در دوران ویروس کرونا سئوی سایت تان را بهبود ببخشید:

زمانی که ویروس کرونا وارد کشورمان شد خیلی ها هنوز نمی دانستند چه اتفاقی افتاده است. برخی ها ترسیده بودند و بعضی ها هم با تعجب شرایط دور و برشان را رصد می کردند. بعد از اینکه شرایط بحرانی تر شد و آثار اقتصادی این ویروس آشکارتر گردید، شرکت های زیادی وارد فاز مدیریت بحران شدند و شروع به کاهش هزینه هایشان کردند. برخی از شرکت ها به تعدیل نیرو پرداختند و برخی هزینه های دم دستی شان را کم کردند.

  به لطف مزایایی که بازاریابی دیجیتال برای شرکت ها داشته است خیلی ها دست از تلاش در این حوزه برنداشتند و حتی سعی کردند بودجه شان را در زمینه هایی همچون سئو بیشتر کنند. در این شرایط بود که کسب وکارها متوجه شدند کاربران بیشتر از قبل به موتورهای جستجو نیاز دارند و شروع به سرمایه گذاری هر چه بیشتر در این زمینه کردند. با این حال سئو و بازاریابی محتوایی چیزی نیست که اثراتش در عرض چند روز مشخص شود. شرکت هایی که تازه وارد این حوزه می شوند باید صبور باشند و بدانند که راه طولانی در پیش دارند. به خاطر شرایط بحرانی که ویروس کرونا بر جوامع مختلف تحمیل کرده است بیشتر شرکت ها شروع به تولید محتوای آنلاین یا آفلاین ارزشمند کرده اند. آن ها تلاش می کنند خودشان را برای دنیای پساکرونا آماده کنند. شاید بعد از پایان یافتن کرونا رفتار خرید مردم بیشتر به سمت خرید آنلاین سوق پیدا کند و همین موضوع می تواند نشانگر یک فرصت بی نظیر برای کسب وکارها باشد.

در این مقاله می خواهیم با هم یک سری تاکتیک را مرور کنیم که استفاده از آن ها می تواند فرآیند سئوتان را بهبود ببخشد. پس همراه ما باشید.

محتوایی تولید کنید که مخاطب هدف تان در حال حاضر بهش نیاز دارد:

مخاطبان شما در حال حاضر زمان آزاد بیشتری دارند. آن ها تلاش می کنند برای یافتن پاسخ های خود به سراغ سایت های مختلف بروند و محتوایشان را زیر و رو کنند.  اگر شرکت شما بتواند در این زمینه ازخود فعالیت نشان دهد قادر خواهد بود یک سر و گردن از رقبا بالاتر باشد.  از آنجایی که نمی توان برای دیده شدن سایت در موتورهای جستجو هزینه زیادی بر روی تبلیغ PPC یا همان تبلیغات گوگل _گوگل ادز_ صرف کرد باید بر روی سئو و بازاریابی محتوایی تمرکز نمود. برای اینکه نتیجه بهتر و سریع تری بگیرید باید تلاش کنید محتوای فعلی که بیشتر به درد مشتری بالقوه تان می خورد را بهبود ببخشید.

 تحقیق بر روی کلمات کلیدی را از یاد نبرید:

آموزش-سئو-در-زمان-کرونا-ویروس
ر

 اگر چند سالی هست که سایت دارید و به فرآیند تولید محتوا می پردازید می توانید محتواهایی که بیشتر مورد استقبال مخاطب قرار گرفته را پیدا کنید و ببینید این محتوا برای چه کلمه هایی رتبه گرفته است.

از کنسول جستجوی گوگل، Google Trends، Semrush، AHREF، moz ، AnswerThePublic و سایر ابزارهای موجود در این زمینه کمک بگیرید و تا جایی که می توانید داده های زیادی درباره محتوا و کلمات کلیدی تان به دست آورید. همه کلمه های مرتبط را جمع آوری کنید و ببینید سایت تان در حال حاضر چه عملکردی دارد. کلمه ها را به چند دسته مختلف تقسیم کنید:

  • کلمه هایی هایی که در صفحه اول گوگل رتبه گرفته اند.
  • کلمه هایی که در صفحه دوم گوگل رتبه گرفته اند.
  • کلمه هایی که در صفحات بعدی گوگل رتبه دارند.

این مقاله رو از دست نده: 7 پروسه‌ی سئو که با بهبود رتبه‌ی صفحه و اعتبار دامنه، آسان‌تر می‌شوند.

محتوای فعلی تان را بهبود ببخشید:

اگر هدف تان تسخیر صفحه اول گوگل است باید تغییرات کوچک در محتوا را هم غنیمت بشمارید و سعی کنید از محتواهای قدیمی تان یک مزیت رقابتی برای خودتان بسازید. در این شرایط قادر خواهید بود چند پله در نتایج صفحه جستجو بالاتر بروید یا حتی بخش اسنیپت های برجسته را از آنِ خود کنید.

 اگر در صفحه دوم رتبه دارید و می خواهید محتوایتان را به گونه ای تغییر دهید که به صفحه اول بیاید کارتان کمی سخت خواهد شد.

شاید نیاز داشته باشید بخش هایی را به محتوای فعلی اضافه کنید یا صفحه جداگانه ای برای پشتیبانی از آن بسازید. هدف قرار دادن کلمه های جستجو شده با محتوای خاص و ارزشمند می تواند شما را به جایگاه اسنیپت های برجسته هم برساند. سعی کنید برخی از سوالات پرتکرار کاربران را به محتوای فعلی تان بیفزایید و تا جایی که می توانید اطلاعات بیشتری در اختیارشان بگذارید.

 محتواهای فعلی تان را با هم یکی کنید:

خوب حالا وقت آن فرا رسیده است صفحاتی که در صفحات سوم به بعد گوگل رتبه دارند را تجزیه و تحلیل کنید. شاید این محتواها به هم مربوط باشند یا اگر شانس بیاورید شبیه به هم باشند.  این صفحات به تنهایی ممکن است عملکرد خوبی از خودشان نشان ندهند اما با یکی کردنشان می توانید صفحه قوی تری داشته باشید و راحت تر با رقبا مبارزه کنید.

برای کلیدواژه های طولانی محتوای کوتاه جدید بنویسید:

 اگر نوبتی هم باشد نوبت به کلمه های سوالی با حجم جستجوی پایین می رسد که در تحقیقات مربوط به کلمات کلیدی پیدایشان کرده اید.  اگرچه این نوع کلمات حجم جستجوی بالایی ندارند اما در کنار هم می توانند ارزش بسیار زیادی برایتان داشته باشند. کلمات کلیدی طولانی که به آن ها کلمات کلیدی دم دراز هم گفته می شود حجم جستجوی پایینی دارند اما رقابت بر روی آن ها نیز کم است. از این کلمات در محتوای جدیدتان استفاده کنید.

از Schema Markup صفحه سوالات پرتکرار استفاده کنید:

 خوب حالا باید محتوای خلاقانه تری داشته باشیم تا بتوانید جایگاه تان را در گوگل تثبیت کنید. برای اینکار باید از Schema Markup صفحه سوالات پرتکرار استفاده کنید.  این موضوع بهتان اجازه می دهد اسنیپت های خودتان را در جعبه سوالات پرتکرار توسعه دهید.  گوگل علاقه زیادی به این حوزه دارد و خیلی زود شما را در نتایج نشان می دهد. استفاده از این Schema Markup زیاد سخت نیست اما اگر خودتان نمی توانید آن را در سایت تان اجرا کنید از یک متخصص کمک بگیرید.

برای مخاطبان هدف تان ابزارهای کاربردی تولید کنید:

 اگر می خواهید در دوران ویروس کرونا مسئولیت اجتماعی تان را هم مدنظر داشته باشید بهتر است به سراغ تولید ابزارهای کاربردی برای مخاطبان هدف تان بروید. به عنوان مثال می توانید یک سری افزونه کاربردی برای سایت های وردپرسی بنویسید یا اینکه نرم افزار حسابداری تان را به  صورت رایگان در اختیارشان بگذارید.

 محتوای جدیدی که به شرایط فعلی مخاطبان مرتبط است بنویسید:

منظورمان از محتوای جدید و مرتبط همان محتوایی است که کاربر به شدت بهش نیاز دارد و می تواند به سرعت ترافیکی برای سایت تان به ارمغان بیاورد.

 

این مقاله رو بخون: تاثیر نرخ کلیک بر روی ppc

محتوایی تولید کنید که مخاطبان همیشه به دنبالش خواهند بود:

خوب حالا که این مسیر را با ما آمدید و تا انتهای کار کنارمان بودید اجازه دهید یک نکته جادویی دیگر بهتان بگوییم. بر روی محتوایی سرمایه گذاری کنید که می دانید مخاطبان تان در دنیای پساکرونا خیلی بهش نیاز خواهند داشت. شاید این نوع محتوا ترافیک و بازدیدکننده سریعی وارد سایت نکند اما می تواند در آینده به دردتان بخورد و باعث رشد کسب وکارتان شود. شما می توانید بر روی این نوع محتواها سرمایه گذاری کنید:

  • صفحات مرجع
  • آمارها
  • ابزارها
  • کتاب های الکترونیکی
  • دایره المعارف ها

سخن نهایی:

روش های زیادی هست که به کمک آن ها می توانید از بحران ویروس کرونا برای خودتان یک فرصت بسازید. در ابتدا بر روی مواردی تمرکز کنید که می توانند نتایج سریعی برایتان به ارمغان بیاورند. بعد از آن می توانید شروع به تولید محتوایی کنید که از نظر کاربر ارزشمند است و می تواند تا چند سال آینده هم به دردشان بخورد. موفق باشید.