینه سازی هشتگ های اینستاگرام شما برای دست یابی به بازار هدف خود و افزایش engagement شما در اینجا قرار دارد:
نکته 1: تجزیه و تحلیل هشتگ اینستاگرام خود را بررسی کنید.
نگاه کردن به عملکرد هشتگ هایی که استفاده کرده اید، میتواند راه بسیار خوبی باشد که تصمیم بگیرید از کدام هشتگ ها دوباره در آینده استفاده کنید. ابزار تجزیه و تحیلیل خود اینستاگرام، Insights، برخی از این داده ها را دارد. میتوانید بررسی کنید چند نفر بر اساس هشتگ هایی که استفاده کرده اید به پروفایل شما سر زده اند.
اگر یکی از برنامه های پولی Later را خریده اید، میتوانید از تجزیه و تحلیل Later استفاده کنید که شامل تفکیک هشتگ هایی که بیشترین لایک، کامنت، impression، ذخیره و reach را گرفته اند میشود تا دید کلی درباره ی هشتگ هایی که استفاده کرده اید بدست آورید.
به علاوه، همانطور که هشتگ های جدیدی را اضافه میکنید، میتوانید نحوه ی عملکرد آنها را برای محتوای خود دقیق پیگیری کنید.
نکته 2: سعی کنید به نتایج “Top” یک هشتگ برسید.
اگر تا به حال هشتگی را در اینستاگرام جستجو کرده باشید، احتمال در بالای صفحه ی نتایج متوجه قسمت “Top Posts” یا برترین پست ها شده اید.
قبلا در نسخه ی موبایل اینستاگرام، فقط میتوانستید 9 پست برتر هر هشتگ را ببنید. اما به لطف یک بروزرسانی اخیر، اکنون میتوانید هنگام جستجوی هشتگ، بین پست های “Top” و “Recent” جا به جا شوید (توجه: در نسخه دسکتاپ، هنوز 9 پست برتر نمایش داده میشود).
بهترین راه برای اینکه کاربران جدید شما را پیدا کنند، قرار گرفتن در برترین پست های یک هشتگ است. مثل قرار گرفتن در صفحه ی اکسپلور، میتواند باعث یک اثر شبکه ای بزرگ شود که اساسا به دست به دست شدن پست شما در اینستاگرام منجر میشود.
بنابراین چگونه در Top Posts یا برترین پست های یک هشتگ قرار بگیریم؟
بر اساس تجربه ی ما، دو عاملی که بیشترین نقش را در تعیین اینکه آیا یک پست در پست های برتر یک هشتگ قرار میگیرد، دارند، میزان engagement پست و سرعت دریافت آن میزان engagement است.
معمولا برترین پست ها در 24 ساعت اول پست شدن، موقعیت خود را میگیرند. پس لازم است لایک ها و کامنت ها را سریعا بعد از پست کردن دریافت کنید. اگر بتوانید اندکی بعد از پست کردن engagement زیادی را بدست آورید، این سیگنال را به اینستاگرام میدهید که محتوای شما با کیفیت و جذاب است.
نکته 3: هشتگ برند دار خود را در پروفایل اینستاگرام خود قرار دهید.
به لطف به روزرسانی اخیر، حالا میتوانید هشتگ ها و نام کاربری های کلیک شدنی به بیوگرافی اینستاگرام خود اضافه کنید و باعث شده تا به راحتی بیوگرافی اینستاگرام به بازدید از سایت منجر شود.
چیزی که درباره ی این ویژگی بسیار خوب است این است که بیوگرافی شما را کارا تر میکند – شما میتوانید برای همه چیز در اینستاگرام خود، از تبلیغ اجتماع اینستاگرام خود تا هایلایت کردن محتوای برند دار شما و اعلام کمپین های اینستاگرامی خود از هشتگ استفاده کنید.
همه ی کاری که لازم از انجام دهید، قرار دادن یک “#” قبل از هر کلمه ای در بیوگرافی خود است و آن کلمه به صورت خودکار به یک لینک کلیک شدنی تبدیل میشود که بازدید کنندگان را به آن هشتگ هدایت میکند.
نکته 4: هشتگ های اینستاگرام خود را در کامنت اول پست کنید.
با وجود اینکه اضافه کردن هشتگ به پست های خود یکی از بهترین راه ها برای سرعت بخشیدن به engagement شما و قرار دادن پست های خود در برابر ماخطبان هدف خود است، هشتگ های بسیاز زیاد در کپشن ها شما ممکن است نامرتب به نظر برسد (یا بدتر، اسپمی به نظر برسد).
در عوض، پست کردن هشتگ هایتان در کامنت اول روش بسیار خوبی است تا کپشن شما ستاره ی نمایش باشد بدون اینکه هیچ یک از engagementهایی که میتوانستید با هشتگ ها بگیرید به خطر بیفتد.
نحوه ی برنامه ریزی کامنت اول در اینستاگرام با Later در اینجا قرار دارد:
- برنامه ریز را در Later باز کنید. میتوانید این کار را از هر جایی انجام دهید – Later نسخه ی دسکتاپ، iOS یا اندروید.
- کادر متنی با عنوان “First Comment” مشاهده خواهید کرد. در کامنت اول، هشتگ یا هر متنی را که تریجح میدهید، وارد کنید.
- پست خود را طبق معمول برنامه ریزی کنید (از جمله اضافه کردن لینک bio) و کامنت اول به همراه آن برنامه ریزی میشود.
- تمام !
نکته 5: هشتگ ها را به استوری های اینستاگرام خود اضافه کنید.
آیا میدانستید که میتوانید هشتگ ها را به استوری های اینستاگرام خود نیز اضافه کنید؟
اضافه کردن هشتگ ها به استوری راه بسیار خوبی برای دادن شانس دوباره دیده شدن به محتوای خود بدهید.
اگر یک هشتگ به اندازه ی کافی عمومی باشد، وقتی مردم یک هشتگ را در اینستاگرام جستجو میکنند، میتوانند کلکسیونی از استوری های تگ شده در صفحه ی نتایج جستجو ببینند – از جلمه استوری شما !
شما میتوانید تا 10 هشتگ – شامل یک هشتگ استیکر – به هر استوری خود اضافه کنید.
اگر نگران زیبایی استوری خود هستید، چند ترفند وجود دارد تا هشتگ ها به صورت یکپارچه با پست شما متناسب باشد یا کاملا پنهان شود.
برای مثال، میتوانید هشتگ های متنی خود را کوچکتر و آنها را زیر گیف یا استیکر پنهان کنید.
نکته: متن هشتگ خود را خیلی کوچک نکنید – اگر غیرقانونی شود، اینستاگرام آن را در نظر نمیگیرد و بعید است پست شما در هیچ جستجوی هشتگی ظاهر شود.
نکته 6: فالوورهای خود را به دنبال کردن هشتگ برند خود تشویق کنید.
در این به روزرسانی بزرگ از سال 2018، اینستاگرام قابلیت “follow” کردن هشتگ ها را اضافه کرد. به این معنی است که میتوانید با دنبال کردن هشتگ های مورد علاقه ی خود، در بسیاری از موضوعات (یا اجتماعات) به روز بمانید.
دنبال کردن یک هشتگ کاملا مثل دنبال کردن پروفایل کاربر کار میکند. وقتی هشتگی که دوست دارید دنبال کنید را پیدا میکنید، میتوانید به راحتی صفحه ی هشتگ را باز کنید و روی دکمه ی follow کلیک کنید.
برای برندها و کسب و کارها، این کار فرصت بسیار خوبی برای حضور منظم در feed فالوورهایشان به آنها میدهد. به عنوان مثال، اگر یک هشتگ برند دار برای کسب و کار خود دارید، میتوانید فالوورهای خود به دنبال کردن هشتگ منحصر به فرد خود دعوت کنید.
این یعنی محتوای شما ممکن است دو بار در feed فالوورها ظاهر شود – یکبار چون پروفایل شما را فالو کرده اند و یک بار دیگر برای اینکه هشتگ شما را فالو کرده اند. این کار شانس شما برای engagement را دو برابر میکند.
نکته 7: تبلیغات و کمپین های مبتنی بر هشتگ راه بیاندازید
رقابت هایی که در مورد محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) شکل گرفته اند، به دلایل خوبی غوغا میکنند: سرگرم کننده و عمومی اند و هم برای بدست آوردن engagement و هم برای رسیدن به مخاطب های جدید بسیار کارآمد هستند.
رقابتی ایجاد کنید که در آن فالوورهای شما عکس هایی را در اینستاگرام با هشتگ برند شما پست کنند.
نکته 8: از هشتگ های ممنوعه استفاده نکنید
آخرین اما نه بی اهمیت ترین، نصیحت آخر ما خودداری از استفاده از هشتگ های ممنوعه است.
هشتگ های ممنوعه به دلیل نقض دستورالعمل های انجمن، توسط ایسنتاگرام نشانه گذاری و غیرفعال شده اند – آنها را برای معروف و دیده شدن برند شما کاملا بی فایده میکند.
جالب تر اینکه حتی هشتگ های به ظاهر بی ضرر هم در لیست ممنوعه قرار گرفته اند مانند #humpday و #elevator. بنابراین بررسی اجمالی هشتگ هایتان ارزشش را دارد.
بهترین تکنیک ها برای هشتگ های اینستاگرام در سال 2020
هشتگ های اینستاگرام اگر به درستی استفاده شوند، میتوانند ابزار قدرتمندی برای پیدا و دیده شدن باشند – اما اگر درست از آنها استفاده نشود، میتوانند اسپمی به نظر بیایند و به حساب شما لطمه بزنند.
چند قانون برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر از هشتگ های ایسنتاگرام در سال 2020:
#1 : چه زمانی باید از هشتگ استفاده کنید
پاسخ کوتاه؟ هر زمانی که ممکن است. هر زمانی که محتوایی را، فرقی نمیکند پست یا استوری، در اینستاگرام به اشتراک میگذارید، اگر هدفتان دیده شدن توسط افراد بیشتری باشد، لازم است از هشتگ های اینستاگرام استفاده کنید.
با این وجود، ممکن است موقعیتی پیش بیاید که استفاده از هشتگ ضروری نباشد. مثل وقتی که خاطره یا داستان شخصی ای میخواهید به اشتراک بگذارید.
این موضوع در مورد استوری های اینستاگرام بیشتر از پست های معمولی (به دلیل اینکه معمولا بیشتر غیرجدی و خودمانی هستند) اتفاق می افتد. اما از شخصی به شخص دیگر متفاوت است. در آخر، بهتر است لحن و پست خود را به همراه آنچه میخواهید بدست آورید، بسنجید و سپس تصمیم بگیرید آیا استفاده از هشتگ منطقی است؟
#2: از چه تعداد هشتگ استفاده کنم؟
متاسفانه وقتی بحث تصمیم درباره ی تعداد هشتگ ها پیش می آید، قانون سفت و سختی وجود ندارد. در حالی که برخی کارشناس ها مثل Alex Tooby پیشنهاد میکنند از حداکثر تعداد هشتگ ها استفاده کنید چون به شما شانس بیشتری برای دیده شدن میدهد، بقیه پیشنهاد میکنند که از 5 الی 10 هشتگ استفاده کنید.
ما انواع مختلف استراتژی ها و ایده ها را روی تفاوت در تعداد هشتگ ها دیده ایم ولی در آخر، کاملا به خود شما بستگی دارد. اگر میتوانید 30 هشتگ فوق مرتبط برای هر پست پیدا کنید، بنابراین بهتر است این کار را انجام دهید.
اما اگر از استفاده از تعداد زیاد حس خوشایندی ندارید، میتوانید تعداد کمتری استفاده کنید. اشکالی ندارد که تعداد هشتگ هایی که در پست های خود استفاده میکنید را آزمایش کنید – این برای پیدا کردن رگ خواب هشتگ شماست !
#3: از چه هشتگ هایی باید استفاده کنم؟
مهم ترین نکته که هنگام انتخاب هشتگ باید در نظر داشته باشید، هدفمند بودن است – همانطور که از هشتگ هایی استفاده میکنید که مخاطب هدف شما در واقع جستجو و دنبال میکند!
طبق نظر Tooby، مهم است که هشتگ های خود را درهر پست عوض کنید تا “اسپمی” نباشید. همچنین ایده ی خوبی است که از هشتگ های موذیانه مثل #likeforlike و هشتگ هایی که بیش از 1 میلیون بار استفاده شده اند، دوری کنید. در حالی که شاید با این هشتگ ها لایک بیشتری بگیرید، ولی به بالا رفتن فالوورهای فعال مورد هدف شما کمک نمیکند.
در عوض، به دنبال هشتگ های اجتماعی بسیار مناسبی که به محتوایی که پست میکنید مرتبط باشند بگردید. ایده ی بدی نیست که از Saved Captions برای درست کردن لیست هشتگ های متفاوت که بر اساس نوع یا موضوع طبقه بندی شده اند، استفاده کنید.
به عنوان مثال، اگر شرکتی هستید که صاحبان مشاغل کوچک را در صنعت مد هدف قرار میدهید، ممکن است هشتگ های مختلفی داشته باشید که در موضوعات مختلف از آنها استفاده میکنید.
برخی از هشتگ ها ممکن است مخصوصا برای مشاغل کوچک باشد، در حالی که برخی دیگر ممکن است مربوط به مد و تجارت باشد. نکته اصلی این است که آنها را جمع آوری و دسته بندی کنید به طوری که وقتی از آنها در یک پست استفاده میشودف به راحتی میتوانید بگویید که کدامشان بیشتری engagement را به پست شما جذب میکند.
و فراموش نکنید که هرموقع منطقی بود، از هشتگ برند خود استفاده کنید! اولین قدم برای اینکه بقیه ی مردم از هشتگ برند شما استفاده کنند این است که خود شما از آن استفاده کنید.
#4: آیا باید هشتگ های من قابل رویت باشند؟
طبق گفته های اینستاگرام، میتوانید هشتگ ها را چه در پست چه در کامنت استفاده کنید.
اما با اضافه کردن هشتگ ها به کپشن، به محض اینکه پست را منتشر میکنید، از engagement بیشتری سود میبرید، بجای اینکه منتظر باشید تا کامنت شما نوشته و پست شود.
اگر میخواهید کپشن مرتب تری داشته باشید، میتوانید بین متن اصلی کپشن و هشتگ ها فاصله بیاندازید. این کار باعث میشود هشتگ های شما به صورت مرتب، از بقیه جدا باشند، بنابراین میتوایند زیبایی و سادگی را حفظ کنید.
با استراتژی استفاده کردن از هشتگ های اینستاگرام راه بسیار خوبی برای وصل شدن به مشتریان، پیدا کردن محتواهای ساخته شده توسط فالوورها درباره ی شما و ایجاد روابط طولانی مدت با شرکای تاثیرگذار است.
پست عالی و کارامد